Nandor Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Når jeg kjører i 60 og oppåver, trår inn clutch`en, blir det en ulyd - en slags uling - fra et sted bak på bilen . Høres ut som det kommer fra aksling, hjul eller liknende. Samme lyd oppstår når jeg holder jevn fart - motoren verken bremser eller akser. Noen som har en forklaring på hva dette kan være Bil: E36 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 det kan vere trust lageret som klutch gaffelen kviler mot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 det kan vere trust lageret som klutch gaffelen kviler mot Høres ut som det ikke kommer fra chluch, men lenger bak på bilen... Hvor ligger dette lageret? Inne i selve motor? Overgang girkasse motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Når trustlageret ryker uler det når du trår inn clutchen om du står stille eller trille spiller ingen rolle. Lageret trykker mot disken som er skrudd fast i svinghjulet som er skrudd fast i veivaxelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 trustlagert på bmw er jo en vits, kan godt vær det ja..men det er jo ikke noe farlig...hadd det på men bmw 97mod og...men orka aldri å gjør noe med det... Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seini Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Er stor fare for at det er klokke\kardang som er utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Er stor fare for at det er klokke\kardang som er utslitt. Det er trolig klokken eller bakakselen som gir fra seg litt lyd...det er imidlertid ikke et egentlig problem (og på ingen måte alvorlig), men det er kanskje litt slitsomt å høre på i lengden. Jeg hadde tilsvarende på min tidligere 1997 E36 323i og klarte å leve med det. Problemet er ikke ukjent på E36. Se under "Generella typfel på E36" og "Bakaxeln" i følgende link. http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seini Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 En kamerat av meg hadde samme ulyd på sin 316 e36. Plutselig så gikk ikke bilen fremover mer... Litt kjipt hvis man plutselig er langt hjemmefra. Det er jo heller ikke det dyreste (hvis man ikke kjøper nytt fra bavaria da,) så jeg ville sjekket opp om det er dette som er feil, (noe som det høres ut til å være,) og sett etter ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 En kamerat av meg hadde samme ulyd på sin 316 e36. Plutselig så gikk ikke bilen fremover mer... Litt kjipt hvis man plutselig er langt hjemmefra. Det er jo heller ikke det dyreste (hvis man ikke kjøper nytt fra bavaria da,) så jeg ville sjekket opp om det er dette som er feil, (noe som det høres ut til å være,) og sett etter ny Hva mener du med at din kamerats bil plutselig ikke gikk fremover mer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seini Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Klokka gikk i stykker, og bilen bråstoppa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Klokka gikk i stykker, og bilen bråstoppa... Det har jeg aldri hørt om før... ...og jeg tror bestemt ikke at akkurat det er normalt. Ulyd ja, men ikke "bråbrems" for å si det på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Klokka gikk i stykker, og bilen bråstoppa... Det har jeg aldri hørt om før... ...og jeg tror bestemt ikke at akkurat det er normalt. Ulyd ja, men ikke "bråbrems" for å si det på den måten... hehe, jo det har jeg vært med på. først så røk klokka på 320en hans, så kjøpte han en "ny" fra 325, denne glemte han å fylle olje på når jeg kjørte da (han hadde ikke lappen da) så plutselig begynner bilen å bremse ned fra 90 (beklager fartsoverskredelsen ) til 30. så kikker han på meg å spørr hva som skjer mens jeg sitter der som et spørsmålstegn. i 30 kmt så låser begge hjula seg og ræva kom litt ut. bilen ville ikke kjøre fremover, eneste vi kunne gjøre var å rygge, hver gang vi rygga en meter da smalt det i hele klokken! var egentlig litt morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 hehe, jo det har jeg vært med på. først så røk klokka på 320en hans, så kjøpte han en "ny" fra 325, denne glemte han å fylle olje på når jeg kjørte da (han hadde ikke lappen da) så plutselig begynner bilen å bremse ned fra 90 (beklager fartsoverskredelsen ) til 30. så kikker han på meg å spørr hva som skjer mens jeg sitter der som et spørsmålstegn. i 30 kmt så låser begge hjula seg og ræva kom litt ut. bilen ville ikke kjøre fremover, eneste vi kunne gjøre var å rygge, hver gang vi rygga en meter da smalt det i hele klokken! var egentlig litt morsomt. Det var sikkert ganske morsomt. men dog ikke helt normalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Takker for mange gode svar! Nå har jeg en viss peiling på hva som er problemet. Bytter etter hvert, så får jeg satse på at det ikke blir bråstopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå