Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan det ha seg at min 325 e36 med chip helst vil ha 98 oktan istedet for 95 som jeg benytter nu`?

Fordi chip-en er programert til å bruke 98 bedre enn 95. Står dette på omtrent -ALLE- chipsteder som er på nettet.

EDIT: Kanskje endre temaet på innlegget også. Et særdeles dårlig temanavn nu..

Skrevet

Dette er hentet fra www.trimchip.com

Hvilken bensin skal jeg kjøre på?

Den oppgraderte programvaren vi installerer er basert på bruk av 98 oktan, og da selvfølgelig i blyfri variant for alle biler med katalysator. For enkelte motorer anbefaler også bilfabrikantene at motoren kjøres på 98 oktan, en opplysning som dessverre mange bileiere har oversett.

På nyere biler justeres automatisk parametrene for å tilpasse seg drivstoffkvaliteten. Man får derfor delvis redusert effekt dersom man benytter 95 oktan der 98 oktan anbefales. Avanserte systemer med bankesensorer fastlegger hvilke driftsforhold motoren jobber under, og tilpasser seg deretter. Hvor mye effekten reduseres ved bruk av 95 oktan avhenger av motortype, men ligger anslagsvis i området 5-10 %.

Skrevet

Du trenger ikke kjøre på 98 bensin siden motoren din har bankesenor og derfor justerer tenningnen selv etter hva slaks bensin du kjører på, men du bør kjøre på 98 bensin.

Jeg hadde også kjørt på 98 bensin selv uten chip.

• 3 years later...
Skrevet

E30 SKAL ha 98 :wink: ER det de er justert for og du vil få dårligere effekt/ urolig gange med 95....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...