Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt annmeldt fra flere hold, for å stadig vekk ha blitt observert i meget høy fart. Dette er selvfølgelig veldig beklagelig, å skal skjerpes inn på. Men det jeg lurte på, kan politiet gjøre noe nå? De må vell ta meg på fersken? De har sneket rundt å følgt etter meg hele uka, å er skikkelig innstillte på å ta meg. Så jeg ligger meget lavt nå..

Men som sagt, det kan vell ikke skje noe med meg pga de annmeldelsene, så lenge ikke poltiet tar meg på fersken i høy fart?

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er privatepersoner som har annmeldt.

Vet ikke helt fart, rundt 160km/t i 50sonen. Til mitt forsvar så foregår dette på nattes tid, det finnes ikke folk i området da. Det er kappkjøring, under forholdsvis kontrollerte tilstander.

Og ikke kom med noe moral preker eller noe sånt, jeg vet det er farlig og så videre. Men akkurat nå lurer jeg bare på om politiet kan gjøre noe som helst, når de ikke har tatt meg på fersken..

Skrevet

Tja, så lenge ingen har noen måling på deg blir det vel bare ord mot ord - og det kommer ikke folk noen særlig vei med dessverre.

Sånn egentlig burde du levere inn lappen selv - du er åpenbart ikke egnet til å ha bil.

Skrevet

Om han vil kjøre fort, så synes jeg han skal få lov til det(Så lenge det ikke er midt i nabolag på dagen)... Men om han blir tatt så kan han ikke akkurat skylde på så mange andre enn seg selv.

Synes det er veldig mye sånn; "pekefinger" fy fy fy liker deg ikke(Ikke deg hagenisse jeg tenker på nå, men mange andre). Litt plagsomt i lengden, jeg tror de fleste som kjører for fort osv vet utmerket godt at det ikke er helt lov...

(Men uansett er vel kanskje 160kmt i 50sonen litt i drøyeste laget da :P)

Skrevet

Altså, dette er ett laangt strekk. Med 50-sone pga av at det er en skole der. Kun derfor. Men det er ikke noe befolkning der bortsett fra skolen. Så midt på natta finnes det ikke noe folk eller noe sånt der. Når det kappkjøres blir det satt folk i begge endene av veien, slik at det ikke kan komme noe annen trafikk mens noen kappkjører.

Det er helt sikkert mange av dere som har hatt samme hastighet, eller endel mer, på veier som er mye farligere enn det jeg har beskrevet nå.

Men, jeg har lært, og kommer ikke til å delta flere ganger! Men jeg prøver bare å forklare at det ikke er så utrolig uforsvarlig som det høres ut.

Skrevet

Jeg og har blitt anmeldt for for høy fart... Purken gadd ikke gjøre noe med det... Var 5 naboer til der exen bodde før som anmeldte meg... De påstod jeg hadde kjørt svinfort... I en Subaru Justy 1.2...

Skrevet

Skal ikke vifte med noen pekefinger til deg, men nei, de kan ikke ta deg før de har en måling evt. Allikevel bør du ta hintene og dempe adferden din, hvis du har lappen din kjær :) Noe jeg regner med du har :)

Skrevet
Jeg og har blitt anmeldt for for høy fart... Purken gadd ikke gjøre noe med det... Var 5 naboer til der exen bodde før som anmeldte meg... De påstod jeg hadde kjørt svinfort... I en Subaru Justy 1.2...

Haha.... jeg har subaru justy nå som vinterbil og det er meget begrensa hvor fort man får til å kjøre med de! :?

Skrevet

Hvis politiet er 2 eller flere i bilen så holder deres vitnemål som bevis i en eventuell sak!

F.eks:

Si at en bil kjører i 100km/t i en 60-sone, det kommer en politibil i motgående kjørefelt, og det er tydelig for ALLE medtrafikkanter at bilen holder høyere fart enn hva som er tillatt..(man ser jo lett hvis en bil kjører mye raskere enn de andre bilene).

Når/hvis politiet får tak i deg så kan du anmeldes/tiltales og straffes utifra vitnemål fra MINST 2 politibetjenter! Sålenge det ikke foreligger en konkret fartsmåling så er det jo usikkerhet omkring EKSAKT hastighet, og denne tvilen SKAL komme tiltalte tilgode.

