Fredrik Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 En helt opplagt mulighet for justismord... www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1137345.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det var jo beroligende.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hmmz... ikke særlig beroligende nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Jeg har selv skutt med LTI 20.20 når jeg var i MP i Bodø. Fikk MP-bygget til å flytte seg med 2 og 3 km/t med fast anlegg (H-bjelke i stål som står ned i bakken). Og da var det vel 10 meters avstand til bygget. Så jeg stoler ikke på lasermålinger, alt for ustabile resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Lekkert. Håper nesten at de kan så feil andre veien og. Skulle uhellet være ute, så er det jo veldig fint hvis den viser litt lavere hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hvordan sikkerhetsmargin er det de beregner her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det var det eg viste...dette kan du stole på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hvordan sikkerhetsmargin er det de beregner her? +/- 100 Km/h i timen håper jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Apparatet trekker selv fra 3 km/t hvis jeg ikke husker feil. Så den viser ferdig resultat (som skal være litt lavere enn reell hastighet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Så det vil si at det MP-bygget du skøyt egentlig hadde en fart på minst 5-6 km/t? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Så det vil si at det MP-bygget du skøyt egentlig hadde en fart på minst 5-6 km/t? Hmmm, faktisk ja! Men det mest overraskende er hvor mye feil det apparatet har på lang avstand. Selv på stativ var det mange biler den nektet å måle over ca 200 meters avstand! Man skjøt liksom "burp" "burp" "burp" og endelig "pling" også hadde man en måing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 men hvist man blir stoppet av up,og de bruker sånn laserpistol,hva sjer hvist man nekter å godta boten,og man hardnakket påstår at man kjørte i 80?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Da blir det rettssak av det, og siden retten har godkjent LTI 20.20 som bevis så stiller man vel dårlig. Mulig man kan bruke en GPS med logg som bevis, men det er da selvsagt en forutsetning at man har kjørt lovlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Tørnby Skrevet Oktober 19, 2005 Share Skrevet Oktober 19, 2005 Da er man jo aldri trygg for fartsbøter samme hvor langt under fartsgrensen man ligger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå