Gunnar Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Dette er tatt i bruk i Kvinesdal i Vest Agder. Forbi Øye skole ved E-39 er det 40 sone i skoletiden og 60 utenom. Virker som om folk virkelig holder 40 km/t når de skal. Hadde det vært 40 km/t hele døgnet på E-39 tror jeg ikke folk flest hadde brydd seg. Har samme erfaring fra Montesoriskolen som jeg nevnte over. Når det er fornuftig grensesetting har folk respekt for grensene. JEG har ihvertfall ikke problemer med å respektere at grensa er lavere mellom 8 og 16 enn ellers, når det gjelder forbi skolen.
Gaute Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Det med varierte/skiftende fartsgrenser synes jeg er helt topp. Det skulle vært mye mer brukt. Når det gjelder denne saken synes jeg ikke det er på sin plass med en moralpreken. Anmeldelse er nok mer riktig, og jeg tror det hadde vært gunstig med en tid uten lappen.
Aguilera Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 160 km/t i en 50 sone er SYKT! Men det er ikke min jobb å gjøre noe med det... får heller bare si - håper du skjerper deg!
Viko Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 160 km/t i en 50 sone er SYKT! Men det er ikke min jobb å gjøre noe med det... får heller bare si - håper du skjerper deg! Tok mine ord ja.. Sku skrive det samme.. Godt sagt
j0lle Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Hvis politiet er 2 eller flere i bilen så holder deres vitnemål som bevis i en eventuell sak! F.eks: Si at en bil kjører i 100km/t i en 60-sone, det kommer en politibil i motgående kjørefelt, og det er tydelig for ALLE medtrafikkanter at bilen holder høyere fart enn hva som er tillatt..(man ser jo lett hvis en bil kjører mye raskere enn de andre bilene). Når/hvis politiet får tak i deg så kan du anmeldes/tiltales og straffes utifra vitnemål fra MINST 2 politibetjenter! Sålenge det ikke foreligger en konkret fartsmåling så er det jo usikkerhet omkring EKSAKT hastighet, og denne tvilen SKAL komme tiltalte tilgode. Da har jeg hatt griseflaks. møtte politiet i 170 i 70 sona, en natterstid. Dette er en kjemevei det uten problemer kunne vært høyrer hastigheter.. Det var to betjenter i bilen.. Jeg hadde ikke med meg førerkort, bare annen leg. og de slapp meg billig unna.. Ikke en krone i bot.. Helt fersk politi dame som snakket med meg.. Hun lo bare av meg da hun spurte hvor fort jeg hadde kjørt, og jeg sa "litt over 69" tror jeg...
jonr Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Beklager at dette blir litt OT, men ser det er flere her som har kommet innpå både Hvor Når og Hvor Fort man kjører. Er det andre her enn meg som har tenkt tanken om at det kunne vært andre fartsgrenser på kveldene? f.eks i nærheten av en skole: 30/50 på dagtid, og kanskje 60/80 etter kl 20.00 på kvelden?? Vet at dette høres litt "rart" ut, og hadde sikkert blitt like vanskelig i praksis som kommunismen..MEN.. Anyone? det er flere steder fartsgrensen er tidsbegrenset, dvs at for eks mellm 08-16 er det 50 etter det er det 70 (tilsvarende det det er på resten av veien der skolen ikke ligger)
BimmerKing Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Enig med Espen!Bare la dem ta lappen din, så kanskje du lærer. Jeg måtte miste lappen et par ganger før jeg lærte selv jeg... Det holdt med en gang med meg..... Nå har FTK'en her i huset også lært
ovex Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Tja, så lenge ingen har noen måling på deg blir det vel bare ord mot ord - og det kommer ikke folk noen særlig vei med dessverre.Sånn egentlig burde du levere inn lappen selv - du er åpenbart ikke egnet til å ha bil.
skillbill Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 hehe, leser med glede at dette med "tidsbegrensede fartsgrenser" er praktisert andre steder her i noreg:D bare synd de ikke har slikt her i fredrikstad enda
Gunnar Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 hehe, leser med glede at dette med "tidsbegrensede fartsgrenser" er praktisert andre steder her i noreg:D bare synd de ikke har slikt her i fredrikstad enda Du får be de ta seg en tur over fjorden..
Pesos Skrevet Oktober 11, 2005 Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg hadde ikke med meg førerkort, bare annen leg. og de slapp meg billig unna.. Ikke en krone i bot.. Helt fersk politi dame som snakket med meg.. Hun lo bare av meg da hun spurte hvor fort jeg hadde kjørt, og jeg sa "litt over 69" tror jeg... LOL
Aama_Racing Skrevet Oktober 11, 2005 Skrevet Oktober 11, 2005 Når det gjelder denne saken synes jeg ikke det er på sin plass med en moralpreken. Anmeldelse er nok mer riktig, og jeg tror det hadde vært gunstig med en tid uten lappen.(ikke for å henge ut deg eller noen spesielle personer, bare tatt som et eksempel)hmm. lurer bare på hvorfor dere faktisk ønsker at andre skal miste lappen jeg, ingen eller svært få av derre vet kjøreferdigheten hans, eller noe om området han kjører i.. eller tar jeg helt feil? synes ikke det er på sin plass at dere gir han en preken om hvorfor han ikkje skal kjøre fort, greit nokk at dere synes det er idiotisk elns. men si heller dumt gjort elns da?? synes nå jeg.. om hvor mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Og nei, de kan ikke ta deg på noen måte vist de ikke har bevis, du kan nekte eller ha et alibi, de kan ikke gjøre noe selv om det faktisk var en politimann som så på, så lenge de ikke er 2 eller har det på en dato/tids stemplet videofilm.. Sjønner ikke hvorfor i alle dager folk har glede av å annmelde de som spinner litt av og til, greit nokk vist det var en høyt traffikert veg, men vist det er på en parkeringsplass elns.. er glad for at de fleste slike ikke er lovens lange arm, da hadde du ikke hatt låv til å kjørt bil før du var 50 år.. og aldri over 30.. Fritidsproblem kaller man slikt... ..
Espen M33 Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Når det gjelder denne saken synes jeg ikke det er på sin plass med en moralpreken. Anmeldelse er nok mer riktig, og jeg tror det hadde vært gunstig med en tid uten lappen.(ikke for å henge ut deg eller noen spesielle personer, bare tatt som et eksempel)hmm. lurer bare på hvorfor dere faktisk ønsker at andre skal miste lappen jeg, ingen eller svært få av derre vet kjøreferdigheten hans, eller noe om området han kjører i.. eller tar jeg helt feil? synes ikke det er på sin plass at dere gir han en preken om hvorfor han ikkje skal kjøre fort, greit nokk at dere synes det er idiotisk elns. men si heller dumt gjort elns da?? synes nå jeg.. om hvor mange av dere "jeg kjører ikke fort" kan med hånden på hjertet si at dere ALDRI har bikket 150++ i en 50-80 sone? Og nei, de kan ikke ta deg på noen måte vist de ikke har bevis, du kan nekte eller ha et alibi, de kan ikke gjøre noe selv om det faktisk var en politimann som så på, så lenge de ikke er 2 eller har det på en dato/tids stemplet videofilm.. Sjønner ikke hvorfor i alle dager folk har glede av å annmelde de som spinner litt av og til, greit nokk vist det var en høyt traffikert veg, men vist det er på en parkeringsplass elns.. er glad for at de fleste slike ikke er lovens lange arm, da hadde du ikke hatt låv til å kjørt bil før du var 50 år.. og aldri over 30.. Fritidsproblem kaller man slikt... .. For det første: Det er ikke mobiltelefonen din du skriver på nå, så du trenger ikke bruke forkortelser i utstrakt grad. Å kjøre 150Km/t i 50 sone gang på gang på grunn av kappkjøring er idioti. 50 soner er, for de litt innvidde, 50 soner på grunn av tettbebygd strøk eller lignende. Det betyr at veien ikke egner seg for høye hastigheter, uansett om en eller annen 18åring mener at "jo da, den veien er det helt trygt å kjøre i 200km/t på" Det er vel på tide at enkelte lærer seg å respektere andre folk. Skal dere på død og liv drive med kappkjøring så finn dere i det minste en øde veistrekning med 80 sone eller mer. Eller aller helst, vent til dere kommer dere på lukket område. Og ja, helt siden jeg fikk førerkort så har jeg respektert 50 og 60 soner. I 80, 90 og 100 soner har det nok hendt at jeg har trampet litt hardere på gassen.
cc300 Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Det er privatepersoner som har annmeldt.Vet ikke helt fart, rundt 160km/t i 50sonen. Til mitt forsvar så foregår dette på nattes tid, det finnes ikke folk i området da. Det er kappkjøring, under forholdsvis kontrollerte tilstander. Og ikke kom med noe moral preker eller noe sånt, jeg vet det er farlig og så videre. Men akkurat nå lurer jeg bare på om politiet kan gjøre noe som helst, når de ikke har tatt meg på fersken.. Du legger jo ut en fin innrømmelse på nett, opplyser ditt navn, bosted, arbeidsplass, bilde av bil m/reg nr.... Hvis du er så etterlyst av politiet i Ålesund som du gir uttrykk for, så får du krysse fingrene på at de ikke ser dette. 160 i 50 er dust, hadde det vært i mitt nabolag hadde jeg ikke nølt et sekund med å anmelde deg. Jeg foreslår kronerulling for Steffen slik at han får et medlemskap i bmwccn, så kan kan han kjøre så hardt han vil på bane istedet.
mhane Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg foreslår kronerulling for Steffen slik at han får et medlemskap i bmwccn, så kan kan han kjøre så hardt han vil på bane istedet. Ikke dum idè Skulle ikke bli så mange kronene på hver det, men nå er det vel strengt tatt fartsgrense på bane også, eller tar jeg feil..? Kjørte en del for fort i min ungdom jeg også, men etter mange tusenlapper mindre og noen mnd uten sertifikat så roet ting seg betraktelig. Det jeg spør meg selv om er følgende: Var det virkelig bøtene og månedene uten lappen som førte til at jeg begynte å kjøre roligere, eller var det rett å slett en holdningsforandring som kommer av naturlig "modning". Jeg tror resursene kunne vært brukt mye bedre. Medlemskap i BMWCCN med klubbkvelder, kjørekurs banekjøring mm. tror jeg kan skape gode holdninger. Kanskje burde man dømmes til slike ting i stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå