318iA Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Leste tilfeldigvis diskusjonen om da NSS fikk et slag i trynet av en "pakkis" fordi han hadde kjørt forbi han eller noe. Oi oi oi, syns det er tragisk at det er så mye rasisme her inne. Og hvordan var NSS sikker på at det var en pakistaner,og ikke en inder? Jo, det er fordi pakistanere er mest utbredt her i Norge, og da er det lett å bare bruke ordet "pakkis" når man skal beskrive en ikke-vestlig person. Syns det er trist at så mange brukere viser seg å være fordomsfulle. Jeg personlig vil kalle det uvitenhet da. Også leste jeg noe om at hvis det hadde vært en nordmann så hadde han ikke slått. Har møtt på mange aggressive nordmenn, som slår så det suser, mye av det uprovosert. Er veldig skuffet over at det skal diskuteres hvordan man skal utrydde "pakkiser" og hvordan man skal slå en "pakkis" på en så bra bilside. Veldig synd at moderator ikke griper inn og stopper en slik fremmedfiendtlig diskusjon. Denne diskusjonen kan dere ta på Vigrid sin hjemmeside. Mesteparten av mine venner er av pakistansk opprinnelse, og tro meg når jeg sier at ingen av de minst 20 pakistanske vennene mine er av den aggressive sorten. Idioter finnes i alle kulturer. Også var det en som skrev noe om at snart er alle norske jentene i Oslo voldtatt av svarte mennesker. Nordmenn ligger jo ganske høyt oppe på verdensstatistikken over pedofile og saker innen incest. Jeg syns vi skal legge forhåndsdømming til side på denne siden, og heller snakke om det som interesserer oss alle; BMW og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ikke for å argumentere mot ditt poeng, men kan du av hensyn til helhetsbildet være vennlig å gi direktelinker til de diskusjoner der du har hentet dine eksempler fra. Det er aldri godt for objektiviteten at man argumenterer med løse henvisninger og uten konkrete kildehenvisninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Dessverre finnes d idioter overalt! Men som du sier så har vi alt for lett for å skli litt ut når d kommer til utlendinger... Vi er vel alt for snar til å ta alle under en kam, men jeg tror ikke alle mener å gjøre d, men vi har kommet så langt at vi ikke lenger legger merke til d... og d er vel ikke så bra.... D er jo som regel d vi legger mest merke til på nyhetene at d er utlendinger som har gjort noe kriminelt, da er d ikke så lett å la vær å bli sint. Kanskje d er slik at d norske folk har glemt seg selv..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Når du omtrent blir matet med opplysninger om utlendinger som lager hekkan og er voldelige, så er det umulig å ikke være skeptisk til dem! Jeg gleder meg fremdeles til den dagen jeg kan møte en hyggelig pakistaner, for det har ennå ikke skjedd!! Jeg tror mange av oss snakker stygt om dem fordi vi frykter dem, jeg for min del hadde sprunget så fort beina kunne tatt meg viss jeg hadde vert alene ute en kveld og truffet på en gjeng med utlendinger... Har uendeligt mange venner som UPROVOSERT har blitt banket opp av slike gjenger, og har hørt fra dem som slår mens de holder på - "sattan så kult og se at de har det vondt, slå til de blør skikkelig" -Da får jeg avsmak!!!! Men som sagt, håper fremdeles jeg kan møte en SNILL utlending en dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Uten henvisninger er det vansklig og ta dette seriøst, og det er forøvrig veldig lett og se og høre forskjell på de to innvandrerene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Helt enig med Aguilera.. Har møtt og snakket med haugevis av utlendinger og har fortsatt til gode å møte en som kan gjøre et godt inntrykk på meg og jeg er egentlig ikkje noe vanskelig person å bli venn med enten du er utlending eller nordmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Og da var det hull på vepsebolet igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Men som sagt, håper fremdeles jeg kan møte en SNILL utlending en dag.... La oss ikke dra opp den tråden til NSS igjen a, please. Den er lagt død av Gunnar, så det er ikke helt riktig at admin ikke gjorde noe i denne og andre tråder. Min nærmeste nabo og butikkmann, venn er av pakistansk opprinnelse Aguilera. Han er en kjempeallright fyr, en tvers igjennom snill mann. Så de finnes, tro meg. Jeg er enig med 318iA at det noen ganger er mindre hyggelig lesning her på forumet, av ymse slag. Men det gjør ikke at jeg slutter å lese innlegg, følge spent med på prosjekter og til og med få et godt tips i ny og ne. Når så mange mennesker treffes på et forum tror jeg dette er bare noe man må godta, men si i fra, for all del. Man har like full rett til å si sin mening begge veier. Peace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Og da var det hull på vepsebolet igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36turbo Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Oi oi oi, syns det er tragisk at det er så mye rasisme her inne. Og hvordan var NSS sikker på at det var en pakistaner,og ikke en inder? Så flytt til Pakistan hvis du er så utrolig gla i de da Jeg gir NSS full støtte og hvis noen klarer å åpne øynene og se hva som virkelig skjer her i landet så hadde det vært flott! Det kan ikke fortsette