Gå til innhold

Traversforinger, e30

eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

Skiftet selv i lag med en bilmekaniker kompis på min første E30. Det var ett helvete for å si det rett ut. Vi skulle brenne de ut vi og, men det satt noe hinsides, og det tok fy og alt mulig dritt. Var ett lite Texas en periode. Hehe.

På de to andre har eg levert det til en som jobber på Jæger og driver litt med slikt på kveldstid. Den 1000lappen (+foringene) er vel anvendte penger. Han har utstyret til det og bruker 1 1/2 time i stedet for mine 5-6 pluss all frustrasjonen. Da kan eg heller være på jobb i den perioden og tjene de pengene han skal ha av meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man skal skifte disse så kan man jo like godt bare ta av hele bakstillinga og bytte resten bak også, jeg bytta alt både foran og bak og lakkerte forstilling og bakstilling samtidig, da vet jeg jo at alt er bra! kjedelig å måtte ta begynne på nytt neste år pga en mangellapp på bærearmsforinger el no på eu-kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de to andre har eg levert det til en som jobber på Jæger og driver litt med slikt på kveldstid. Den 1000lappen (+foringene) er vel anvendte penger. Han har utstyret til det og bruker 1 1/2 time i stedet for mine 5-6 pluss all frustrasjonen. Da kan eg heller være på jobb i den perioden og tjene de pengene han skal ha av meg.....

Var det han du kjøpte m3'en din av det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skiftet mine på 535`n, så sagde jeg ut en 2cm bit av sideveggen på selve foringen.. Brukte stikksag.. Men du må være veldig forsiktig så en ikke sager for mye, eller skjevt ;)

Fungerte ikke med varme for meg..

Monteringen gjorde jeg ved å fryse ned foringene to dager, hadde de med meg i en kjølebag til verkstedet, og presset de oppi travers med jekk.. Gikk bra, men det var slett ikke lett!!

Skal sies at jeg fylte foringene med polyurethan, så mulig det er lettere uten dette..

Får du et bmw verksted til å gjøre det for deg for 1000kr + -, så anbefaler jeg det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme det ja. Kjenner dere hverandre??

Hvis det er thomas vi snakker om så skiftet han og en annen fra jæger dieselpumpen på dieseldyret.

Har lyst å få til det meste til selv, men står jeg fast(eller foringene) så kan jeg jo ringe til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, bolten er ute. Den var enkel. Men foringen, den sitter godt. Brukte dremel til å skjære ut mesteparten av gummien, siden foringen så og si var ødelagt så å gjenge opp invendig hadde ikke gått. Får ikke vekk mer gummi nå. Har brukt hammer og meisel i ett par timer og den er kommet 3mm omtrent.

Så utveien blir da propan? Er veldig skeptisk til det iom. bensinpumpen ligger veeeldig nærmt.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av hele dritten og brenn ut alt og skift til powerflex hele veien bak! hehe... Nå har du kødda med den i flere timer, men hvis du hadde heller bare tatt den av med en gang så kunne du brent alle foringene ut og satt inn nye på 1 time, og så lakka hele bakstillinga og fått det strøkent!

Det er fremdeles under vurdering, siden jeg fremdeles har en venstre siden igjen. Men da skifter jeg til 325 bakstilling...

Hva ligger en 325 bakstilling på hos en hugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...