Gaute Skrevet September 19, 2005 Forfatter Skrevet September 19, 2005 Får håpe det er noen som trenger alt du river ut da, Gaute. Har du veid den før og etter? Blir moro å se hvor du ender opp! Kjøper du ferdig bur? Må kanskje det for FIA-godkjenning? Hva veier slikt? Mye av det jeg tar ut går rett i nabobilen i mekkelokalet. En kar som har kjøpt en nokså lik bil, og skal prøve å få den finere til veibruk. Litt morsomt, siden jeg river ut, og han står å vurderer hver eneste del som kommer flyvende, for å se om det er penere enn i hans bil Jeg bryr meg ikke så mye om hva bilen veide før. Det er vekten etter som teller. Jeg har derimot vurdert å veie alt jeg tar ut, for å summere dette. Skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde av "haugen" i morgen. Det er som sagt en del ting. Bur lages her lokalt, etter reglene i bilsportboken. Det kommer sansynligvis til å veie et sted mellom 50-70kg. Ferdigbur kan faktisk være billigere, men det er bedre med "spesiallaget". Da får jeg et høyere nivå av sikkerhet.
Gunnar Skrevet September 20, 2005 Skrevet September 20, 2005 50-70kg var mer enn jeg hadde trodd! Surt å måtte plusse på så mye når man har jobbet for å få bilen lett.. Menmen, er jo sikkerhet det handler om.
Gaute Skrevet September 20, 2005 Forfatter Skrevet September 20, 2005 Det kan faktisk hende jeg tar litt vel mye i med tanke på burvekten. Men det er liksom ikke noe tema å prøve å få den delen så lett som mulig. Sikkerhet kommer først!
sindre21 Skrevet September 20, 2005 Skrevet September 20, 2005 bra sikkerhet kommer først.fet proskjekt
mAZE Skrevet September 20, 2005 Skrevet September 20, 2005 Det der blir spennende å se hvordan går på neste CCN treff.. Gamle bilen din stod du jo bra på med så jeg.
Gaute Skrevet September 21, 2005 Forfatter Skrevet September 21, 2005 Det der blir spennende å se hvordan går på neste CCN treff.. Gamle bilen din stod du jo bra på med så jeg. Jepp Ingen grunn til å tro at denne kommer til å brukes mer forsiktig. Rallybil er rallybil.....
ovex Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 kult prosjekt Gaute........legg ut bilder!
GSS Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 Rallybil er rallybil..... Men rallybil kan også brukes på asfalt, eller hvordan blir det på bmwccn's treff framover?
Gunnar Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 Mye av rallyene foregår jo på asfalt, så den blir helt sikkert ok på det. Vet ikke hva Gaute har tenkt understellsmessig, men blir vel kanskje justerbart, slik han kan ha forskjellige setuper for grus og asfalt. Skal jo også ha hvite skilt, så den duger nok bra på BWMCCN-treff.
Gaute Skrevet September 21, 2005 Forfatter Skrevet September 21, 2005 Tror nok det skal gå greit på asfalt ja. Det er jo det eneste underlaget jeg har øvd med skikkelig på. Får sikkert prøve å øve litt mer på isbane i vinter da. Grus kommer jo til å bli veldig "spennende". Jeg har ikke mange kilometer øvelse der, kan man si
Gaute Skrevet September 21, 2005 Forfatter Skrevet September 21, 2005 Her kommer noen bilder fra jobbingen: Panseret har mistet lydisolering Denne er på vei ut..... Ikke fritt for at det er litt å fikse på...... Huff! Dette må bort, og mesteparten av understellet ser slik ut. Bilen har stått ute siden i vinter. Men det skulle jo skiftes uansett Dette er "før modifisering" Begynner å ligne noe, men mye arbeid igjen. Godt å ha noen som vil være med på morroa. Jan Helge har også nettopp kjøpt seg en E36 som han skal gjøre en del med, men bare til gatebruk. Peter gyver løs på et svinghjul..... Sånn. Nå er det litt lettere å bearbeide. Skal nok ikke se slik ut om en stund. I morges fikk jeg melding om at det hadde slanket seg nesten 3kg
Frode H. Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 Blir garantert bra dette, Gaute! Lykke til med et spennende prosjekt! Vet du om det går an å bruke innsuget fra E30 på E36 motoren? Hvis det er mulig vil jeg anbefale å prøve å få det til. Jeg har hatt begge utgavene og E30 varianten med bare 2 trinn er helt klart mye bedre enn 3 trinns varianten som kom på E36 318is.
Gaute Skrevet September 21, 2005 Forfatter Skrevet September 21, 2005 Tror det skal gå an. Jeg vurderer faktisk å bruke en hel motor fra E30 nå. Det er noen som mener at de er bra. Ikke vet jeg, men jeg skal finne det ut. Motorene er faktisk likere enn jeg først trodde, og mange av delene går om hverandre.
Ettertenning Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 bare et spørsmål driver dere og borer ut av svingjulet for og få det lettere?
Gunnar Skrevet September 21, 2005 Skrevet September 21, 2005 Borrer nok bare opp boltene/pinnene for å få det fra hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå