E-30 big Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Da er det bare å bygge turbo BMW å satse på att godkjenning går i orden... henviser bare til deg jeg da ola hihi jevla bra kjempa foresten,gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Haha, tror du bør referere til det aller meste om du skal få igjennom din ombygging, uten et tysklandsbesøk Rått prosjekt du har gående! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 merk etter før 89 model Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 Haha, tror du bør referere til det aller meste om du skal få igjennom din ombygging, uten et tysklandsbesøk Rått prosjekt du har gående! satser vel på et lite besøk hos tyskerne jeg ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Oktober 27, 2006 Share Skrevet Oktober 27, 2006 rekner dere mye penger for å få tuv godkjent en turbo bil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 Flere enn OlaM535 her som har fått godkjent bilen sin med turbo eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet November 28, 2006 Share Skrevet November 28, 2006 Såvidt jeg har fått med meg er det han der i Skien som bygger/bygde Ostespiller sin, han som også har bygd mAZE sin, Tarjai eller hva det nå er. Han burde vel ha peiling?.. men på den annen side så sliter vel mAZE litt med forbruket: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=110745#110745 orker ikke å gå inn på hva skien menneskene har gjort. Da begynner jeg bare å koke innvendig. Har plukket hele motoren fra hverandre etter det, og hele bilen for den sagts skyld. Å ja. Man må ha hissig dyr motorstyring. Men det skal ikke være noe problem når man har en pc koblet til motorstyringen til en hver tid. med nødvendig programvare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 noen som tror at jeg har en sjangs til å få godkjent min 93-mod 318is med turbo da? jeg tror det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvor skal du prøve å godkjenne hen da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 8, 2007 Share Skrevet Januar 8, 2007 noen som tror at jeg har en sjangs til å få godkjent min 93-mod 318is med turbo da? jeg tror det går bra e36? det trur ikke jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 8, 2007 Share Skrevet Januar 8, 2007 Men litt OT mht turbobygg: Viss en vil ombygge en for eks. 318i(M43) til en M3 3.2ltr (begge er E36) og skifter for eks. alt fra motor,drivverk,oppheng,bremser osv osv vil vel ikkje dette være et problem vel ettersom E36 vart levert i begge utførelser viss dere skjønner? Motoren fra M3'n var helt orginal. Eneste som trengs da er vel å få et BMW verksted til å godkjenne at alt overnevnte er montert ,dvs at det er kun "skallet" som er 318 lenger? Var en kar som skulle prøve dette,men en på BMW sa at dette kunne han bare glømme å få godkjent. Trenger vel ikkje rare dokumentasjonen annet enn fra begge utgavene(M3/318i) vel ? Biltilsynet hadde han ikkje snakka med enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 hehe det er en e-36 ja...! skal gå greit det hvis du skal bygge om fra 318 til m3 så trenger du papir på at m3 motor osv er type-godkjent i det karrosseriet...altså at det er bygd en bil med samme karrosseri med den m3 motoren...det papiret har importør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luring1 Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Det er faktisk mulig å godkjenne. Har godkjennt en e34 M5(3.6l) med turbo/int. Framgangsmåte : Kontakt skriftlig til lokalt Biltilsyn, forklar da det du vil gjøre med bil. Dokumenter bremser,utslipp og div annet (ex bremser)for at bilen skal "tåle" ombyggingen. Evt ved ombygging til større motor, da er det å dokumentere at tilsvarende motor er i tilsvarende karosseri, med hva dette følger. ( bremser,oppheng osv ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwHåkon Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 ca hvor mye kosta det for å få det godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luring1 Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Kostet ikke noe det, foruten tlf samtaler og brevporto !! Vet ikke hvordan det stiller seg nå med godkjenning ved effekt økning. Det er mulig du kan bli pålagt CO2 avgiften !! Men det får du høre om, det kan fort bli snakk om mange øre. Men ang min bil, var det renere utslipp nå enn da den var original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå