Gå til innhold

Import av m3. Fra Amerika

Stjernstedt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg titter for moro skyld på bruktbiler rundt i amerika, og kommer over strøkne e36 m3 til rundt 15.000 til 25.000dollar. (Rundt 140.000kr)

Så av ren nyskjerrighet, hva tror dere det hadde kostet meg å ha en slik bil i garasjen min, ferdig registrert :P

350.000kr ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en litt rask utregning på autodb, trenger litt specs på den aktuelle bilen da, men fikk i alle fall dette:

Total sum for kjøretøyet: 140106 (fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift)

+ CA 140.000,- For bilen og da, så ca 300k har du bilen hjemme i garasjen din.

Men enklere om du går inn på autodb og regner på den aktuelle bilen selv.

Trur dette kan blitt litt unøyaktig da siden jeg trur at det regnes ut ifra at bilen blir importert fra tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Koster 10k å få den fraktet over sjøen...

Men ville heller gått for Sverige, Tyskland eller Sveits.

Ta kontakt med Morten på 97767676, han skaffer mye fine biler,

og er godt kjent fra cosworth miljø, eigd over 220stk...

Her nettside: www.procar.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat billig å importere en 321hesters m3 fra tyskland heller, rundt 200k bare for hestene. :roll:

må ikke glemme at du får et bruksfradrag på nærmere 260.000,- for f.eks en 97mod 3.2 med 321 hk å da.

kjøper du deg en 93-94mod med 286hk får du et bruksfradrag på i underkant av 270.000,-. Begge disse er regnet ut ifra en M3 du finner til rundt 90.000,- . så hk-avgiften blir jo da automatisk "trukket fra" pga bruksfradraget som er høyere enn hk-avgifta..

bruk www.tyskland.org når du regner ut så får du den virkelige prisen korrekt. har brukt den selv ved import og stemmer med 99%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...