///Magnus Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Kjører en tur til enten København eller Stockholm på fredag. Dama skal shoppe, og jeg gjør det mest for turens skyld... Blir ikke helt enige om vi skal dra hit eller dit, så noen anbefallinger? Bor i Oslo, så det er omtrent like langt å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Kjører en tur til enten København eller Stockholm på fredag. Dama skal shoppe, og jeg gjør det mest for turens skyld... Blir ikke helt enige om vi skal dra hit eller dit, så noen anbefallinger? Bor i Oslo, så det er omtrent like langt å kjøre. Best pils i Køben. Dra dit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 har ikke vært i stochholm, men skal dit neste uke.. tror det er veldig bra der. hvis du skal shoppe, så er det vel kanskje billigere i stockholm pga kurs? og tuborg får man i stockholm også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Begge deler er helt konge, men holder en knapp på Stockholm for shopping, men forskjellen er vel marginal. Danmark har iskald Tuborg og den smaker vel bedre i dens hjemland, samt de har veldig god mat, leverpostei osv. Skikkelig digg på danske restauranter... med en "lille en" Skål! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 Takker for inspill! Har også inntrykk av at begge er bra byer. Ikke vært i Stockholm før, og da jeg var i København var jeg så liten at det husker jeg nesten ikke. Vi får vel ta en avstemning her hjemme i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 har ikke vært i stochholm, men skal dit neste uke.. tror det er veldig bra der. hvis du skal shoppe, så er det vel kanskje billigere i stockholm pga kurs? og tuborg får man i stockholm også Oj, jeg glemte det med shoppingen. Det er nok rimeligst i Stockholm ja. Men pilsen er åkke som best i Danmark, selv om man får det meste av pils i Sverige også. En stor stärk pripps er jo ikke mye å skryte av iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 gøteborg er bedre.. bedre oversikt over byen, dama kommer seg gjennom flere sjapper på kortere tid. og er like bra hvis ikke bedre å handle der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Det ligger et stort kjøpesenter like før en kommer inn til København sentrum. Dette inneholdt rimelig mye klær så det er nok et fint sted å begynne om turen skulle gå til København. I Sverige får man kanskje mer for pengene, p.g.a kursen og man slipper også å betale nesten 600,- tur-retur over Øresundbroen. Billig overnatting i København: http://www.danhostel.dk/vandrerhjem.asp?lan=uk&id=144 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Viss det er snakk om kvinnfolkshopping så dra til Stockholm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Viss det er snakk om kvinnfolkshopping så dra til Stockholm.. Der fikk du vel svar på det du lurte på... . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Og hvis du virkelig skal shoppe så er Hamburg byen!!! Jeg er der flere ganger i året, kjøper alle klærne mine i Tyskland. Har nesten ikke råd til å kjøpe dyrt og dårlig i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Og hvis du virkelig skal shoppe så er Hamburg byen!!!Jeg er der flere ganger i året, kjøper alle klærne mine i Tyskland. Har nesten ikke råd til å kjøpe dyrt og dårlig i Norge Du har et meget godt poeng der HenrikE30+...Hamburg er en metropol med to ganger innbyggerantallet i forhold til København (ca. 1,8 millioner mennesker)...egentlig en fantastisk fin og undervurdert by. Et annet opplagt shoppingmål er faktisk Berlin...små 430 Km fra København...en storby med 3,4 millioner mennesker med alt hva som hører til av tilbud for høy og lav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Jeg synes absolutt at Hamburg er VELDIG undervurdert. I bykjernen er det massevis av vakre bygninger, folk er veldig hyggelig og alt er "på stell". I tillegg er det mange områder uteom selve bykjernen som er veldig trivelige. Havneområdet må jo bare oppleves!!! Jeg stortrives i Hamburg Berlin har jeg dessverre ikke hatt gleden av å være så mye i. Det har som oftest bare vært en kjapp tur innom for å hente bil eller noe slikt. Men, forhåpentligvis får jeg muligheten til å rette opp i det i årene som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Og hvis du virkelig skal shoppe så er Hamburg byen!!!Jeg er der flere ganger i året, kjøper alle klærne mine i Tyskland. Har nesten ikke råd til å kjøpe dyrt og dårlig i Norge Du har et meget godt poeng der HenrikE30+...Hamburg er en metropol med to ganger innbyggerantallet i forhold til København (ca. 1,8 millioner mennesker)...egentlig en fantastisk fin og undervurdert by. Et annet opplagt shoppingmål er faktisk Berlin...små 430 Km fra København...en storby med 3,4 millioner mennesker med alt hva som hører til av tilbud for høy og lav. Hmm.. Vi vurderer tur et eller annet sted i høstferien (neste uke). Kanskje Hamburg hadde vært et fint mål. Hvordan er prisene der nede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Og hvis du virkelig skal shoppe så er Hamburg byen!!!Jeg er der flere ganger i året, kjøper alle klærne mine i Tyskland. Har nesten ikke råd til å kjøpe dyrt og dårlig i Norge Du har et meget godt poeng der HenrikE30+...Hamburg er en metropol med to ganger innbyggerantallet i forhold til København (ca. 1,8 millioner mennesker)...egentlig en fantastisk fin og undervurdert by. Et annet opplagt shoppingmål er faktisk Berlin...små 430 Km fra København...en storby med 3,4 millioner mennesker med alt hva som hører til av tilbud for høy og lav. Hmm.. Vi vurderer tur et eller annet sted i høstferien (neste uke). Kanskje Hamburg hadde vært et fint mål. Hvordan er prisene der nede? Tyskland har Europas laveste matvarepriser og en vedvarende økonomisk stagnasjon har sørget for at prisene på varer og tjenester er betydelig lavere enn i f.eks Danmark...de har også kun 16% moms/mva. I forhold til i Norge er det meste derfor "berre lekkert" når det gjelder lommeboken. Jeg har imidlertid en gammel tante som bor i Hamburg og hun gjør ikke noe annet enn å snakke om i gamle dager (før gjenforeningen)...da alt var skikkelig og billig i Tyskland. Hun har et poeng, men helt objektivt er Tyskland (og selvfølgelig Hamburg) stadig i en klasse for seg selv i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå