Dr_S Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 pååååppåfff!! skikli bra bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Er redd det her bare blir med drømmen som det blir for de fleste... Slike hjemmebygde turbobiler må skrus på 1000 timer for hver km du kjører med dem. Er det det du ønsker? Er det en annen person som har bygget motoren har du også null peil hva som er gjort med den og hva som kan være galt hvis noe skjer. Kan være bedre å gå for en bil som har turbo i utganspunktet. Men jeg synes ikke du trenger turbo i det hele tatt. Er mange biler med sugemotor som kjører fra turbobiler. Du trenger heller ikke en bil som går fort når du er fersk sjafør. For 18 åringer er 100 hester mer enn nok. Har du ikke en egen plass der bilen din kan stå og du kan skru på den så bare glem helt turbo greia. Meste parten av tiden kommer bilen til å stå i ukjørbar stand. Du kommer til å sykle eller ta bussen mer enn du bruker bilen. Er nok å fikse på vanlige biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 du har vell en del masse riktige påstander der altså. men har også tenkt på en audi 80 coupe kanskje en rs2 den går jo ganske så bra fra før av.... men hvorfor er 100 hk mer enn nok for en 18 åring ? har kjørt en bobble med bygd boxter motor 2.0 med 100 hk mini bobbla.. og den dro faenn meg :S 600 kg ell noe veier den så den drar ja hehe... men hva kan dere anbefale meg da.. jeg er ute etter en bil som skal gå bra i akserelasjon og ikke noe stock men også noe jeg kan bygge på videre og kose meg... har garasje men hakke motor løfte og slik dyre spesial verktøy til bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Vi er alle enig i at du bør kjøpe deg en 318is, ev. audi 80 om du synes den er pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 Detta ser jeg for meg kommer til å ende i grøfta etter få dager også blir du en av dem som er med på å dra opp forsikringsprisene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 hvor saklig er det egentlig å ha en bil med masse hester å turbo første året du har lappen? da ender det sidelengs med drift ut i grøfta fordi du feiberegnet svingen og skulle ta en annen racerbil.. uansett, så slutt å drømm, tror ikke du trenger noe mer en en original 325i med tanke på hestene som er i den... huske på at det skal betalest og gjerne godkjennes også, og e-30 veier vel ikke mer en rundt 1300kg. så d holder i massssevis med 170 hk.. hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt med en heller rimelig bil til førstebil, angrer litt på at jeg ikke gjorde det. men slik er det nå bare. så kan du leke fra deg på en parkeringsplass og skli i grøfta så mye du bare vil.. uten at du må betale dyre dommer i forsikring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Husk at begynner du å bygge turbo / sette i større motor, må det også godkjennes, hvis du ikke bare vil kjøre hjemme på gårdstunet... Bremser er vel viktig i denne sammenhengen. Gammel bil med "mekket" motor egner seg vel bedre som en bil nr. 2. Har en følelse ut fra tråder jeg har lest om turbokonverterte E30'er at en gjenganger er: "Den gikk rått frem til xxx gikk til helvette" Bytt ut xxx med valgfri dyr del til motorn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 jeg må glise jeg altså...... om du kjøper deg en fin BMW uten tullbo til slutt så kan du bare sette på en slik http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-2002 ... enameZWDVW og vips så har du """TURBO bil""" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 pååååppåfff!! skikli bra bil Må lære å krype før man kan lære å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 er forresten turbo til deg på kjøp og salg sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 He he her var det mye artig lesning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Jah,er visst det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Hvis du er ute etter adrenalinkick er det mye smartere om du melder deg på ett falskjermkurs eller begynner med basejumping. Da sparer du kanskje ett eller to uskyldige menneskeliv. Som 18 åring er du ikke god nok sjåfør og moden nok i hodet til å besitte mer enn 100 hester. Det er min mening i hvertfall. 50 er egentlig passe de første 2 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Som 18 åring er du ikke god nok sjåfør og moden nok i hodet til å besitte mer enn 100 hester. Det er min mening i hvertfall. 50 er egentlig passe de første 2 årene. Så alle vi andre 18 og 19 åringene skal kjøre biler med 50 hk ? Litt teit uttalelse vel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 jepp, og fra du er 19 kan du øke med 50 for vært år. Jeg er 21 og har rundt 150hk på alle bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå