Gå til innhold

Litt pepper til Schmiedmann

j0lle
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden å setter bilen i litt bedre stand, med litt nye lys, lister fangere osv. Til dette har jeg behov for litt forskjellige delere som jeg har handlet hos Schmiedmann.no. Tideliggere har dette bare vært en billig og hyggelig affere, inntill denne gangen.

Jeg bestiller førtst en Tåkelys kit til Compact. Da blir jeg fortalt at dette tar litt tid før jeg mottar, men får ingen konkret leveringstid.

Dette var greit for meg, da fangeren skulle på lakkering om et par uker..

Innimellom finner jeg ut at jeg vil ha nye lister til M3 fangeren min, og legger inn en bestilling via mail, der jeg forklarere at jeg vil ha listene sammen med lysene jeg tideliggere har besstilt.

Dette var helt i orden så nå står bare ventetiden igjen.

2 Uker senere kommer kommer bilen igjen fra lakkering. Samme dagen får jeg hentelapp fra Schmiedmann på postn. Dette kunne da ikke passet bedre.

Jeg åpner pakken og finner KUN tåkelys settet. Dermed sender jeg en mail der jeg lurer på hvor det er blitt av listene. Det viser seg dermed at de ikke har alle listene tilgjengelig. Dermed avtaler jeg med de at de sender de 3 av 4 listene jeg har besstilt, og kjøper den siste en annet sted. Da tar det 3 minutter før jeg mottar en ny mail, med den lykkelige beskjeden at de likevell har ALLE listene og at de skal sende disse porto fritt.

Da er lykken vell og god..

Tiden går og snart er det godt en uke. Sent en kveld sjekker jeg pakkesporingen og finner pakken plassert i molde. Dette er noe rart siden pakke skulle til Sande i Vestfold.

I mellomtiden har jeg sett på tåkelys settet, og finner ut at jeg mangler noen deler. En av dem er en indikator som skal i dashbordet. Jeg vet det koster ikke mange kroner å få tak i denne, men nå har jeg tross alt ventet nesten en månede og betalt nærmere 1700 kroner for settet...

Nå er jeg temmelig lei alt surret fra Schmiedmann så jeg sender en mail til de og ber de ordne opp. Dagen etter finner jeg en nye mail, med meget skarp tonge, kun skrevet med CAPS LOCK, der de viser sin uskyld og skyller på posten.. Detter er da på ingen måte å behandle en kunde...

Nå har jo jeg som kunde faktisk ventet i flere uker, fått forskjellige leveranser, manglende deler, og ekstra arbeid..

Jeg blir direkte forbanna, og har derfor bestemt meg for å betale de lille ekstra neste gang, for å være sikker på at jeg for alle varene jeg trenger til rett tid..

Håper ingen av dere kommer utfor dette, for Schmiedmann har tideliggere vært meget billig å bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag ringte Schmiedmann.

De fortalte at pakken min var kommet fram til riktig postkontor (noe jeg allerede viste ettersom, jeg sjekket pakkesporinga).

Han håpet at det ikke ble for mye trøbbel med bestillingen min, og jeg sa at det var OK nå. Han mente også at lysindikatoren ikke var noe som skulle følge med i settet, noe jeg skal sjekke opp med en BMW forhandler.

I følge bruksanvisningen ser det veldig slik ut.

Men det merkelige var med denne telefon samtalen, var at han nevnte mitt innlegg her på Bimmers.no. Han mente jeg kanksje hadde tatt litt hard i. Da sputrte jeg om jeg skulle fjerne noe, eller legge til noe, svare ham nei. Hva han egenlig ønsket med denne bemerkningen fikk jeg aldri vite.

Han forsikkret meg om at han hele tiden skrev med STORE boksaver i alle mailer. Dette var ikke noe han gjorde for å utrykke sinne, men helt normalt å skrive mail på denne måten.

Om han ringte for å fotelle meg at pakken var kommet, og forsikkere seg om at alt var bra, eller om ha rett og slett ville unngå dårlig reklame på nettet vet jeg ikke...

Edit:

Det er Geir jeg har forholdt meg til hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG KAN BEKREFTE AT ALLE MAILER JEG HAR FÅTT FRA DEM SER UT SOM DETTE :)

DET HAR DE ALLER FLESTE MINE OGSÅ. MEN VANLIGVIS NÅR JEG HAR SENDT MAIL OG SPURT SPØRSMÅL OG OM PRISER HAR JEG BARE FÅTT EN TOM MAIL MED ET VEDLAGT .RTF-DOKUMENT MED PRISER OG NULL ANNEN INFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å TIL MEG SKREV HAN IKKE EN DRITT LENGRE DA JEG VILLE HA IGJEN PENGENE MINE!

Håper du leser dette Søren.. Jeg skal nevne dette til ALLE som spør ang schmiedmann! :)

Men du snakker vel om Schmiedmann i Danmark? Dette gjelder forsåvidt Schmiedmann i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at dette gjelder norge.

Pakket ut alle delene mine nå. To ting mangler.

Er så sint at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre med lysene..

Sendt mail til de nå.. På tide de skjerper seg..

mangler feste til ramma (begge), og en indikator som skal stå i dashbordet.

Tror jeg ved senere anledninger ser etter andre løsninger fremfor de ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet mye fra Schmiedmann/Motor Technik de siste årene, og har egentlig aldri hatt noen problemer. Fikk en feil del en gang, men returnerte denne og fikk pengen tilbake på konto samme uka. :)

Men ang mail og sånn, så kan det faktisk lønne seg å ta en telefon i stedet for å sende mail. Lettere å rydde opp i ting over telefon enn mail. Det er i hvertfall min erfaring. Et lite tips bare... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å TIL MEG SKREV HAN IKKE EN DRITT LENGRE DA JEG VILLE HA IGJEN PENGENE MINE!

Håper du leser dette Søren.. Jeg skal nevne dette til ALLE som spør ang schmiedmann! :)

Men du snakker vel om Schmiedmann i Danmark? Dette gjelder forsåvidt Schmiedmann i Norge...

Okai, trodde det norske firmaet het motortechnic eller no sånt jeg..

Beklager den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...