VillKapping Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hei! Jeg er en fersk BMW eier og ett ferskt Bimmers medlem! Har en 2001 320 som jeg har hatt i noen måneder. Har noe problem med at når det er kaldt eller fuktig så har jeg ikke noe lys i navigasjonsvinduet!? Når jeg trykker rundt vinduet så kommer det lys i korte blink til det blir varmt nok i bilen, da kommer lyset tilbake. Noen som har hørt om dette!? Er det fukt innenfor lcd displayet eller noe? Setter pris på noen tips hvis noen har det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer_boy Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 hmm, det var rart. det kan være fukt ja. men er ikke så sikker på det. er det ingen som vet noe om dette her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ok. Hadde bilen i varm garasje i helga. Ikke noe problem med dårlig belysning da, så det er nok kulde og/eller fukt som er problemet. Men hvordan fikse det da..? hmm.. Ikke noe stort problem, men irriterende!! Hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Navigasjons-skjermen din er laget på en standard som heter LCD (Liquid Crystal Display) Det heter "Liquid" Fordi det faktisk er flytende.. Denne "liquiden" blir tregere/fastere når det er kaldt.. og ved flere minusgrader så blir de ubrukelige hvis ikke de har en form for oppvarmingsfunksjon.. Så det er kulde og ikke fukt som er problemet.. Jeg har desverre ikke noen løsning til deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ok.. Fryktelig merkelig at det er lagd på denne måten! Har enda ikke vært minusgrader men allikevel så er det sånn. Kjett.. Jaja.. Er det forresten noen som vet om det er noen RCA utganger på denne spilleren? Tenkte jeg skulle koble til en liten forsterker og en sub for å få bittelitt mer trøkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ok.. Fryktelig merkelig at det er lagd på denne måten! Har enda ikke vært minusgrader men allikevel så er det sånn. Kjett.. Jaja.. Er det forresten noen som vet om det er noen RCA utganger på denne spilleren? Tenkte jeg skulle koble til en liten forsterker og en sub for å få bittelitt mer trøkk. Hehe. Det har vært et kjent problem helt siden de funnet opp LCD sent på 60-tallet. Ikke stort å gjøre noe med. Ikke stort å gjøre med det heller. Kanskje skaffe deg en hårtørker som går på 12v? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Hehe.. Blir dårlig med både sub og å se hvor jeg skal da men.. Godt hu dama sier ifra når jeg skal svinge. Greit å ikke bygge inn noe stereo også, på tide å bli voksen.. hehe.. Får nøye seg med kompressor fra esstuning til våren da.. Gleder meg.. Hvis jeg får spart nok kroner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Har tenkt litt på dette her med navigasjonssystemet. Har jo LCD display på klimaanlegget også, men her er det ikke noe problem!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Ingen forskjell på min navi skjerm avh av klima. Derimot hender det at skjermen er svart i noen sekunder etter at tenninga er slått på. Da er det kun dato - tid linja neders som er synlig. Dette skjer ca 1 av 15 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Ok! Da er det ihverfall håp da. Synes det hadde vært rart hvis ikke skjermen i en bil skal tåle litt kaldt vær liksom.. Lurer fælt på hva det kan være.. Koster sikkert buksa å få et verksted til å se på det å.. De har vel ikke så mye kunnskap om dette heller. Blir vel den vanlige beskjeden om å skifte ut hele greia! Takker for all hjelp så langt! Tror vi nærmer oss noe nå! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Har tenkt litt på dette her med navigasjonssystemet. Har jo LCD display på klimaanlegget også, men her er det ikke noe problem!? Det er ikke så rart.. i og med at "krystallene" i fargeskjermen din er myyyyyyee mindre enn de i klima anlegget.. Men slike lcd-displayer blir også tregere når det er virkelig kaldt.. Men det er sikkert en oppvarmingsfunksjon av skjermen som ikke funker som det skal.. i og med at "Trond" ikke har hatt samme problem som deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det er det sikkert ja! Så enkelt! Da får jeg ta meg en verksted tur.. Hjertelig takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2005 Her om dagen skjedde det noe rart. Av en eller annen grunn så slo jeg av klimaanlegget. Da jeg trykte på plasten rundt LCD displayet for å få noen sekunder med lys så ble det lys kontinuerlig der!! He.. Når jeg skrudde på klimaanlegget igjen så ble det borte.. Kan det være at det kommer fukt inn i skjermen pga. klimaanlegget eller noe? Og hvis det er tilfelle kan det være fordi det er tett filter? Sikkert fryktelig dumt spørsmål, men blir gal snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2006 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå