Gå til innhold

Bimmeren har kolapset (motortrøbbel)

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vert på verksted, og bimmeren er frisk igjen :D

Problemet var den ene vakumslangen som hadde sprukket helt opp, så den sat ikke på festet lenger... Den ble teipet godt igjen, og ny er bestillt!

Det ene plastikk festet til radiatorslangen var helt knekt, så de fant noe annet plastikk greier og puttet der, sånn at det ikke skulle renne ut mer kjølevann! Hele greia er jo støpt sammen, så viss det ikke holder, så må hele radiatoren skiftes, og det er DYRT :P Men krysser fingrene for at det holder (hvertfall til jeg kommer meg oppå igjen økonomisk :P)

Fikk også bestilt nye bremseskiver og klosser, så nå er alt snart på topp igjen :D Men takker for gode tips her, var jo en av dere som nevnte det med å sjekke sprekker i slanger, og det var jo feilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...da var det tilbake til start igjen! Mulig noen har skrudd slangeklemma for hardt, for den har blitt skrudd på mange ganger, men han på verkstedet sa alså at dette kunne holde en stund..men det gjor det ikke! Bilen kokte etter 15 mins kjøretur :roll:

Da hadde hele driten hoppet av og vannet hadde spruta ut i hele motorrommet! Så jeg stod der med nesa oppi panseret, så kom det tilfeldigvis en sånn `McGyver`mann forbi og skulle hjelpe meg! Prøvde med tape og altmulig for at slangen skulle få feste og skrudde til så godt det gikk! Da kom jeg 5 min nermere mot sandnes, men så kokte det igjen!!"#¤%

Så gamlingen kom og vi fikk omsider stakkars bilen hjem igjen!Så da må jeg alså ha ny radiator allikevel :shock:

Noen som har en tilsalgs?? Åssen er det med tilpassing og slik, må jeg finne en radiator som har sittet i en 316i, eller går det an å bruke en fra andre BMW modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, ikke rart den der plastikkdriten datt av... den var limt på fra før :shock: Alså har den knekt av mens forrige eier hadde den, og så har vel limen gått i oppløsning! Men den funker helt fint nå :D

Murrer og går så fint som den ikke har gjort på mange mnd ;)

Så takk til Gaute for rask rescue ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...