Gå til innhold

KJØRTE VERDENS DIGGESTE BIL IDAG:D

520d
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men en ting hadde jeg glemt. Jeg hadde ikke den SPORT knappen på! Får da sluker den helt sikkert 20 liter pr.100km. Den knappen får den på litt mere hester. og mye mere hurtigere gassrenspons.

'

M3 har ikke en sånn knapp.. bare nye M5 og M6 som har det.

og at din diesel er kjappere i aks en en M3, tror jeg hva jeg vil om..

Pisspreik! Min E46 M3 har en slik sportknapp. Akselerasjon, gir , bremser etc. blir totalt forandret når denne er trykt inn. Helt vanvittig rått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER SER DU. ANDERSEN. EN M3 HAR EN SÅNN KNAPP :)

SMG kassa har vel en slik knapp ja... Fører til tettere girskifter, og mer sportslig karakter. Men noen økt motoreffekt gir den ikke.

Det er kun M5/M6 sin motor som har denne. P400 og P500 programmet.

Da kan du velge mellom 400hk eller 507hk.

Har aldri hørt om denne funksjonen i en E46 M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER SER DU. ANDERSEN. EN M3 HAR EN SÅNN KNAPP :)

SMG kassa har vel en slik knapp ja... Fører til tettere girskifter, og mer sportslig karakter. Men noen økt motoreffekt gir den ikke.

Det er kun M5/M6 sin motor som har denne. P400 og P500 programmet.

Da kan du velge mellom 400hk eller 507hk.

Har aldri hørt om denne funksjonen i en E46 M3.

Hvorfor i all verden har jeg den da på min? Dra til en BMW forhandler eller en buddy med slik bil, og sjekk det opp da!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kjekler da barn... :D

Når du trykker inn den knappen skjer flg: Responsen på motoren blir endret. Den blir raskere og råere opp og ned i turtall. Det er det ENESTE den gjør!!! Den har INGEN innvirkning på gir (det finnes en annen knapp til SMG-kassa), bremser osv. Motoren har også like mange HK enten denne funksjonen er AV eller PÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan, tror du bør lese til deg litt fakta om bilen din.

BMW E46 M3 har som vi vet SMG kasse, med 5 innstillingmuligheter, i tilegg til valget mellom automatisk og manuell giring.

Den såkalte knappen dere snakker om er hvor sportslig giringen skal foregå. Dvs, raskere giring ved aktiv kjøring, eller eventuelt langsome giroverføringer for bykjøring. Jo mer sportslig du velger på innstillingen, desto raskere gassrespons og styrerespons vil du også få. Men, de forskjellige innstillingene gir IKKE, les IKKE, mer hestekrefter. Bilen leverer under alle innstillinger 343hk, hverken mer eller mindre. Som nevnt før, det er KUN E60 M5 og E63 M6 som har valgmulighter for hvor mye hestekrefter du vil disponere, også kjent som P400 (400hk) og P500 (507hk) programmene.

Og til han som starta tråden, aldri i verden om din 520d akselerer raskere enn E46 M3 i 0-60 segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan, tror du bør lese til deg litt fakta om bilen din.

BMW E46 M3 har som vi vet SMG kasse, med 5 innstillingmuligheter, i tilegg til valget mellom automatisk og manuell giring.

Den såkalte knappen dere snakker om er hvor sportslig giringen skal foregå. Dvs, raskere giring ved aktiv kjøring, eller eventuelt langsome giroverføringer for bykjøring. Jo mer sportslig du velger på innstillingen, desto raskere gassrespons og styrerespons vil du også få. Men, de forskjellige innstillingene gir IKKE, les IKKE, mer hestekrefter. Bilen leverer under alle innstillinger 343hk, hverken mer eller mindre. Som nevnt før, det er KUN E60 M5 og E63 M6 som har valgmulighter for hvor mye hestekrefter du vil disponere, også kjent som P400 (400hk) og P500 (507hk) programmene.

Og til han som starta tråden, aldri i verden om din 520d akselerer raskere enn E46 M3 i 0-60 segmentet.

gEIRA! Knappen eksisterer, men ikke slik noen vil ha det til. Les mitt innlegg over ditt!

Hmmm... Det virker som om det er mange som tregner å oppdatere seg litt på fakta rundt nyere BMWer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har jeg den da på min? Dra til en BMW forhandler eller en buddy med slik bil, og sjekk det opp da!!

Tror du misforstod meg litt her nå... Det jeg mente er at denne sport knappen ikke gir noen økt motoreffekt! (les antall hestekrefter!!).

Dette hevdet 520d i et tidligere innlegg:

men en ting hadde jeg glemt. Jeg hadde ikke den SPORT knappen på! Får da sluker den helt sikkert 20 liter pr.100km. Den knappen får den på litt mere hester. og mye mere hurtigere gassrenspons.

Det er det som sagt tidligere kun V10 motoren i M5 og M6 som har (P400/P500)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...