Gaute Skrevet September 3, 2008 Forfatter Skrevet September 3, 2008 Nå er servicebilen pakket med alle typer asfaltdekk, verktøy, telt osv... Avreise til Larvik i ettermiddag
Spiritus Sancti Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Brøyt du eller? Siden du ikke var å se på den andre etappa som gikk mellom gården her..
Tommy Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Dette står desverre på resultatlisten 68 Gaute Tjøstheim Peter Råberg BMW 12 5 Brutt Brutt mellom SS5 og SS6
Gaute Skrevet September 7, 2008 Forfatter Skrevet September 7, 2008 Ja, vi ledet klassen inn til service etter halve løpet, men så røk der noe i drivverket i begynnelsen av SS5, og på transportetappen mistet vi all fremdrift. Ikke noe kjekt å bryte løp, men heller ikke noe å gjøre med i ettertid. Det var et utrolig rått og spennende løp. Stor takk til arrangørstaben!
///christian Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Ja, vi ledet klassen inn til service etter halve løpet, men så røk der noe i drivverket i begynnelsen av SS5, og på transportetappen mistet vi all fremdrift. Ikke noe kjekt å bryte løp, men heller ikke noe å gjøre med i ettertid. Det var et utrolig rått og spennende løp. Stor takk til arrangørstaben! Var synd du måtte bryte da! Var dette løpet i Stavanger?
Gunnar Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Kjipt Gaute! Men når det bare stopper på tekniske problemer så er det jo bare et spørsmål om tid før seieren sitter...
Gaute Skrevet September 7, 2008 Forfatter Skrevet September 7, 2008 Kjipt Gaute!Men når det bare stopper på tekniske problemer så er det jo bare et spørsmål om tid før seieren sitter... Hehe ,ja, kanskje det? Egentlig er vel ikke bilen helt konkurransedyktig, med for lite power og for mye vekt i forhold til de andre i klassen, men det har jeg vel på sikt tenkt å gjøre noe med. Foreløpig er det viktigst for meg om sjåføren er konkurransedyktig, og der er det jo også en del forbedringspotensiale. Det var allikevel en deilig følelse lede inn til service, selv om det bare var to biler igjen i klassen da. Flere andre jeg synes det er natulig å sammenligne seg med, hadde vi også slått.
Tommy Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 noe nytt for kommende sesong? Gaute har iallefall tilbrakt en del tid i "monstergarasjen" i det siste, så det blir nok full satsing i år også
Gaute Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Blir ikke så veldig mye nytt i år (som jeg kan forplikte meg til). Men en eller annen gang kommer det en litt sprekere versjon av motoren. Foreløpig er de fleste delene innkjøpt, men ikke montert/tilpasset. Jeg har satt i Cat Cams (269°)nå, og skiftet masse pakninger. Hadde faktisk en del oljelekkasjer i fjor. Håper å få eliminert det meste av slikt nå. Så har jeg bygget ny eksos, siden den gamle ikke dempet lyden nok med de nye kammene. Det jeg har brukt mest tid på, er å lette bilen. Har tatt ut mye unødvendig inni dørene, bagasjeluken og panseret. Har også funnet noen asfaltmatter jeg tidligere hadde oversett, som nå er borte. Håper jeg får tid til litt mer også etter hvert... Foreløpig er det nok å få på plass før den første treningen på Rennesøy om tre uker, og så har vi jo meldt oss på Rally Stavanger 18.April.
Gaute Skrevet April 25, 2009 Forfatter Skrevet April 25, 2009 I dag har vi vært på grustrening før Rally Sørland, som er neste helg. Her er en liten inboard: http://e36.no/rally/Video/Trening/09042 ... _06ned.wmv Det har blitt en del ekstra arbeid de siste ukene, siden jeg var litt uheldig og fikk motoren ødelagt igjen på forrige trening. Derfor sto vi over Rally Stavanger, men er altså nå klar til innsats igjen. Så får vi krysse fingrene for at vi ikke ødelegger alt for mye på treningen i morgen
hagenisse Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Tøft. Rally er neppe noe for meg, aldri i livet om jeg hadde turt kjøre på slike veier.
Lars89 Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Bra satsing Kjennes bilen nervøs ut på sånne veier? Antar det er en grunn til at de fleste kjører med FWD i de lavere klassene?
oddis Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Det så ut som en drøyt skummel treningsvei Som tatt ut av fjellene i Rally Argentina. Det er slike typer etapper som skiller pinglete hobbyskrensere fra skikkelige rallysjåfører! Imponerende ratting. Spesielt de steinene i yttersving mot slutten var skikkelig avskrekkende. Skulle nesten tro dere ville finne en "trygg" (tryggere?) treningsvei? Vil tro det smeller noe J***** om dere drar av, eller kutter en sving for mye i de kampsteinene der.. Så ikke ut som du brukte brekket noe særlig, er det fordi du regner det som mindre effektivt, og fordi bilen blir mer uforutsigbar å hente inn? Hva var feilen på motoren din da den røk sist? Hva sier den tekniske formuleringen om motortrimming? Fritt, så lenge det er innenfor kubikkgrensen og ingen overlading? Er nok ikke lenge fra seieren sitter nå, å bryte med teknisk feil når man leder er bare siste hindring i Murphys lov, før han slipper deg fri.
Gaute Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Bra satsing Kjennes bilen nervøs ut på sånne veier? Antar det er en grunn til at de fleste kjører med FWD i de lavere klassene? Takk. Bilen er litt nervøs, ja. FWD blir litt mer effektivt på løst underlag, og er nok hovedgrunnen til at folk velger det, samt at det føles litt mindre "spektakulært". Det så ut som en drøyt skummel treningsvei Som tatt ut av fjellene i Rally Argentina.Det er slike typer etapper som skiller pinglete hobbyskrensere fra skikkelige rallysjåfører! Imponerende ratting. Spesielt de steinene i yttersving mot slutten var skikkelig avskrekkende. Skulle nesten tro dere ville finne en "trygg" (tryggere?) treningsvei? Vil tro det smeller noe J***** om dere drar av, eller kutter en sving for mye i de kampsteinene der.. Så ikke ut som du brukte brekket noe særlig, er det fordi du regner det som mindre effektivt, og fordi bilen blir mer uforutsigbar å hente inn? Hva var feilen på motoren din da den røk sist? Hva sier den tekniske formuleringen om motortrimming? Fritt, så lenge det er innenfor kubikkgrensen og ingen overlading? Er nok ikke lenge fra seieren sitter nå, å bryte med teknisk feil når man leder er bare siste hindring i Murphys lov, før han slipper deg fri. Treningsveier vokser ikke på trær, og vi er kjempeglade for å endelig ha fått tak i en. Men joda, det lite marginer på denne Bruker bare brekket når det er "siste utvei". Man trenger bare ratt og pedaler for å sette opp bilen før svingene. Blir det for liten hastighet, må brekket brukes... Sist hadde jeg en timingfeil, og litt mer løft enn standard på kammene. Da ble det kontakt mellom stempel og ventiler, med defekte rådelager som resultat. Nå har vi frest litt større plass i stemplene, og satt på helt nytt kamkjede m.m., slik at det ikke skal skje igjen. Reglene om trimming er nokså frie. Men man kan ikke montere pustehjelp eller endre slaglengden. Videre er det jo begrenset hvor mye man kan borre. Mja, det er jo en del andre regler også. Du finner dem på http://bilsport.no/uploads/teknisk_regl ... b_2009.pdf Tror ikke helt på seier enda. Men det er ikke så viktig. Det er så sinnsykt gøy å bare delta. Og så er de rett og slett ikke riktig vel bevarte, de som vinner. Er ikke sikker på om jeg tør satse så friskt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå