NSS Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 SV er vel kanskje ikke akkurat det smarteste partiet, kanskje vi alle skal utnytte systemet å sjekke hvor kule SV føler seg da http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Er det noe rart dette landet er som en synkede skute med slike politikere!! Har aldri likt sosialismen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 SV er helt på trynet... flower power for alle penga. Her skal vi kutte alt samarbeid med USA og Nato, bare jobbe 6 timer hver dag. Ja, hvis du ikke gidder å jobbe så skal du allikevel få lik lønn som de som jobber. Hadde jeg bestemt, så skulle kun de som trenger hjelp fått det. De andre hadde fått pent beskjed om å slutte og syte og komme seg i jobb. Ikke rart det er bompenger, parkeringsavgift, piggdekkavgift og høy bensinavgift i dette landet. Noen må jo betale for snylterne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Helt enig. Men er det ikke sånn i Norge da, at hvis du virkelig trenger hjelp så er det ingen hjelp å få. Vil du derimot snylte litt så funker det fint! De som virkelig trenger hjelp faller som regel utenfor systemet dessverre... SV har mange flotte tanker, problemet er at det ikke funker. Ble faktisk en smule nervøs når det ble klart at SV blir en regjeringsparner. *grøss og gru* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Dr.Cool;...sånn ser jeg også på det...at soslialistene har noen flotte og edle tanker, men at de ikke virker når alt kommer til alt. Velferdsstaten i sin nåværende form er over middagshøyden og større reformer er absolut nødvendige for at den skal kunne overleve i et konkurransesamfunn. Et minimum bør etter min mening være at det skal lønne seg å arbeide...en eller annen gulerot bør man kunne se frem til. Hvis man ikke fristes av guleroten må man også være villig til å ta konsekvensene...man skal med andre ord ikke holdes kunstig i live av noen dumsnille politikere. Jeg etterlyser også bedre sanksjonsmuligheter mot politikere som mot bedrevitende forvalter våre skattekroner på en økonomisk uforsvarlig måte. Er de klar over hvem som betaler deres lønn ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 En ting som irriterer meg spesielt, er at når det er "kriser" i utlandet, så hoster regjeringen gladelig opp milliarder. Selv om de bare noen dager før har sagt at de ikke har muligheter til å redusere avgifter osv... Greit, jeg er for at vi skal hjelpe andre og dårligere stilte mennesker. Men å gi massevis av penger til diktatorer og andre likesinnende tror jeg ikke hjelper spesielt mye.. Har nok av ting å ta fatt i her hjemme, i stedet for å kaste bort pengene den veien. Som du sier BmwE9, så må jo den grunnleggende tanken være at det skal lønne seg å jobbe. Hvis skillet mellom å jobbe og få sosialhjelp blir visket ut, så er det vel ingen som gidder å anstrenge seg for å komme tilbake til arbeidslivet igjen. Frister jo tvert imot å heller få sosialhjelp da... Nei, skal det gå den veien tror jeg vi er på HELT feil kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Dr.Cool;...Jeg har også lurt på hvordan det uten videre var mulig for regjeringen å bla opp 1 milliard kroner til nødhjelp etter tsunamikatastrofen...ikke at jeg er motstander av hjelpen, men hvorfor er det ellers så vanskelig å hjelpe arbeidsløse, studenter (det er faktisk en dårlig stipendordning i Norge), aleneforeldre, skoler (skriker etter vedlikehold)...osv. osv. En annen ting jeg er relativt frustrert over er det faktum at mye tyder på at det er mer interessant for våre politikere å pleie kontakter (inkl. ødsle med nasjonens skattekroner) med obskure ledere i Afrika, midtøsten og Latin-Amerika enn med våre nærmeste handelspartnere i Europa. Det er generelt flere nyheter og referanser på den politiske dagsorden i Norge fra Colombo på Sri Lanka enn fra Tysklands hovedstad Berlin. Årsaken er vel ikke så primitiv at våre politikere ganske enkelt pleier deres egne snevre interesser ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Her ser vi et ypperlig eksempel på hvordan denne rød-grønne regjeringen vil fungere i praksis. Les denne PDF`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Her ser vi et ypperlig eksempel på hvordan denne rød-grønne regjeringen vil fungere i praksis.Les denne PDF`n Er som jeg skulle ha sagt det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Skummelt å riktig den PDFen er, sett i forhold til Norge i dag. Hva faen er galt med SV? 300K i året? For å sitte på ræva? Eneste måte for å få dette til å¨fungere er å sette enda høyere skatter på de som tjener bra.. Avgifter på turer på parken, antall lyspærer i bilen, antall sokker i skapet, osv.. Heia Norge.. La oss se hvor dyrt det er mulig å få det til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Her ser vi et ypperlig eksempel på hvordan denne rød-grønne regjeringen vil fungere i praksis.Les denne PDF`n Tror vi har mye "spennende" i vente etter regjeringsskiftet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 SV har nok mye rett i at Norske soldater som er i krig i Irak burde sendes hjem... eeeehh, har SV i det hele tatt satt seg inn i hva Norske styrker driver med der nede? http://www.mil.no/haren/start/article.j ... eID=110694 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå