Hhenrik Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ser at moderator er rask til å sperre poster som de mener er støtende.. syns selv dette er litt teit, pga. en må få lov til å si enhvers mening. Greit nok når det går så langt at det går ut over enkeltpersoner osv. men en reel debatt om rasisme på forumet burde bli tillatt. Noen syns det er mye rasisme her inne, da bør kansje personen få svar på hva vi andre syns. Jeg personlig er ingen rasist, har mange venner fra andre land. Men syns det er intresant å se hva andre mener, å hvilke grunner de har til dette. Hjelper meg til å forstå hvorfor det er slik, slik at jeg ikke roper rasist, nazist osv. med en gang noen har et annet syn på utlendinger i norge enn meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Slike diskusjoner og poster har vel en tendens til å utarte seg. Er vel derfor moderator stenger de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Regner med at det er tråden NSS og 318iA startet du henviser til. Vet ikke helt jeg, om det var så mye mer å spinne på. De fleste hadde vel fått sagt sitt tror jeg. Jeg velger å se på det på samme måte som når en fotballdommer gjør en avgjørelse, den behøver ikke være riktig men den er udiskutabel. Ingen sammenligning til denne tråden forøvrig, synes Gunnar gjorde rett. La oss konse på BMW og bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 som nevnt tidligere så gjelder norsk lov her på forumet som alle andres steder og vi har også egne FORUM REGLER;) Vi har ytringsfrihet her i Norge og på forumet sålenge vi legger frem våre synspunkter på en SAKLIG måte:D Grunn til at enkelte tråder har blitt stengt er pga direkte personangrep! og da er det bare rett og rimelig og nesten en plikt, at admin/moderator stenger tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Litt synd at slike diskusjoner utarter seg med skitkasting,personangrep osv. Innvandringspolitikk/rasisme er jo et viktig tema som opptar veldig mange. Skal vi føre en slik debatt her på forumet så bør den føres saklig og voksent! Og som skillbill sier, så har admin og moderatorer en "plikt" i å stenge/slette tråder med personangrep! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 jeg ser for meg at denne tråden også blir steng om noen få strakser. Folk har lov til å ha forskjellige meninger, som det har kommet fram i de andre trådene her i det siste. Men modreator og admin vil ikke ha noe av drittslenging og personangrep, og trådene blir steng. Personlig synes jeg ikke forumet trenger flere tråder om dette temaet. de andre trådene har blitt steng pga de har sklidd fullstendig ut eller kommentarer har haglet mot en enkelt person Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Har vi ikke hatt mange nok tråder om dette nå? Tror de fleste har fått sagt sitt, og vi kommer aldri til å bli enige! Når en slik tråd starter med et personangrep, så sier det seg vel selv at inleggene går i negativ retning... og ender med å bli stengt av admin/moderator! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Har vi ikke hatt mange nok tråder om dette nå? Tror de fleste har fått sagt sitt, og vi kommer aldri til å bli enige! Når en slik tråd starter med et personangrep, så sier det seg vel selv at inleggene går i negativ retning... og ender med å bli stengt av admin/moderator! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Slike diskusjoner og poster har vel en tendens til å utarte seg. Er vel derfor moderator stenger de... Det er helt sikkert en korrekt vurdering...og på den annen side stenges åpenbart ingen poster bare diskusjonen forløper nogenlunde saklig. Mitt inntrykk er at Gunnar og moderatorene har en fornuftig romslighet og sunne prinsipper vedr. når nok er nok. På mange andre bilforum (bl.a svenske Autopower) stenges og slettes trådene bare de avviker en halv milimeter fra hva som er direkte bilrelatert...og det er for firkantet etter min mening. Vi har en fin tradisjon i Norge for å kunne snakke med hverandre om det meste...det er ikke tilsvarende i Danmark og Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Sier meg enig med Aguilera. Dette er vel også et forum for BMW entusiaster, og ikke noen "religionstime". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg er enig i at postene stenges for tidlig, jeg var nok ganske medvirkende til at den ene ble stengt, det tar jeg ingen kritikk på. Jeg synes ikke det gjør noe at folk får lov å skrive noe de virkelig mener, så kan eventuellt heller gå inn å slette hvis noe er direkte uthenging av navngitte personer. Jeg mener det er helt kurant å henge ut noen på forumet som opererer med ett kallenavn og ikke navnet sitt. Det er for meg akkurat like upersonlig som å henge ut en befolkningsgruppe. Slik alle tydeligvis får lov til å gjøre på forumet etter eget forgodtbefinnende. Hvorfor skal det ikke være lov så snu litt på bildet ? Enkelte her er voldsomt tydelige i deres forhold til innvandrere, audier eller folk som bor på bygda, hvorfor skal det ikke være lov å ha sterke meninger om personer? Hvis noen skriver noe frykelig dumt her (at de holdt 200 i 30 sonen og kjørte fra politiet), hvorfor skal jeg da ikke kunne si "jeg synes du :SETT INN NAVN: er en skikkelig tosk som kjører slik forbi en barnehage" men jeg skal få lov å si at politimannen som stoppet meg her om dagen og ville se førerkortet mitt var "en jæla purkfaen med en butptlugg i rumpa" Det er akkurat som de som legger ut bilder her og skriver "si hva du mener om bilen min" og blir direkte fornærmet om du sier den er dritstygg. Mange forum klarer seg uten diskusjoner som dette, men dette forumet får dem ganske ofte, av den enkle årsak at svært mange er oppfarende og unge. (tror jeg). jeg synes det er helt greit, men sensuren tar litt overhånd. Hvilken skade gjør det om en tråd om rasisme fortsetter med 100 sider? Har det noen praktisk betydning, spiser rasisme opp serveren til Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Øyvind, det er ikke diskusjon om rasisme som er feil, det er når det kommer drittslenging og personangrep at det blir stengt. Og ikke kraftige personlige meninger omkring en som har gjort noe idiotisk, ref. ditt eksempel med 200 i 30-sone. Den siste tråden som bare het "rasisme" var det faktisk trådstarter som sørget for å stenge. Han lurte på om hvorfor "alle" hatet pakistanere, og om vi ikke kunne være venner, i sitt neste innlegg endte han opp med å sammenligne en annen med en nazist. Da er han i mine øyne ikke det spor bedre selv! Sålenge alle klarer å forholde seg saklige - det betyr å diskutere sak, ikke person - så vil trådene forbli åpne. Imidlertid er det mange som roper endel høyere når de gjemmer seg bak et tastatur enn de ville gjort ellers, i tillegg må vi huske at når vi snakker med noen i det virkelige liv så har vi følgende hjelpemidler i tillegg til selve ordene: tonefall, ansiktsuttrykk og kroppsspråk. De 3 faktorene er ikke tilstede i skriftlig form, derfor er det meget viktig å veie sine ord på gullvekt, og om nødvendig lese gjennom et innlegg både 1 og 2 ganger før en trykker OK dersom en vet at det er et ømtålig tema som diskuteres. I prinsippet så kunne en person fra Vigrid kommet med sine synspunkter her uten at tråden hadde blitt stengt, sålenge han hadde klart å argumentere saklig. Nå tror ikke jeg personlig at den grupperingen er i stand til det, uten å trekke inn klare stigmatiserende og nedsettende omtaler om grupperinger - men det er en annen sak. Imidlertid så viser det seg gang på gang at en eller annen sier noe som kommer litt skjevt ut, så er det en annen som mistolker dette litt, og så begynner snøballen å rulle. Det enkleste er om vi rett og slett hadde unngått slike innlegg i det hele tatt, og ærlig talt så tror jeg det er eneste praktiske løsning, for det virker ikke som om det er mulig å ha en fornuftig diskusjon omkring dette. Vi så det samme like før valget også, det ble mange usakligheter og IDIOT-bemerkninger, men nå er ikke partitilhørighet like ømtålig tema som rasisme, uansett hvilken "leir" man står i, så der tok det ikke helt av. For de som ønsker å ta slike rase/rasismediskusjoner opp til et helt annet nivå enn det vi har sluppet gjennom så langt her på bimmers, så anbefaler jeg dere å finne et annet forum til nettopp det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Hva har egentlig en rasismetråd på et BMW forum og gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Regner med at det er tråden NSS og 318iA startet du henviser til.Vet ikke helt jeg, om det var så mye mer å spinne på. De fleste hadde vel fått sagt sitt tror jeg. Jeg velger å se på det på samme måte som når en fotballdommer gjør en avgjørelse, den behøver ikke være riktig men den er udiskutabel. Ingen sammenligning til denne tråden forøvrig, synes Gunnar gjorde rett. La oss konse på BMW og bil! Jeg har ikke startet noen tråder om rasisme jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg har ikke startet noen tråder om rasisme jeg da... Det har jeg vel heller ikke sagt? www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7089 Det var denne tråden jeg mente, ble stengt av Gunnar. OK nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå