Gå til innhold

E34 M5 - hva er den beste motoren, 3.6 eller 3.8?


Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

såvidt jeg vet er 3,6 blokka endel stabilere enn 3,8`n.. Mener 3,8`n er litt kjent for å sprekke i syl vegg ved veldig hard trimming.. Er ikke blokka 3,8`n lagd av svakere materiale tro?

Hva som er bedre med toppen til 3,8`n vet jeg ingenting om.. Men vil tro den er bedre utformet i kanaler, og muligens mere gods imellom kammer og vann/oljekanaler?

Skrevet
såvidt jeg vet er 3,6 blokka endel stabilere enn 3,8`n.. Mener 3,8`n er litt kjent for å sprekke i syl vegg ved veldig hard trimming.. Er ikke blokka 3,8`n lagd av svakere materiale tro?

Hva som er bedre med toppen til 3,8`n vet jeg ingenting om.. Men vil tro den er bedre utformet i kanaler, og muligens mere gods imellom kammer og vann/oljekanaler?

Er ikke syl veggene litt tykkere på 3.6L. 3.8L er vel bare borret opp?? Helge Vik har 3.8L ser det på hvor olje på fyllingen er. Tittet på den i helga. ;)

Skrevet

3,8 er noe dritt toppar på spør du meg, har erfart det. Går no får 3,6 som er mykje meir holdbar. Men det er eit heilt anna drag i 3,8en enn i 3,6 som er meir turtal motor.

Skrevet
såvidt jeg vet er 3,6 blokka endel stabilere enn 3,8`n.. Mener 3,8`n er litt kjent for å sprekke i syl vegg ved veldig hard trimming.. Er ikke blokka 3,8`n lagd av svakere materiale tro?

Hva som er bedre med toppen til 3,8`n vet jeg ingenting om.. Men vil tro den er bedre utformet i kanaler, og muligens mere gods imellom kammer og vann/oljekanaler?

Er ikke syl veggene litt tykkere på 3.6L. 3.8L er vel bare borret opp?? Helge Vik har 3.8L ser det på hvor olje på fyllingen er. Tittet på den i helga. ;)

Vik har 3,6 som er boret opp i følge PPF iallefall.. Det samme skal Arthurson i PPF gjøre..

Skrevet
VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

BMW M5 E34 3,8 - 1129hk / 1130nm - bygget hos V.S Motor

Link : http://www.vsmotor.no/bilder.html

Skrevet
VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

BMW M5 E34 3,8 - 1129hk / 1130nm - bygget hos V.S Motor

Link : http://www.vsmotor.no/bilder.html

Jeg mener også VS sa han hadde 3,6 boret opp til 3,8 da jeg snakket med han om dèt..

Skrevet

vet dere hva....jeg bryr meg ikke om hvor hardt man kan trimme en m5 motor før den ryker, har som sagt tidligere sagt at jeg er ute etter en så orginal motor som finnes, trenger ikke å trimme den mer enn de 315/340 hk en m5 motor har orginalt. Det jeg lurer på er, at, med NORMAL kjøring, og normalt vedlikehold, hva er best å satse på? Noen kjente feil som popper opp ved en del km på turtelleren?

  • 2 months later...
Skrevet

Har høyrt at problemet med 3.8l er at det er så mange deler som henger samman. Ein bekjent av meg kjøpte seg nettopp ein m5 3.6l istanden for ein 3.8l på grunn av det der. Var eit eller anna med veivakslingen som måtte fikses. Hadde det vert ein 3.6 kunne du berre ha byttet den aktuelle delen, mens her måtte han bytte heile driten. Og det hadde komme på ca 40 000 + arbeid.

Og då seie det seg sjølv kva som er billigast..

3.6 l er også sterkare, tåler meir trimming og div. Har også høyrt at dei har problem med toppen på 3.8l på grunn av kompresjonen. Men det veit eg ikkje om det stemmer...

Skrevet

Et annet problem er jo oljetrykk på strammer til register. Her sliter 3.8en mer enn 3.6en.

Har selv hatt en ubehagelig opplevelse med register som ikke ville stramme seg på en 3.8l jeg putta i en E28 for mange år siden.

  • 2 weeks later...
Skrevet

faren min som lurer:

hvem av motorene tåler mest ved hardkjøring av orginal 3,6 eller 3,8??

han lurer på M5 å han skal IKKE trimme den, så hvilken som overlever 1000hk å 4 turbo'r best er uvesentlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...