FTE Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Noen trenger visst en forklaring på turbo og tilbehør her. For det første: En wastegate er en eksosventil som enten er integrert i eksoshuset på turboen eller ekstern (sveiset i grenrøret) og lager ingen som helst lyd hvis man da ikke har den overføldige eksosen ut i friluft da. Denne blir styrt av trykket som genereres i kompressorhuset. Og da igjennom en justerbar wastegate klokke. Wastegaten åpner når gitt trykk er oppnådd og har ingenting med turbostalling å gjøre. For det andre: En dumpvalve eller avlastningsventil som det heter på norsk, har som oppgave og slippe ut trykket ved stengt gasspjeld for å hindre(eller minske) stalling av turbo og for å skåne lagere og impreller. Og det tredje: En pop-off ventil er noe som skjelden eller aldri blir brukt mere. Det er en justerbar ventil som sitter på innsuget og har som oppgave å slippe ut overflødig trykk. Omtrent som wastegaten men denne slipper trykket ut i friluft og har ingen styring over turboen som WG har, dermed jobber turboen for full maskin mens pop-offen er utløst. Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 visst du likar pshhh lyd, her er billeg versjonen http://www.superstyling.no/shop/product ... ts_id=2092 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 visst du likar pshhh lyd, her er billeg versjonen http://www.superstyling.no/shop/product ... ts_id=2092 hehe.. trodde det sto 4mill helt til jeg så komma.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 visst du likar pshhh lyd, her er billeg versjonen http://www.superstyling.no/shop/product ... ts_id=2092 hehe.. trodde det sto 4mill helt til jeg så komma.. Og hvis det ikke hadde vært komma, hadde det stått 400 tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Noen trenger visst en forklaring på turbo og tilbehør her. For det første: En wastegate er en eksosventil som enten er integrert i eksoshuset på turboen eller ekstern (sveiset i grenrøret) og lager ingen som helst lyd hvis man da ikke har den overføldige eksosen ut i friluft da. Denne blir styrt av trykket som genereres i kompressorhuset. Og da igjennom en justerbar wastegate klokke. Wastegaten åpner når gitt trykk er oppnådd og har ingenting med turbostalling å gjøre.For det andre: En dumpvalve eller avlastningsventil som det heter på norsk, har som oppgave og slippe ut trykket ved stengt gasspjeld for å hindre(eller minske) stalling av turbo og for å skåne lagere og impreller. Og det tredje: En pop-off ventil er noe som skjelden eller aldri blir brukt mere. Det er en justerbar ventil som sitter på innsuget og har som oppgave å slippe ut overflødig trykk. Omtrent som wastegaten men denne slipper trykket ut i friluft og har ingen styring over turboen som WG har, dermed jobber turboen for full maskin mens pop-offen er utløst. Basta! Så jeg har da en pop off på min bil da.. Min sitter etter kompressoren, men før motora, insug.. Selv om jeg har en dump valve? Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 raaaap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 raaaap Og du mener?...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 raaaap Og du mener?...... Ja var jo litt av ett godt innlegg det gitt.. Var nok ett fyllainnlegg som ikke hadde noe med saken å gjøre vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 På kompressor biler er jeg sannelig ikke sikker. Øker ikke effekten bare med turtallet der da? Er vel et gitt trykk man ikke vil overstige der også, men åssen det er styrt er jeg usikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå