Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heile forrige helg byttelåna eg og ein kamerat bilar!

Han fikk BMW'en min, og eg lånte 911'en hans.

For dei som ikkje har eigd/prøvd ein Porsche enno...gjer alt for å få dette til.

Bilen er ein Porsche Carrera Cab 996.

...konklusjonen min er framleis: eg har IKKJE eigd min siste Porsche!!

IMG_2835.jpg

IMG_2824.jpg

IMG_2842.jpg

IMG_2838.jpg

Kom med Porsche opplevelsane her!! Eg utfordrar her og no bmwE9!

:wink::D:D

Skrevet

Hehehe...Det begynner å bli noen år siden jeg kjørte Porsche, men jeg har da hatt 4 stk...924 (77), 928S (81), 911SC (83) og 944 (85/B)...alle sammen i perioden 1985 til og med 1989...og jeg har definitivt heller ikke hatt min siste Porsche. :D Jeg har flere store opplevelser med å kjøre Porsche og den største tror jeg var en roadtrip jeg og en god venn gjennomførte i 1985. Målet var Gibraltar...han i en Porsche 924 Turbo og jeg i en Porsche 928S...og på vår vei sydover opplevde vi bl.a kontakt med det tyske politiet http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=80688&highlight=n%F8dholdeplass#80688, vi var en liten tur innom Paris for å besøke min kjæreste fra et skoleopphold i Canterbury i England tidligere det året, vi hadde et intermesso med Guardia Civil i Benidorm, vi var blandt de første som kunne kjøre egen bil over grensen mellom Spania og Gibraltar...og endelig hadde vi Autobahn helt for oss selv juleaften 1985. :lol: Jeg har også som priviligert gjest i Porsche Club Baden-Baden (Baden-Württemberg) opplevd hva en Porsche 959 er god for...450 HK sparket rimelig bra i 1987 og det var vel kun Ferrari F40 som var i den samme liga på denne tiden. Jeg har opplevd hva en Porsche 931 (924 Turbo) er god for på Hockenheim banen i Tyskland...en standard 911 hadde ingen muligheter for å holde følge...de frontmotoriserte Porschene har en fantastisk balanse og er helt klart undervurdert av folk flest. Alt i alt ble det til ca. 120000 utrolig artige kilometer bak rattet i en Porsche før det ble familieliv med hytte, barn og hund. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...