ehrnst Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 hmmm....e36 320 går jo IKKE bra.... saaben vinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 he he...alltid samme oppstyret når noen spør om bmw vs xxx men hvis det er sånn at trådstarter har tilgang på begge bilene så er det vel bare å teste vel? da får vi svaret og slipper å krangle som en småbarnsavdeling personlig så ønsker jeg ikke å føre en samtale videre her som går på saab sine kjøreegenskaper,da dette er et ikke-eksisterende tema.folk som mener noe annet ønsker jeg heller ikke å snakke med he he... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2005 jeg bare lurte... jeg var og kjøret med saabn til mamma i går og jeg spant opp til 50-60 nesten ikke noe grep... jeg vet turboen når turboen slår inn og man har grep så blir det vanskelig for 320 og holde følge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 320 er ikke noe olja lyn akkurat... gjør 0 - 100 på 9.9 sec. tror saaben eier bmwen, sorry!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Saaben har nok av grep hvis du vet hvordan man skal behandle akselerasjonen. Det er en kunst. Man blir vel aldri helt utlært på bakhjulstrekk på biler heller, som også er en kunst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 herregud da det går absolutt ikkje an og sitte og diskutere veg grep og sjåfører osv osv, det kommer an på alt mulig Tenk vist det var 165 dekk fra 1998 på bilen er det rart han spinner? -veidekke -dekk -sjåfør -temperatur -bilens tilstand dempere\foringer osv osv ++++ Blir nesten for dumt og si at han må lære seg og kjøre osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 herregud da det går absolutt ikkje an og sitte og diskutere veg grep og sjåfører osv osv, det kommer an på alt mulig Tenk vist det var 165 dekk fra 1998 på bilen er det rart han spinner? -veidekke -dekk -sjåfør -temperatur -bilens tilstand dempere\foringer osv osv ++++ Blir nesten for dumt og si at han må lære seg og kjøre osv osv Når han skriver følgende: Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også. Så må det være noe galt med kjørestilen hans!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Hehe... Noen har rett men det blir litt uthenging...? Jeg tror ikke han mente det slik han skrev det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 eg er enig i det utsagnet der dere sier at det må vere noe galt med kjørestilen til bimmerdude men det er det eneste stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Øhøm.. Ikke kom med den derre "Saab er drit og BMW er best". Jeg er stor BMW-fans mens min bruksbil er en 2002 Saab 9-3 2.0t 150hk. Har ikke sagt noe om saab. Liker bare ikke forhjulstrekkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også.Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer. Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken? Min enkle konklusjon er: Du har ikke peiling på å kjøre bil!! En fwd med mye hk vil ønske å gå rett fram i kurver om du gir gass. Dersom du synest dette er så flott, så får det være din mening. Jeg kaller det EKSTREM understyring, og det vil vi ikke ha noe av.. Det kan jo også kalles dårlige kjøreegenskaper om man vil det... Og dersom din 328i slenger rundt på rette veier, så er det vel som du sier. Det kommer an på sjåføren! Skulle til å skrive det samme som deg, mn jeg klarte å holde kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Ble litt vel mye diskurtering her da. Vi har begge bilene. Og skal test det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også.Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer. Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken? Min enkle konklusjon er: Du har ikke peiling på å kjøre bil!! En fwd med mye hk vil ønske å gå rett fram i kurver om du gir gass. Dersom du synest dette er så flott, så får det være din mening. Jeg kaller det EKSTREM understyring, og det vil vi ikke ha noe av.. Det kan jo også kalles dårlige kjøreegenskaper om man vil det... Og dersom din 328i slenger rundt på rette veier, så er det vel som du sier. Det kommer an på sjåføren! Ditto! Er nok heller du som ikke kan kjøre bil med forhjulsdrift. Man kan styre ganske mye med gassen og er masse forskjellige teknikker med forhjulsdrift også. En av grunnene til at jeg liker det godt er at de første bilene jeg hadde var med forhjulsdrift. Men de hadde jo mye bedre kjøreegenskaper enn SAAB'er. Finnes faktisk forhjulstrekkere med bra kjøreegenskaper også. En forhjulstrekker har ønske om å gå rett frem hvis man gir gass sier du. Er jo bare tull. Er snakk om å balansere gassen riktig så går det helt fint. Akkurat det samme som på en bakhjulstrekker men den slenger ut med bakenden. Og man slenger ikke rundt med bakhjulsdrift hvis veigrepet er helt 100% men hvor ofte er det det i Norge? Er det litt olje i veien f eks så er det lett å slenge rundt. Har opplevd mange ganger når jeg gir gass at bakenden slenger litt hvis det er litt vått. Og kommer du ut av en sving f eks og gir litt for mye gass så går du fort rundt. Alle vet at forhjulstrekk er mye tryggere enn bakhjulsdrift hvis det er litt glatt. Hvis du ikke tror på meg så se på dødsulykker med BMW'er i det siste. Omtrent alle har fått sleng på bakenden. Og ja dette kan skje på en helt rett vei også hvis det er glatt nok. Opplevde dette for ca 3 år siden selv. Slikt kan ikke skje med en bil med forhjulsdrift. Det som var poenget mitt men jeg gadd ikke utdype det så veldig. Jeg liker begge deler egentlig men jeg syns det er teit å disse forhjulstrekk ettersom jeg liker det også. Og er ikke noe problem når man behersker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Man kan styre ganske mye med gassen og er masse forskjellige teknikker med forhjulsdrift også. Jeg har stort sett kjørt FWD (isbilen er min første som driver bak), men jeg har aldri vært borti en fwd som kan styres med gassen. Du må riktignok gå _av_ gassen for å få den til å styre, men det er ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 En forhjulstrekker har ønske om å gå rett frem hvis man gir gass sier du. Er jo bare tull. Er snakk om å balansere gassen riktig så går det helt fint. Akkurat det samme som på en bakhjulstrekker men den slenger ut med bakenden.Har opplevd mange ganger når jeg gir gass at bakenden slenger litt hvis det er litt vått. Og kommer du ut av en sving f eks og gir litt for mye gass så går du fort rundt. Alle vet at forhjulstrekk er mye tryggere enn bakhjulsdrift hvis det er litt glatt. Om hvorvidt forhjulstrekk er tryggere enn bakhjulstrekk kan diskuteres. Det er tryggere å få overstyring enn understyring. Motorsterke forhjulstrekkere og mange forhjulstrekkere som er fortunge har lettere for å understyre. Et eksempel er en Audi 2.8 som broren min hadde. Den var ikke noe god om vinteren, understyrte gjorde den og skjente ofte ut til sida når man svingte. Dessuten så har du en del selvmotsigelser, blant annet så snakker du om å balansere gassen riktig for å unnga sladd og understyring hos forhjulstrekkere, videre sier du at hvis man gir litt for mye gass ut av en sving så slenger bilen med bakenden? har du balansert gassen bra nok da? Til syven og sist er det vel kjøreferdighetene det skorter på, og det trengs forskjellige teknikker til bakhjulstrekk og forhjulstrekk. Din konklusjon om at forhjulstrekk er tryggere enn bakhjulstrekk kan nyanseres litt synes jeg... F. eks at folk som ikke har kjøreferdigheter og teknikker til f.eks bakhjulstrekk burde holde seg til forhjulstrekk. Det er mer krevende, men kan man først kjøre bakhjulstrekk så er det det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå