Gå til innhold

Godkjenning av turbo i bmw, faktisk mulig!


Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Haha, tror du bør referere til det aller meste om du skal få igjennom din ombygging, uten et tysklandsbesøk ;)

Rått prosjekt du har gående!

Skrevet
Haha, tror du bør referere til det aller meste om du skal få igjennom din ombygging, uten et tysklandsbesøk ;)

Rått prosjekt du har gående!

satser vel på et lite besøk hos tyskerne jeg ja :D

  • 5 weeks later...
Skrevet
Såvidt jeg har fått med meg er det han der i Skien som bygger/bygde Ostespiller sin, han som også har bygd mAZE sin, Tarjai eller hva det nå er. Han burde vel ha peiling?

.. men på den annen side så sliter vel mAZE litt med forbruket: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=110745#110745

orker ikke å gå inn på hva skien menneskene har gjort. Da begynner jeg bare å koke innvendig. :evil::evil::evil:

Har plukket hele motoren fra hverandre etter det, og hele bilen for den sagts skyld.

Å ja. Man må ha hissig dyr motorstyring. Men det skal ikke være noe problem når man har en pc koblet til motorstyringen til en hver tid. med nødvendig programvare.

  • 1 month later...
Skrevet

Men litt OT mht turbobygg: Viss en vil ombygge en for eks. 318i(M43) til en M3 3.2ltr (begge er E36) og skifter for eks. alt fra motor,drivverk,oppheng,bremser osv osv vil vel ikkje dette være et problem vel ettersom E36 vart levert i begge utførelser viss dere skjønner? Motoren fra M3'n var helt orginal.

Eneste som trengs da er vel å få et BMW verksted til å godkjenne at alt overnevnte er montert ,dvs at det er kun "skallet" som er 318 lenger?

Var en kar som skulle prøve dette,men en på BMW sa at dette kunne han bare glømme å få godkjent. Trenger vel ikkje rare dokumentasjonen annet enn fra begge utgavene(M3/318i) vel ?

Biltilsynet hadde han ikkje snakka med enda...

Skrevet

hehe :) det er en e-36 ja...! skal gå greit det :wink:

hvis du skal bygge om fra 318 til m3 så trenger du papir på at m3 motor osv er type-godkjent i det karrosseriet...altså at det er bygd en bil med samme karrosseri med den m3 motoren...det papiret har importør!

Skrevet

Det er faktisk mulig å godkjenne.

Har godkjennt en e34 M5(3.6l) med turbo/int.

Framgangsmåte : Kontakt skriftlig til lokalt Biltilsyn, forklar da det du vil gjøre med bil. Dokumenter bremser,utslipp og div annet (ex bremser)for at bilen skal "tåle" ombyggingen.

Evt ved ombygging til større motor, da er det å dokumentere at tilsvarende motor er i tilsvarende karosseri, med hva dette følger. ( bremser,oppheng osv )

  • 1 month later...
Skrevet

Kostet ikke noe det, foruten tlf samtaler og brevporto !!

Vet ikke hvordan det stiller seg nå med godkjenning ved effekt økning. Det er mulig du kan bli pålagt CO2 avgiften !! Men det får du høre om, det kan fort bli snakk om mange øre.

Men ang min bil, var det renere utslipp nå enn da den var original.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...