Gå til innhold

Vaske kn-filter?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg brukte vanlig avfetting på mitt. Går helt greit.

Man skal egentlig smøre det inn med tynn olje etterpå slik at støvet skal binde seg lettere til filteret, men du ødelegger verken filteret eller motoren hvis du ikke smører det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meningen at du skal vaske det jevnlig. I vann.

Vasket mitt for litt siden. Kjøpte et sånt der K&N rensekit. En pakke med "vaskemiddel" og olje.

Spray på vaskemiddelet, la virke litt, skyll så med vann innenfra og ut. Jeg gjentok dette to ganger.

Spray så på oljen. Denne er rød i fargen, så når filteret ikke er så veldig rødt lenger, er det på tide med rens igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brukte vanlig avfetting på mitt. Går helt greit.

Man skal egentlig smøre det inn med tynn olje etterpå slik at støvet skal binde seg lettere til filteret, men du ødelegger verken filteret eller motoren hvis du ikke smører det inn.

:lol: vist du ikke sprayer på olje så har du ikke luftfilter lenger!

da er det jo ikke annet enn en grov sil! :lol:

9. OILING HINTS

Never use a K&N air filter

without oiling. (The filter will

not stop the dirt without the oil.)

Use only K&N formulated air

filter oil. K&N air filter oil is a

compound of mineral oil blended with special polymers to form a very efficient tack barrier. Red dye is added to show just where you have applied the oil. Eventually the red color will fade but the oil will remain and filter the air. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN filter er en gov sil. KN er vel det filteret som filtrer dårligst av åpne kon filter, men har best luftgjenomstømning.

KN skriver at de er veldig viktig at du bruker dem sine vaskemidler for og vaske filteret.... Selvfølgelig skriver de det, de skal jo selge mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...