Nils Jørgen Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Har byttet til veiv med lenger slaglengde i min M50B25 motor. Alt ser ut til å stemme bra,men skjørte kanten på stemplet stikker nå ca 10mm utfor blokka i nerkant. (når stemplet er i bunn) Den tar ikke borti noe men jeg lurer på om jeg skal frese bort litt av stempelet slik at stempel og blokk går kant i kant? slik som det gjorde med den andre veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Ikke mange som svarte på den gitt La det være som det er du. uten att jeg har noen faglig grunn til å si det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 eg tror du skal la det v vere som det er vist det ikkje skaper komplikasjoner i nerkant, det gir jo mere støtte på veien opp vist du forstår meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 om du fjerner litt så vil vell kompresjonen blir litt dårligere pga mindre kontakt flate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Hvilke råder er det du bruker og hvilke stempler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Bruker B28 veiv fra M52 og råder fra M20B20 og stempler fra M50B25. Har diskutert med en lokal motor-guru,vi kom fram til at vi fjerner 4-5mm av kanten. Da er det fortsatt litt "støtte" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Bruker B28 veiv fra M52 og råder fra M20B20 og stempler fra M50B25.Har diskutert med en lokal motor-guru,vi kom fram til at vi fjerner 4-5mm av kanten. Da er det fortsatt litt "støtte" igjen. hørtes fornuftig ut. Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 om du fjerner litt så vil vell kompresjonen blir litt dårligere pga mindre kontakt flate? Dette vil ikkje ha noen innvirkning på kompresjonen fordi det som komprimerer luft og bensin er toppen på stempelet som går opp gjennom sylinderen, dette skaper et stort trykk som blir antent av gnisten til tennpluggen Freser du bort skjørte kanten på stempelet vil ikkje det ha noen innvirkning på kompresjonen iogmed at dette er i nedkant av stempelet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Kult Dette er på en måte trimming av stemplene, for du letter jo tyngden på de Dette er noe vi derv på med på mopeder og får å balansere stemplene Om du skal gjøre dette har det ikke noe å si på kompen og sånt. Du kan faktis få noe hester mere da det er lettere for motoren å få stemplene opp og ned = kommer lettere opp i turtall på samme måte som lettere svinghjul gjør men da ikke så merkbart. Det mener nå jeg da. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Blir kompresjonen endret eller samme som orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Komp vil ikke forandre seg. Kun hvis du dreier ned toppen av stemplene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2005 I følge mine beregninger kommer stempelet 0,5mm lavere på topp enn før. Altså litt lavere komp. enn før. Men har en toppakning som er tynnere enn den orginale (husker ikke tallet) så jeg tipper det sku bli nokså likt orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Det siste innlegget mitt var ment for "bimmerdude". Selvsagt vil ikke komp. bli forandret ved modifikasjoner under stempelet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå