Aguilera Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Da har jeg vert på verksted, og bimmeren er frisk igjen Problemet var den ene vakumslangen som hadde sprukket helt opp, så den sat ikke på festet lenger... Den ble teipet godt igjen, og ny er bestillt! Det ene plastikk festet til radiatorslangen var helt knekt, så de fant noe annet plastikk greier og puttet der, sånn at det ikke skulle renne ut mer kjølevann! Hele greia er jo støpt sammen, så viss det ikke holder, så må hele radiatoren skiftes, og det er DYRT Men krysser fingrene for at det holder (hvertfall til jeg kommer meg oppå igjen økonomisk ) Fikk også bestilt nye bremseskiver og klosser, så nå er alt snart på topp igjen Men takker for gode tips her, var jo en av dere som nevnte det med å sjekke sprekker i slanger, og det var jo feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hadde gamlingen skrudd slangeklemmen for hardt så plastikken på radiatoren sprakk? Ikke kjøp radiator på BMW er mange som selger mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Åhh...da var det tilbake til start igjen! Mulig noen har skrudd slangeklemma for hardt, for den har blitt skrudd på mange ganger, men han på verkstedet sa alså at dette kunne holde en stund..men det gjor det ikke! Bilen kokte etter 15 mins kjøretur Da hadde hele driten hoppet av og vannet hadde spruta ut i hele motorrommet! Så jeg stod der med nesa oppi panseret, så kom det tilfeldigvis en sånn `McGyver`mann forbi og skulle hjelpe meg! Prøvde med tape og altmulig for at slangen skulle få feste og skrudde til så godt det gikk! Da kom jeg 5 min nermere mot sandnes, men så kokte det igjen!!"#¤% Så gamlingen kom og vi fikk omsider stakkars bilen hjem igjen!Så da må jeg alså ha ny radiator allikevel Noen som har en tilsalgs?? Åssen er det med tilpassing og slik, må jeg finne en radiator som har sittet i en 316i, eller går det an å bruke en fra andre BMW modeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 Gå inn på ETK, f.eks. www.realoem.com/bmw - og sjekk hvilke modeller som har samme delenr på radiatoren som du har. Vet forresten om en '97 316i sedan hos en høgger (Grøstad Bil) rett ved der jeg bor. De hadde radiatoren for noen uker siden... Ellers er jo OS noen å høre med på slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hør med radiatorservice i Stavanger, og få en bytteradiator eller kjøpe ny hvis de ikke har bytteradiator. Pleier å være billige, pluss at du får som regel prutet litt http://www.radiatorservice.no Tlf 51883355 Forusskogen 6 Hvis du ikke har ac og lignende koster den 1491 pluss mva(før du pruter). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Aguilera har fått tak i radiator, og jeg må kjøpe ny til rallybilen nå Håper den kan vare en stund for deg, Aguilera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Heheh, ikke rart den der plastikkdriten datt av... den var limt på fra før Alså har den knekt av mens forrige eier hadde den, og så har vel limen gått i oppløsning! Men den funker helt fint nå Murrer og går så fint som den ikke har gjort på mange mnd Så takk til Gaute for rask rescue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Er det noe Gaute er ekspert på å skaffe til veie så er det radiatorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Så bilen din var parkert her nå så da tenkte jeg meg at den var "frisk" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå