Gå til innhold

Hva er denne bryteren til?

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer du til tilkoblingene på den?? Da kan du måle om det er en bryter som er i bruk i det hele tatt, så kommer du litt nærmere i etterforskningen din.. Men nå er eg og nysgjerrig.... :?:

Skrevet
Kommer du til tilkoblingene på den?? Da kan du måle om det er en bryter som er i bruk i det hele tatt, så kommer du litt nærmere i etterforskningen din.. Men nå er eg og nysgjerrig.... :?:

Jeg kommer til koblingen på selve bryteren ja, så jeg kan få målt om den får strøm, men har ikke rotet meg til det enda..

Det kan jo godt være en slik veltepetter som en tidligere har nevnt her..

For når tenninga er på og motoren IKKE går så går jo bensinpumpa, sant?

Og hvis bilen velter om på taket aå vil motoren mest sannsynlig stoppe om ikke så alt for lenge og da vil jo bensinpumpa slå inn..

Så her er teorien min:

Bilen velter, motoren stopper like etter, deretter faller muligens setet av eller noe slikt og dermed kutter den bryteren strømmen til bensinpumpa eller noe slikt????

For hvis bansinpuma hadde pumpet ut en masse bensin etter ett krasj så kunne jo det jo evt. ta fyr eller noe?? Kan det stemme???

For å være ærlig så kjenner jeg ikke den bilen der så godt, men det var bare noe som slo meg i farta!! :)

Er utrolig irriterende å ha fått sett bilder og hørt forskjellige teorier men aldri få vite helt nøyaktig hva det er!!!! :evil:

Noe slikt hadde jo også vært kjekt ja, men da må det jo ligge en funksjon inne som gjør at baksetet spretter av da, og det tror jeg neppe det gjør.. (uten at jeg har sett en veltet E34). Og det er jo flere her inne som har kjørt uten baksetet..inkludert meg.. :?

Skrevet

Kansje det egentlig er fra en turing.. med automatis nivåregulering?

Når noe setter seg i bilen så reguleres bilen, men det kan jo hende den er litt feil montert i denne bilen?? eller en automatis lys justeringes brykter på samme nivå som nivåregulering... kommer bare med noe som jeg tenkte på

Skrevet

Som trådstarter har poengtert minst en gang så klemmes bryteren sammen av bakseteputen alene, så alle forslag som inkluderer vekt (passasjerer / bagasje) i baksetet kan vel egentlig legges til side?

Jeg har dessverre ingen gode forslag til hva det er, men ble veldig nysgjerrig selv! Forventer svar her når du finner ut av det. :)

Skrevet

Hadde ingen slik bryter i min 535iA M 1991 mod. Jeg vil tro at det som nevnt tidligere har med lys under baksetet å gjøre, men siden det ikke finnes noe som kan lage lys der lurer jeg på om det rett og slett mangler.

Det er bare en måte å finne dette ut på, følg ledningene uansett hvor vanskelig det måtte være, vi dør av nysjerrighet...

Skrevet

Hvis jeg ikke tar heilt feil så er dette bryteren som er montert på US-modeller. Den er ganske enkelt og greit "glove box light switch". Montert på 89 og 90 modell lik den som er avbildet. På 94-modell er den plassert litt til siden igjen, kalles da DWA.

Hvorfor denne bryteren er der på norske biler lurer jeg også på. Har sett den på noen få.

Skrevet

jo, kom litt feil ut der. Ikkje heeilt i slaget etter denne helgas sprit-konsum desverre...

Det er nok for å belyse under baksete nivå, men jeg har problemer med å finne koblingsskjema for den bryteren.

Skrevet

Tror jeg har fått et korrekt svar på hva det er - ingen har hatt rett.. :o

That is easy. A Microswitch for the anti theft alarm.

There are various microswitches all over the car.

Switch the anti theft alarm on, lift the seat, and the alarm goes on.

I my car it is under the cover of the battery.

So if you have switched the anti theft device on the OBC and someone breaks into the car, wants to disconnect the battery for 15 minutes to get the engine started again (see owners manual for anti-theft code), alarm starts.

Han har forresten en 750iL selv, og der er den altså under dekselet til batteriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...