Leonard Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Jeg antar at det er flere her inne som digger Pink Floyd. Her er en merkelig video jeg fant på ei Syd Barret side. http://www.tuckersvan.com/denn2.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Merkelige greier...musikken er da hentet fra "The Wall"...altså 7-8 år etter at Syd Barret fikk sparken fra Pink Floyd. Jeg hører mye på Pink Floyd og jeg har akkurat hatt en slags gjenoppdagelse av "Dark side of the Moon"...fantastisk stor musikk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Pink Floyd er stor musikk. Syns det var artig å se de på den Live8 konserten tidligere i år, og så med Roger Waters . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Merkelige greier...musikken er da hentet fra "The Wall"...altså 7-8 år etter at Syd Barret fikk sparken fra Pink Floyd. Joda, men så har det seg nu så at Syd Barret er en viktig del av Pink Floyd. Så det var vel greit at de la det ut på en Syd Barret side også Live8 var ubeskrevelig. Det er ikke hver dag man ser Roger Waters på samme scene som David Gilmour og resten av bandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Naå hører eg veldig mye på pink føoyd og har har gjort det i snart 5 år, eg kan desverre ikkje så mye om bakgrunnen til bandet, men det som eg la merke til at musikken her var jo litt fucka da! den var ikkje slik den er på albumet. ellers vet eg lite om det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 men det som eg la merke til at musikken her var jo litt fucka da! den var ikkje slik den er på albumet. ellers vet eg lite om det andre Trur nu det er orginalen det. Young Lust eller Empty Spaces. Kan ikke huske helt. Alt var jo sammenhengende på The Wall albumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Har hørt Pink Floyd siden tidlig 80-tall. Syd Barret derimot var ute av settingen etter plate nr. 2 da han gikk på en mega LSD-trip som han aldri kom seg ut av. Han rakk derimot å inspirere de øvrige medlemmene nok til å ta med seg mye av hans musikk videre i arbeidet. Først på plate nr 10, Wish You Were Here, fikk han en egen sang dedikert til seg. "Shine On You Crazy Diamond" Jeg rangerer Pink Floyd blant mine Top 10 band noensinne! Syd sparket seg vel ut av bandet selv ved å "cracke" seg. The Wall kom 10 år etter at Syd forlot PF. En super Pink Flyd side her: http://www.pinkfloyd-co.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian jessen Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Synes det høres ut som Roger Waters og Brian Adams jeg, tatt fra The wall da den ble satt opp i Berlin like etter muren falt... Empty Spaces er det og..Den kommer rett før Young Lust:-) forøvrig er www.pinkfloydz.com og www.brain-damage.co.uk Enda et par utsøkte floydsider på nettet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Msukk= Pink Floyd. Har vore mine favorittar sidan eg var 7 år (1977). Starta med Dark Side, og no har eg nesten komplett samling inkl ein del singlar som berre er komne ut i London området. Hjernen i PF er nok i stor grad Roger W, David G og Nick M. Syd B er dessverre ein tilbakelagt epoke i heile PF historia, og ikkje ein faktor i det lydbildet som til slutt vart PF (frå 1971 og framover) ellers så er vel kanskje Echoes frå Meddle det vakkraste PF har laga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 pink floyd er kult det! vurderte faktisk å kjøpe en golf 3 ,"Pink Floyd" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Msukk= Pink Floyd. Har vore mine favorittar sidan eg var 7 år (1977). Starta med Dark Side, og no har eg nesten komplett samling inkl ein del singlar som berre er komne ut i London området. Hjernen i PF er nok i stor grad Roger W, David G og Nick M.Syd B er dessverre ein tilbakelagt epoke i heile PF historia, og ikkje ein faktor i det lydbildet som til slutt vart PF (frå 1971 og framover) ellers så er vel kanskje Echoes frå Meddle det vakkraste PF har laga... Jeg mener også at "Echoes" fra Meddle er det fineste musikkstykket PF har laget og Roger Waters sier da også i et intervju jeg har liggende på PC´en at akkurat "Echoes" var den første melodien i det som senere skulle bli den så typiske PF sounden. "Time" fra Dark Side er også helt fantastisk...på et skikkelig stereoanlegg er det få om noen melodier som slår den... Nick Mason er forøvrig en Ferrari samler av rang...jeg kan også anbefale boken hans "Inside out"...godt og vel 350 sider med gode historier om PF opp gjennom tidene. http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 32-0291060 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 pink floyd er kult det! vurderte faktisk å kjøpe en golf 3 ,"Pink Floyd" edition. Synes de der "Rolling Stones"-edition, "Bon Jovi"-edition, "Pink Floyd"-edition Golfene er idiotiske i samme grad som "TIQUE"-Micraene.. Hva er poenget? Kan kjøpe meg et klistremerke å klistre på C-stolpen jeg også om jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 er vel vist du ska ha en mer fancy golf.og pink floyd logoen er jo kul da.+at det er logo på panseret og interiøret er annerledes.men ville ALDRI kjørt rundt med "bon jovi" på på bilen.... bare med helt sota ruter ialleffall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian jessen Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Floyd er difinitivt helt sjef det. Stort sett det som blir spilt her i kåken. Er man interessert i Bootlegs, er et besøk (og registrering++) på www.echoeshub.com (en hub for nedlasting for DC++) absolutt å anbefalle. er nå over 500 hele konserter der ute. Enig i at Echoes er det beste, liveutgavene av denne er kanskje det beste av det beste:-) Boka til Nich Mason kom btw som lydbok i forrige uke, med bla. lyder av bilene hans.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 jeg har gjenopdaget "The devision bell" , bra greier der og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå