Gå til innhold

tynnplater av alu, stål. Where to buy

Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

5mm stål\rustfritt vil fort bli tungt. Unødvendig vekt. Anbefaller STERKT aluplate. Enkel å borre i, lett å håndtere. Alu er mye billigere også, om du finner retteplassen. Men, vet neimen ikke hvor du får kjøpt hele aluplater. Hør hos en industribedrift, kanskje de kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og hørte med de på plateverkstedet der jeg jobber, og der skulle de ha rundt 2000 kroner for en enhet med 316 rustfritt rør, og det er 6 meter 3" rør.

De regner det i kilo skulle jeg mene, og det der tilsvarte 68 kg mener jeg.

Mulig dette var misvisende, men det var da noe :P

Når det kommer til aluminium, er dette dyrere kg pris, men veier jo mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er snakk om ganske tynne plater, trenger ikke å være mer enn 2 mm egentlig, skal dekke så å si hele bagasjerommet, utenom et firkantet hull der jeg skal ha en plexiplate over fortsrker, og kutte ut en litt stor firkant der basskassen skal stå opp fra.

alluplater må da ikke være for dyrt.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike plater kan ikke være for dyrt, for vi fikk fritt spillerom på gamleskolen(mekanisk) til å hrepe å bruke slike tynnplater som vi ville på verkstedet...men vil liksom ikke gå tilbake der å tigge om å få plater hehe

Det er store kvalitetsforskjeller ute og går. På jobben til fatters (jeg hadde sommerjobb der) bruker de rimelig dyre saker. To lærlinger drev og lekte seg i maskineringsavdelingen for en stund siden - kappa opp en hel aluplate i bare bullshit egentlig. Tusenlappene fløy ut vinduet. Gjett om det ble bråk.. :P

Ellers er det nok bare å gå til en blikkenslager og kjøpe der. Skal ha noe slikt selv også, så rapport tilbake med priser er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er som gunnar sier store forskjeller på material kvalitet ute og går!

eg jobber på i offshore industrien og her koster alt flesk feks det var en som sveiste seg eksos anlegg av titan rør! det blei oppdaget og han fikk beskjed om at innkjøps prisen på materialene var ca 25k, argo 316 stål så er dette billigere! men eg veit ikkje om eg ville hat det i bilen? ikkje er det fint og se på heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, jobber selv i oljen, miste en 5,5" to 5" x-over i gulvet med sealflaten ned, laga et svært hakk i sealflaten....da fikk jeg nerver....delen kosta sånn 250000,- og var spesialbehandlet. heldigvis fikk vi fiksa på en enkel måte..

men alluminium har jo en fin overflate, så kan jo bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...