Gå til innhold

Svenskene ler av norske bilpriser

te em
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det kan jeg skjønne er irriterende :/ Men du har jo bra lønn da!

Nei han er ikke kranfører han jobber i Crawford. Ja de også må gå med sånne teite briller, og det var ikke snakk om at de kunne bruke sine egne arbeidskler, måtte ha sånne refleks gule greier.

Syke greier..

Blir du der oppe lenge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg skjønne er irriterende :/ Men du har jo bra lønn da!

Nei han er ikke kranfører han jobber i Crawford. Ja de også må gå med sånne teite briller, og det var ikke snakk om at de kunne bruke sine egne arbeidskler, måtte ha sånne refleks gule greier.

Syke greier..

Blir du der oppe lenge da?

Er nok langt ifra syke greier. Dette er rett og slett et tiltak som burde vært gjort for flere titalls år siden. Strengere sikkerhetstiltak i industrien er helt på sin plass, både med tanke på brannvakt under varmt arbeid, liftvakt under jobbing i lift, sperringer av arbeidsområde, osvosvosv. Dette er for din egen sikkerhet og for at bedriften skal ha alt på sitt rede.

Mener det er mye bedre å jobbe når det er 140% sikkert, og heller bruke lang tid på jobben, enn å stresse og bare gjør seg ferdig. Slik blir du vant til om du jobber for store selskap som Shell, Statoil, Hydro osvosv.

Jobber selv som reisemekaniker, og holder til på Hydro Sunndalsøra. Der er det VELDIG strengt, og mange kurs må taes før du i hele tatt kommer deg inn på det området du skal jobbe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at dere glemmer at norske og svenske kroner er to forskjellige ting, den ene er verdt mer enn den andre!

Hun berta der inne skriver 25-27k i SVENSKE kroner. 25.000,- SEK er godt og vel 20.000,- NOK.

Ang hms er disse idiotene der oppe helt nazi, du må gå med vernebriller heile dagen dvs 12 timer samt ha heildekkende verneutstyr kjeledress\ vernesko\hjelm\hansker\hørselsvern\++

Hehe. Hadde det sånn på Baker Hughes også. Dvs., jeg jobba på IT, så vi var jo kontorrotter og gikk vanligvis ikke med slikt, men noen ganger måtte vi inn i hallene. Der var det en liten tykk jævel som var så hissig i toppen at en brøkdel kunne vært nok. Han klikka totalt i vinkel om vi gikk uten vernesko, selv om det var på HELT ufarlige steder. Det verste var at han var så komisk at jeg klarte ikke annet enn å smile når han fikk klikk, og det gjorde ham jo ikke mindre forbanna og illrød i toppen.. :lol:

det er ofte unødvendig strengt ang verneutstyr osv, men statoil er kjent for og vere heilt nazi.

Men det verste er lønningene, foreksempel af phil som jobber med betong og fundament armering osv har over 200 kr timen mens vi ligger på ca 165-170

det er irriterendes

Hmm.. mener du lønningene i Statoil generelt sett er dårlige? Ikke min erfaring. I tillegg har de/dere jo helt fantastiske betingelser på lån, da spesielt _meget_ gunstige billån. Og "svigerfar" tjener ikke aaakkurat dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart. Det skulle vært mange unntak, men som sagt, du blir vant til alt. Merker snart ikke hjelmen og brillene jeg.

Hjelmen er nå så, men når du må ha på fallsikrings vest for å bruke en gardintrapp på 4 trinn, da kan man begynne å lure litt :D :D

Heldigvis er sunndal-verk kvitt de "grønn hjelmene" fra su4 perioden, så det har løsna litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette med sele når du jobber over 2 meter er sjukt selen og fallsikringa dvs det som bremser fallet er tilsammen over 2 meter langt og ka er då poenget eneste muligheten er vist du kan sikre selen over deg. i hammerfest var det faktisk så gale at var nødt og få bygd stilas som var 1 meter høgt pga at det ikkje var sikkrings muligheter ved arbeid i gardin trapp! dette er ein av dei tingene som er bortkastet både tidsmessig og arbeids miljlø messig, er tull og vente ein halv dag på stilas til en jobb som kunne vert gjort på 30 min med gardin trapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er sunndal-verk kvitt de "grønn hjelmene" fra su4 perioden, så det har løsna litt...

Er nok ikke kvitt de. De er blitt røde, og er meget hissig enda. Grønne er elektrikere det nå. Det er faktisk SU4 vi jobber med nå også, eller samme sikkerthetstiltakene. F.eks, fallsikringskurs og liftkurs for å flytte en lift A til B. Hehe, så det er litt sprøtt av og til ja. Men, lite å gjøre med det.

dette er ein av dei tingene som er bortkastet både tidsmessig og arbeids miljlø messig, er tull og vente ein halv dag på stilas til en jobb som kunne vert gjort på 30 min med gardin trapp

Hehe, du har vel timebetaling du slik som meg? da skader det vel ikke med litt venting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...