slik, er det bare meg som syns dette eller er alle andre for redde for å si no???? Jeg er ikke rasist, en pakistaner i pakistan er helt greit, men 20 stykker som slår ned folk uprovosert og lager faenskap er IKKE greit! De har det så forbanna godt her i Norge med all den støtten de får og de kan faen ikke klage, men hva gjør de? Jo, de skal forandre samfunnet, vårt norske samfunn, til deres eget med sine regler, de vil ikke lære norsk, de vil ikke jobbe, de vil bare hente penger og ha det jævli fett her i Norge og det er sånne ting jeg har sett meg lei på! Bare tenk på hva dette koster samfunnet? Tenk på de gamle som råtner vekk på toaletter i fulstappa gamlehjem? og norske barn som vokser opp i et samfunn preget av vold og faenskap?? Noen må sette foten ned hvis ikke samfunnet skal bli helt ødelagt! Jeg forøvrig kjenner INGEN koslige utlendinger..... Og jeg er ganske sikker på at mange her tenker det samme som meg også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Veldig synd at moderator ikke griper inn og stopper en slik fremmedfiendtlig diskusjon. Hvordan kan du si dette når diskusjonen faktisk ER _stengt_ og stoppet for lenge siden? Denne diskusjonen kan dere ta på Vigrid sin hjemmeside. Så hvorfor tar du den opp igjen da, når tråden det gjelder er stengt for lengst?! Vil ellers bare si at det er noen hyggelige nye landsmenn her inne, som sikkert mange ikke er klar over at er akkurat det, så det er lov å ta litt hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Helt enig med Aguilera.. Har møtt og snakket med haugevis av utlendinger og har fortsatt til gode å møte en som kan gjøre et godt inntrykk på meg og jeg er egentlig ikkje noe vanskelig person å bli venn med enten du er utlending eller nordmann.Er det mulig?Jeg er så heldig å ha mange kjekke kjenninger fra mange steder. Både Pakistan, Iran, Irak, Egypt, tidligere Jugoslavia og helt sikkert andre steder jeg ikke kommer på i farten. Barna mine har også venner fra andre verdensdeler, og jeg skjønner ikke helt hvordan det i dag går an å si at man ikke har truffet en eneste koselig utlending? Da er det på tide å åpne sinnet, og ta bort skylappene. Ellers er jeg enig med Gunnar, at det blir litt tåpelig å starte en slik diskusjon her. Har ikke sett så mye rasisme her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Oi oi oi, syns det er tragisk at det er så mye rasisme her inne. Og hvordan var NSS sikker på at det var en pakistaner,og ikke en inder? Så flytt til Pakistan hvis du er så utrolig gla i de da Jeg gir NSS full støtte og hvis noen klarer å åpne øynene og se hva som virkelig skjer her i landet så hadde det vært flott! Det kan ikke fortsette slik, er det bare meg som syns dette eller er alle andre for redde for å si no???? Jeg er ikke rasist, en pakistaner i pakistan er helt greit, men 20 stykker som slår ned folk uprovosert og lager faenskap er IKKE greit! De har det så forbanna godt her i Norge med all den støtten de får og de kan faen ikke klage, men hva gjør de? Jo, de skal forandre samfunnet, vårt norske samfunn, til deres eget med sine regler, de vil ikke lære norsk, de vil ikke jobbe, de vil bare hente penger og ha det jævli fett her i Norge og det er sånne ting jeg har sett meg lei på! Bare tenk på hva dette koster samfunnet? Tenk på de gamle som råtner vekk på toaletter i fulstappa gamlehjem? og norske barn som vokser opp i et samfunn preget av vold og faenskap?? Noen må sette foten ned hvis ikke samfunnet skal bli helt ødelagt! Jeg forøvrig kjenner INGEN koslige utlendinger..... Og jeg er ganske sikker på at mange her tenker det samme som meg også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Har ikke merket noe rasisme her inne jeg heller, men leser da bare tråder som interesserter meg...+ denne da. Min mening: - Ordet pakkis er jo lett å føye til en mørkhudet, og det må de nok leve med, som folk fra Troms og Finnmark må leve med å bli kalt Nordlenninger, hvilket de ikke er. Det er likevel ikke usunt å sette fokus på den illegale virsomhet som enkelte grupperinger av innvandrere bedriver. Det kan være seg tyveribander, pirat-taxibander, narko-bander etc. Det finnes ikke spesielt mange pakistanere i slike miljøer, i dag er kanskje øst-europeere den innandrergruppen som gjør mest ugang i Norge. Og at det skjer mer enn blåøyde nordmenn er klar over er helt sikkert. Nordmenn ligger jo ganske høyt oppe på verdensstatistikken over pedofile og saker innen incest. Det er kanskje fordi Norge ligger langt fremme innen etterforskning på dette området. Tror ikke pakistansk justisvesen legger ned samme energi i feltet incest/pedofili. Tror du det, 318iA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 11, 2005 Share Skrevet Oktober 11, 2005 Nordmenn ligger jo ganske høyt oppe på verdensstatistikken over pedofile og saker innen incest. Det er kanskje fordi Norge ligger langt fremme innen etterforskning på dette området. Tror ikke pakistansk justisvesen legger ned samme energi i feltet incest/pedofili. Tror du det, 318iA? hehe... Må si meg enig med Trotto her, dette temaet er nok lagt mye mer vekt på her i Norge enn det er i Pakistan og lignende land... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg