Gå til innhold

Traversforinger, e30


eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan jo brenne ut foringene......varme opp stålet rundt slik at smelter og nærmest faller ut....vet ikke om det er så gunstig når foringene står på bilen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo brenne ut foringene......varme opp stålet rundt slik at smelter og nærmest faller ut....vet ikke om det er så gunstig når foringene står på bilen da

Forsiktig på ene siden i såfall, der bensinpumpa ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skifte traversforingene på e30en på lørdag tenkte jeg.

Noen som har en howto guide så jeg slipper å bruke så mye tid? Det er powerflex sine foringer jeg har kjøpt.

Bilder er tingen.

Er noen år siden jeg gjorde det, men mener å husker at jeg gjenget opp invendig, skrudde i en skru og terset den ut, eller noe sånt. Er 7-8 år siden så beklager at det ble så lite spesifikt. Men hvis du står oppe i problemet så ser du kanskje løsningen ut fra forklaringen. Jeg demonterte ihvertfall lite bortsett fra å ta av hjulene og jeg brukte ikke varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet just de foringene på min E30M3.

Du må løsne mutteren også slå den bolten opp. Den kan sitte litt godt så det er bare og slå til. Pass på at ikke du slår så hardt at den fyker i taket inni ibilen hvis du har fjernet bunne av baksetet.

Jeg varmet rundt foringen også brukte jeg hammer og meisel og slo den ut. Uten varme så tror jeg du skal jobbe ganske mye for og få de ut.

Med varme tar det 10 min så er de ut.

Jeg satte i powerflex foringer der etterpå. De er bare kjempe enkle og montere. 5 min så er de på plass.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen som har slitt veldig med å få ut disse foringene.

De jobbet faktisk på et verksted, og den siste utveien ble at de brant foringene ut . Det ble en voldsom røyk og det luktet svidd gummi :lol:

Så har man ikke rett utstyr til å gjøre dette, kan det i mange tilfeller sitte noe helt jævlig.

Så jeg hadde skiftet det på verksted, det hadde ikke kostet så mye kontra slit og bannskap :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...