Gå til innhold

E34 M5 - hva er den beste motoren, 3.6 eller 3.8?

Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

såvidt jeg vet er 3,6 blokka endel stabilere enn 3,8`n.. Mener 3,8`n er litt kjent for å sprekke i syl vegg ved veldig hard trimming.. Er ikke blokka 3,8`n lagd av svakere materiale tro?

Hva som er bedre med toppen til 3,8`n vet jeg ingenting om.. Men vil tro den er bedre utformet i kanaler, og muligens mere gods imellom kammer og vann/oljekanaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet er 3,6 blokka endel stabilere enn 3,8`n.. Mener 3,8`n er litt kjent for å sprekke i syl vegg ved veldig hard trimming.. Er ikke blokka 3,8`n lagd av svakere materiale tro?

Hva som er bedre med toppen til 3,8`n vet jeg ingenting om.. Men vil tro den er bedre utformet i kanaler, og muligens mere gods imellom kammer og vann/oljekanaler?

Er ikke syl veggene litt tykkere på 3.6L. 3.8L er vel bare borret opp?? Helge Vik har 3.8L ser det på hvor olje på fyllingen er. Tittet på den i helga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke syl veggene litt tykkere på 3.6L. 3.8L er vel bare borret opp?? Helge Vik har 3.8L ser det på hvor olje på fyllingen er. Tittet på den i helga. ;)

Vik har 3,6 som er boret opp i følge PPF iallefall.. Det samme skal Arthurson i PPF gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

BMW M5 E34 3,8 - 1129hk / 1130nm - bygget hos V.S Motor

Link : http://www.vsmotor.no/bilder.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VS har 3.8 motor, og no holder Bmw Andreas på med det sanne, han sku bruke 3.8 etter det eg mener han sa.

Sikker på at VS har 3.8? Han kjøpte bilen med 3.8, men motoren gikk ganske raskt, så mener jeg det var 3.6 han putta i og har kjørt med frem til siste raset.. men er mulig jeg tar feil. Kan sjekke opp med en som kjenner ham..

BMW M5 E34 3,8 - 1129hk / 1130nm - bygget hos V.S Motor

Link : http://www.vsmotor.no/bilder.html

Jeg mener også VS sa han hadde 3,6 boret opp til 3,8 da jeg snakket med han om dèt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere hva....jeg bryr meg ikke om hvor hardt man kan trimme en m5 motor før den ryker, har som sagt tidligere sagt at jeg er ute etter en så orginal motor som finnes, trenger ikke å trimme den mer enn de 315/340 hk en m5 motor har orginalt. Det jeg lurer på er, at, med NORMAL kjøring, og normalt vedlikehold, hva er best å satse på? Noen kjente feil som popper opp ved en del km på turtelleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har høyrt at problemet med 3.8l er at det er så mange deler som henger samman. Ein bekjent av meg kjøpte seg nettopp ein m5 3.6l istanden for ein 3.8l på grunn av det der. Var eit eller anna med veivakslingen som måtte fikses. Hadde det vert ein 3.6 kunne du berre ha byttet den aktuelle delen, mens her måtte han bytte heile driten. Og det hadde komme på ca 40 000 + arbeid.

Og då seie det seg sjølv kva som er billigast..

3.6 l er også sterkare, tåler meir trimming og div. Har også høyrt at dei har problem med toppen på 3.8l på grunn av kompresjonen. Men det veit eg ikkje om det stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...