Gå til innhold

Godkjenning av turbo i bmw, faktisk mulig!

Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 5 weeks later...
Såvidt jeg har fått med meg er det han der i Skien som bygger/bygde Ostespiller sin, han som også har bygd mAZE sin, Tarjai eller hva det nå er. Han burde vel ha peiling?

.. men på den annen side så sliter vel mAZE litt med forbruket: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=110745#110745

orker ikke å gå inn på hva skien menneskene har gjort. Da begynner jeg bare å koke innvendig. :evil::evil::evil:

Har plukket hele motoren fra hverandre etter det, og hele bilen for den sagts skyld.

Å ja. Man må ha hissig dyr motorstyring. Men det skal ikke være noe problem når man har en pc koblet til motorstyringen til en hver tid. med nødvendig programvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Men litt OT mht turbobygg: Viss en vil ombygge en for eks. 318i(M43) til en M3 3.2ltr (begge er E36) og skifter for eks. alt fra motor,drivverk,oppheng,bremser osv osv vil vel ikkje dette være et problem vel ettersom E36 vart levert i begge utførelser viss dere skjønner? Motoren fra M3'n var helt orginal.

Eneste som trengs da er vel å få et BMW verksted til å godkjenne at alt overnevnte er montert ,dvs at det er kun "skallet" som er 318 lenger?

Var en kar som skulle prøve dette,men en på BMW sa at dette kunne han bare glømme å få godkjent. Trenger vel ikkje rare dokumentasjonen annet enn fra begge utgavene(M3/318i) vel ?

Biltilsynet hadde han ikkje snakka med enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) det er en e-36 ja...! skal gå greit det :wink:

hvis du skal bygge om fra 318 til m3 så trenger du papir på at m3 motor osv er type-godkjent i det karrosseriet...altså at det er bygd en bil med samme karrosseri med den m3 motoren...det papiret har importør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig å godkjenne.

Har godkjennt en e34 M5(3.6l) med turbo/int.

Framgangsmåte : Kontakt skriftlig til lokalt Biltilsyn, forklar da det du vil gjøre med bil. Dokumenter bremser,utslipp og div annet (ex bremser)for at bilen skal "tåle" ombyggingen.

Evt ved ombygging til større motor, da er det å dokumentere at tilsvarende motor er i tilsvarende karosseri, med hva dette følger. ( bremser,oppheng osv )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kostet ikke noe det, foruten tlf samtaler og brevporto !!

Vet ikke hvordan det stiller seg nå med godkjenning ved effekt økning. Det er mulig du kan bli pålagt CO2 avgiften !! Men det får du høre om, det kan fort bli snakk om mange øre.

Men ang min bil, var det renere utslipp nå enn da den var original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...