Jeg lurer også på hvem som har anmeldt deg,

FOR: hvis det er snakk om bare "mannen i gata", altså en eller annen vanlig "sivil" person, så holder det ikke at de sier f.eks: "hei, jeg vil anmelde en rød bmw for grove fartsovertredelser"..vi dødelige må nemlig ha bevis, uansett hvor mange vi er!

og hvis vi ikke har en egen laser/radar/fartsmåler så kommer vi jo ikke så langt ;)

Skrevet

dem har mulighet til og indra førerkort ved skjellig grunn til mistanke, og kan holde på det fram til rettsmøte dvs maks 3 uker hvis du nekter, da er det opp til tingretten om det fortsatt skal beslaglegges, og uten bevis får du igjen lappen. opplevd det 2 ganger

Skrevet

Jeg har en kamerat som ble anmeldt for å skulle snudd på en parkeringplass, så ga han i 2 gir så bilen slapp bak og 4 vitner så han og anmeldte han. Vitnene påstod at han hadde dratt i brekket å sladda :lol: Da kom purken å bare tok lappen! Og han fikk vel 3 mnd uten lappen..

Skal prøve å få han til å skrive historien sin selv her...

Men uansett, hva det råkjøringen angår, det må da vel finnes en 80 sone som er mer egnet? på en "storveg"? Har selv kjørt i skremmende hastigheter selv i 50 soner, bare for å poengtere at jeg ikke er noe "perfekt" person selv og ikke skal gi deg noe moralpreken.

Jeg har selv fått vite at jeg er blitt anmeldt et par ganger for "harde pådrag" (2 gir -5000rpm) , men ingen har ringt.. :roll:

Skrevet

Beklager at dette blir litt OT, men ser det er flere her som har kommet innpå både Hvor Når og Hvor Fort man kjører.

Er det andre her enn meg som har tenkt tanken om at det kunne vært andre fartsgrenser på kveldene?

f.eks i nærheten av en skole: 30/50 på dagtid, og kanskje 60/80 etter kl 20.00 på kvelden??

Vet at dette høres litt "rart" ut, og hadde sikkert blitt like vanskelig i praksis som kommunismen..MEN..

Anyone?

Skrevet

Jeg er kameraten :)

Altså, jeg skulle hente brodern min, snudde brått på en lite traffikert vei i skoleslutt, det var rullegrus PÅ asfalten, der jeg snudde, og jeg laget meg en kontrollert sladd, min bror sto nærmest og var 5 meter unna, skal ha vært 4 stk som anmeldte meg for dette, uten videre bevis enn en vitneforklaring fra dems side, jeg var i avhør og forklarte saken som att jeg hadde bråbremset og låst fremre aksel og fått feste å svingt fort rundt, de sa att det hadde stått barn bare en sykkellengde unna, men dette stemte ABSOLUTT ikke... fire dager senere kommer politiet til meg da jeg ligger på en gjemt rasteplass å sover i bilen etter en lang kjøretur. De spør pent om jeg kan følge til stasjonen i avhør og der beslaglegger de førerkortet mitt med medhold fra dommer, dommeren var selvsagt dame, og dette stedet er MEGET lite og alle kjenner alle, koppang hvis noen har hørt om det.

Jeg var senere i rettsforhør og forklarte saken for sorenskriveren.

Senere samme dag fikk jeg dommen på 3 måneder, jeg spurte selvsagt dommeren om det var mulig att jeg og 3 kamerater kunne gå sammen og melde naboen for fyllekjøring, så skulle han bli dømt for dette? Hun svarte bare att det kommer ann på bevisene i saken det, jeg spurte bare; Hvilke bevis? Hu bare henviste meg til å snakke med noen andre enn henne om det.

Jeg har fått telefon fra politiet her jeg bor og, med varsel om 6 anmeldelser og att hvis de fikk en til skulle de gå inn for å ta meg, dette er Flisa, ikke koppang, og min far hadde snakka med politiet her ang saken, de sa bare att de aldri ville gjort noe som helst med saken hadde de ikke kunne tatt meg på fersken.

Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre med den første saken, går jeg til motsak får jeg ikke igjen førerkortet noe fortere siden saken antakeligvis ikke kommer opp før jeg har fått det igjen. Noen som har noen tips til meg og? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...