Gå til innhold

Kul Wastegate..


Nautiluz
 Share

Anbefalte innlegg

et spørsmåøl !!

Hva gjør wastegaten for noe ??

Den slipper ut eksosen som turboen ikke trenger. Går vanligvis tilbake til eksosanlegget, men i dette tilfellet rett ut i fri luft.

Som den ikke trenger? :wink:

Vil vel heller si det slik at en wastegate er en trykkregulerings-ventil. Den står i utgangspunktet stengt, og når turboen har jobbet opp det trykket som er bestemt til max turbotrykk - så åpner wastegaten opp og slipper ut eksos. Dette fordi at eksosdelen av turboen ikke skal jobbe opp mer trykk. Når da trykket på komp-siden "faller" under det bestemte "max-trykket", da lukker wastegaten igjen - for å kunne bygge opp nytt trykk. Igjen og igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr onkel politi seg om jeg lager wastegaten på M5èn på denne måten?

hehe.. Var vel kanskje lov for endel årsiden. :) Dette er en porsche ruf. 700hk

.

DSC06939.JPG

Jeg vil ikke anbefale denne løsninga egentlig.. Det bråker jo så jævelig, at om du får tenningsbank f.eks, så får du aldri muligheten til å høre det før du er motor løs..

Å mappe med slik WG løsning, er et helvete pga dette..

Men kan gi fet lyd på noen motorer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spørsmåøl !!

Hva gjør wastegaten for noe ??

Den slipper ut eksosen som turboen ikke trenger. Går vanligvis tilbake til eksosanlegget, men i dette tilfellet rett ut i fri luft.

Som den ikke trenger? :wink:

Vil vel heller si det slik at en wastegate er en trykkregulerings-ventil. Den står i utgangspunktet stengt, og når turboen har jobbet opp det trykket som er bestemt til max turbotrykk - så åpner wastegaten opp og slipper ut eksos. Dette fordi at eksosdelen av turboen ikke skal jobbe opp mer trykk. Når da trykket på komp-siden "faller" under det bestemte "max-trykket", da lukker wastegaten igjen - for å kunne bygge opp nytt trykk. Igjen og igjen....

Vil vel si at det var akkurat det jeg sa.. Det den ikke trenger fordi den har bra nok trykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel si at det var akkurat det jeg sa.. Det den ikke trenger fordi den har bra nok trykk..

Joda... Men jeg ville bare utdype det litt for BMW_Racing, som lurte hva en WG gjør.. JEG forsto hva du mente - iogmed at jeg vett hva en WG gjør... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...