Gå til innhold

KJØRTE VERDENS DIGGESTE BIL IDAG:D

520d
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ørjan, tror du bør lese til deg litt fakta om bilen din.

BMW E46 M3 har som vi vet SMG kasse, med 5 innstillingmuligheter, i tilegg til valget mellom automatisk og manuell giring.

Den såkalte knappen dere snakker om er hvor sportslig giringen skal foregå. Dvs, raskere giring ved aktiv kjøring, eller eventuelt langsome giroverføringer for bykjøring. Jo mer sportslig du velger på innstillingen, desto raskere gassrespons og styrerespons vil du også få. Men, de forskjellige innstillingene gir IKKE, les IKKE, mer hestekrefter. Bilen leverer under alle innstillinger 343hk, hverken mer eller mindre. Som nevnt før, det er KUN E60 M5 og E63 M6 som har valgmulighter for hvor mye hestekrefter du vil disponere, også kjent som P400 (400hk) og P500 (507hk) programmene.

Og til han som starta tråden, aldri i verden om din 520d akselerer raskere enn E46 M3 i 0-60 segmentet.

gEIRA! Knappen eksisterer, men ikke slik noen vil ha det til. Les mitt innlegg over ditt!

Hmmm... Det virker som om det er mange som tregner å oppdatere seg litt på fakta rundt nyere BMWer...

Er jo det jeg sier, at den knappen de snakker om, som eksisterer, IKKE er hva de tror den er til. Det er det jeg utaler meg om, at den ikke gir mer effekt, men konfigurerer hvordan bilen oppfører seg.

Og vi posta innlegg så og si likt, så jeg kan umulig ha lest ditt inlegg før jeg posta mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan, tror du bør lese til deg litt fakta om bilen din.

BMW E46 M3 har som vi vet SMG kasse, med 5 innstillingmuligheter, i tilegg til valget mellom automatisk og manuell giring.

Den såkalte knappen dere snakker om er hvor sportslig giringen skal foregå. Dvs, raskere giring ved aktiv kjøring, eller eventuelt langsome giroverføringer for bykjøring. Jo mer sportslig du velger på innstillingen, desto raskere gassrespons og styrerespons vil du også få. Men, de forskjellige innstillingene gir IKKE, les IKKE, mer hestekrefter. Bilen leverer under alle innstillinger 343hk, hverken mer eller mindre. Som nevnt før, det er KUN E60 M5 og E63 M6 som har valgmulighter for hvor mye hestekrefter du vil disponere, også kjent som P400 (400hk) og P500 (507hk) programmene.

Og til han som starta tråden, aldri i verden om din 520d akselerer raskere enn E46 M3 i 0-60 segmentet.

Enn ting bør du vite, jeg har aldri sagt at min M3 får mere hk med sporsknappen inne. Det som skjer når denne knappen er inne er at gassrspons, gir og bremser får en totalt annen karakter enn med denne knappen AV. Hoveddiskusjonen overfor var om denne sportsknappen eksisterte i E46 M3, noe som den selvsagt gjør. De som bare leser seg til faktaer om denne type bil, bør vel heller ha prøvd en slik en før man uttaler ditt og datt på forumet. Jeg har en slik bil, og vet jo selv hvordan bilen blir til et fartsmonster med denne knappen inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting hadde jeg glemt. Jeg hadde ikke den SPORT knappen på! Får da sluker den helt sikkert 20 liter pr.100km. Den knappen får den på litt mere hester. og mye mere hurtigere gassrenspons.

'

M3 har ikke en sånn knapp.. bare nye M5 og M6 som har det.

og at din diesel er kjappere i aks en en M3, tror jeg hva jeg vil om..

DEN BILEN HAR EN SPORTS-KNAPP! VIS JEG HAR FÅTT DET MED PÅ BILDET SÅ HAR JEG FÅTT DET MED :)

nå tenkte jeg på at den ikke har en knapp som gir bilen flere hestekrefter. det har bare M5 og M6. har kjørt M3 med SMG selv, så jeg vet godt hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en slektning fra Gøteborg til besøk hos oss. Kjørte E46 M3èn hans. faen så nydelig biil. Så jævla fett at man må ha høy turtall for å gire.

Pass deg for å kjøre hans bil i Norge! Det er helt vanvittig strengt for nordmenn med bostedsadresse i Norge å kjøre en svenskregistrert bil!

Ellers - misunner deg testen! Hadde vært moro å prøve en E46 M3. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en slektning fra Gøteborg til besøk hos oss. Kjørte E46 M3èn hans. faen så nydelig biil. Så jævla fett at man må ha høy turtall for å gire.

Pass deg for å kjøre hans bil i Norge! Det er helt vanvittig strengt for nordmenn med bostedsadresse i Norge å kjøre en svenskregistrert bil!

Stemmer det. Bilen kan bli inndratt, du må betale tollen på bilen samt straffetoll på ca. 80% tror jeg...

Dette skjedde nemlig med fetteren min, men han klarte heldigvis å komme seg unna med det. Grunnen var at han hadde glemt å melde flytting til Tyskland. På vei tilbake etter en ferie ble han stoppet ved innkjøringen til Kiel-ferga. Golfen ble beslaglagt i over ett år!!!! Det var MYE frem og tilbake før saken ble løst. Heldigvis var også bilen registrert på et tysk firma.

SKumle saker! Vi lever i en ren og skjær BANDITTSTAT :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folkens folkens folkens..ro dere ned...nå tror jeg både noen og enhver blander SPORT-knappen med den berømte "///M-knappen"...

SPORT-button FINS i M3, demonstrert og forklart i Top Gear, denne gir kun bedre/raskere gassrespons og styrerespons og opp/ned på turtall...

Når man starter en E46 M3 ligger motoren i såkalt -normal modus, den trenger litt turtall og er ikke så kvikk og rask på hverken gassrespons eller styring..

passer perfekt til vanlig bykjøring..

Ut på landeveien så er det bare og trykke inn SPORT-knappen og kraften kommer i bøtter og spann :D

I nye M5 og M6 derimot, fins denne såkalt ///M-power knappen som gjør at man f.eks kan velge mellom P400 400hk eller P500 -507hk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..SÅlenge det er snakk om prøve/lånetur av bil, som tilhører venn, slektning/familiemedlem på besøk, så går det greit GR :D men i enkelte tilfeller kan det hende man blir nødt til og bevise for politiet at man faktisk bare har lånt kjøretøyet for en liten prøvetur ;) bare ta en tlf til vennen/slektningen og la politiet få snakke med han/henne ;)

men..når det gjelder folk som faktisk kjører ulovlig over lengre tid, ja da er jeg helt enig i det du skrev:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..SÅlenge det er snakk om prøve/lånetur av bil, som tilhører venn, slektning/familiemedlem på besøk, så går det greit GR :D men i enkelte tilfeller kan det hende man blir nødt til og bevise for politiet at man faktisk bare har lånt kjøretøyet for en liten prøvetur ;) bare ta en tlf til vennen/slektningen og la politiet få snakke med han/henne ;)

men..når det gjelder folk som faktisk kjører ulovlig over lengre tid, ja da er jeg helt enig i det du skrev:D

Helt feil!!!

Det er strengt forbudt for en nordmann å kjøre utenlandske biler (hvis du da ikke bor der selv). Her finnes INGEN slingrinsmonn!

Det er faktisk så gale at om du kjører en utenlandsk leiebil i Norge uten de riktige papirer så vil bil bli beslaglagt og straffetoll faller på deg. Det finnes INGEN formildende omstendigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil!!!

Det er strengt forbudt for en nordmann å kjøre utenlandske biler (hvis du da ikke bor der selv). Her finnes INGEN slingrinsmonn!

Det er faktisk så gale at om du kjører en utenlandsk leiebil i Norge uten de riktige papirer så vil bil bli beslaglagt og straffetoll faller på deg. Det finnes INGEN formildende omstendigheter...

Definer riktige papirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare sinnsyk hærlig å kjøre. Har selv en slik M3 med 6 trinns manuell kasse, og det er bare å trykke inn gassen i 2 . giret og vips så er man på 120 km/h. Drar noe vanvittig på turtallet. Jeg har nettopp satt på 19" breyton magic racing felger , AC Schnitzer carbon detaljer etc..

Hei er det i Troms fylke du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil!!!

HELT FEIL!

For det første så snakker jeg av erfaring..For det andre så er det lov og prøve bilen til en venn/familiemedlem som er på besøk, og vi snakker da veldig kort kjøretur, gjerne bare en rundtur i nærmiljøet! men uansett så er dette faktisk lov, sålenge man kan BEVISE at man kun låner/prøver bilen for en kort tur sin skyld...enten om eier sitter på eller om om eier står i hagen og venter: vis vognkort og førerkort, hvis eier sitter i bilen så kan eier også vise ID, slik at dette samstemmer med hva som står i vognkort, og forklare at man kun er på venne/familie-besøk osv..så er saken biff..enkelt og greit..hvis eier ikke er i bilen så får man enten ta en tlf og la politi snakke med eier, eller snuten får bli med dit eier venter;)

jeg VET at det for nordmenn er ulovlig og kjøre utenlandsk-regga bil, men dette gjelder lengre perioder, altså ikke korte prøve/låneturer..

PUNKTUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...