donkey Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har en bmw e46 som tikker når jeg starter om morgene når den er kald,det varer bare øyeblikk kanskje 20 sek hva kan det vere og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 Det kan være noe så simpelt som å bare å skifte til en annen type olje.. Er forresten en flust av oljeanbefalinger som sviver rundt her på forumet.... Kan jo hende du trenger og skifte til en type "vinterolje". Noe som smører slik olje vanligvis skal, selv om det er noen grader blå ute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 tikker det i 20sek bør du bytte olje ja tror jeg er vanlig at det tikker 2-3sek akkurat når du starter opp men ikke 20.. prøv en litt mer smørbar olje. Valvoline Maxlife 10w40 vil jeg anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg har brukt Castrol SLX olje som Bavaria/BMW bruker. Har aldri hørt ett eneste tikk på de 4 årene jeg har hatt bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå