Gå til innhold

328 kompressor, bra kjøp?

jonas
 Share

Anbefalte innlegg

Kompressorinstallasjon er jo ikke ureversibel heller da, Øyvind.

Prisen på bilen bør ligge på der den burde som en vanlig velholdt 328Ci, pluss minst prisen han kunne fått for kompressorkitet om han hadde tatt det av og solgt det separat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressorinstallasjon er jo ikke ureversibel heller da, Øyvind.

Prisen på bilen bør ligge på der den burde som en vanlig velholdt 328Ci, pluss minst prisen han kunne fått for kompressorkitet om han hadde tatt det av og solgt det separat...

Jeg ville betalt mindre for en bil som hadde hatt kompressor, enn en som hadde vært uten fra den var ny, i teorien.

Jeg enig i din måte å regne pårisen på, bilen er ikke verdt mer enn 328ci+bruktpris på kompressorkitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar. er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. bilen må også inn på biltilsynet å godkjenne senkesett.. Ser ikkje på dette som noe problem, men er litt kjedeli "vist" dei finner det ut. selger sa at bilen var 100% å at den aldri hadde vor vinter kjørt..

Tror dere denne kan gå noe godt? er denne kontra en e36 m3.. hva hadde dere gjort.. er litt lei av karroseriet på e36, litt vanlig..

meninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar. er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. bilen må også inn på biltilsynet å godkjenne senkesett.. Ser ikkje på dette som noe problem, men er litt kjedeli "vist" dei finner det ut. selger sa at bilen var 100% å at den aldri hadde vor vinter kjørt..

Tror dere denne kan gå noe godt? er denne kontra en e36 m3.. hva hadde dere gjort.. er litt lei av karroseriet på e36, litt vanlig..

meninger??

senkesettet finnes det tüv-papierer på, så det skal ikke være noe problem. mulig man må skru det litt opp, da den er litt lav.

bilen har aldri vært vinterkjørt.

bilen går like bra som en E46 M3. det har jeg testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt rykter om at hvis du blir tatt i etterkant så må du betale full effektavgift uten noe avdrag for alder på bilen + straffeavgift.

Igjen denne påstanden!

Har aldri sett i noe regelverk at dette stemmer.

Er det noen som kan fortelle oss i hvilken forskrift/lov dette er nevnt?

Eller kjenner konkrete tilfeller?

Forøvrig, vedr. pris:

Da jeg solgte min E46 320 m/ESS kompr. endte jeg med å få en pris

tilsvarende bil UTEN kompressor. Kunne selvfølgelig kommet bedre ut

økonomisk hvis jeg hadde demontert kompressoren og solgt den separat,

men hadde ikke hjerte til å ødelegge super-bilen!

Lurer veldig på å kjøpe denne bilen over helga. noen innvendinger om hvorfor ikkje å om prisen er grei..

Prut litt og GO FOR IT, så får du en super-bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med eigeren i dag, og han skulle sjekke det ut i dag. Sa at jeg skulle komme å kike på den neste uke, vist han hadde fått godkjennt senkesettet. Liker jeg bilen ellers, blir det kjøp :D

Har fått bilen ned i 315000. Dette begynner å bli bra, men han sa at bremseskivene framme var litt kast i, så tenker at dette må skiftest. Men du som hadde denne bilen før, har du hatt bilen på merkeverksted før, eventuell eu-gokjenning? går dette bra?

Takker for alle svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eu-kontroll har jeg tatt på ett lokalt volvo-verksted. det er ikke bmw-verksted her jeg bor.

har aldri vært noe problem med eu-kontroll.

frambremsene ble byttet ved salg, pga skjevhet, men det kan jo ha oppstått igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...