Gå til innhold

Feil?? Ved dimming av instrumentbelysning i E46


MacSi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg satt å skrudde på instrumentbelysningsknåtten i bilen min her om dagen..

Da registrerte jeg at Klimadisplayet ikke dimmer seg i takt med resten.. altså.. når til og med lyset i askebegeret bak følger dette så bare lurer jeg på om dette er riktig? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve når det er mørkt.. Jeg er faktisk ikke sikker på om det er slik da også.. har jeg ikke tenkt på.. Takk for tipset..

Men at det blir for svakt lys er jo bare tull.. jeg klarer fint å lese det som står på cd-spilleren når den er dimmet og sola står på som værst ute.. Kansje det er noe som kan programmeres om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil dimmes alle instrumenter manuelt, inkludert klimaanlegget. Det stemmer at det er en lyssensor (liten prikk i bryterpanelet til venstre for rattet). Denne gjør at instrumentbelysningen automatisk dimmes når du f.eks kjører inn i en tunnel på dagtid.

I dagslys kan man f.eks prøve å dekke denne sensoren med tommelen; instrumentbelysningen vil da dimmes til natt-modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delvis riktig det du sier der kilronan. Om du har satt lysstyrken på mørkt, så vil lyset dimmes hvis man dekker til sensoren, men hvis lysstyrken står på maks så vil du ikke se nevneverdig forskjell på det.

MacSi, du kan jo bare prøve selv, skru styrken helt ned, dekk til sensoren og vent noen sekunder, hvis sola står i rett vinkel i forhold til dashbordet ditt så er det ikke lett å lese det som står i klima- og stereodisplay. Husk at dette skal være enkelt å oppfatte med et kjapt blikk bortpå, i høy hastighet på Autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått testet dette litt.. alle lys dimmes når jeg dekker denne sensoren.. utenom klimadisplayet.. spiller ingen rolle om settingen er på max eller min.. alle utenom klimadisplayet blir svakere..

Så det ser ut til at klima delen ikke blir påvirket av lys-sensoren..

Gjør den det hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bil dimmer klima-enheten synkront med alle de andre instrumentene. Også når jeg dekker for sensoren.

Fillern..da må jeg en tur til Bilsalongen igjen da.. De har igrunn vært ganske greie når det gjelder sånne småting etter at jeg kjøpte bilen der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...