Gå til innhold

Ford "rekord" med 1700 hk

ovex
 Share

Anbefalte innlegg

Magnor Mydland sin det der :) En nedjustert dragracing motor (BOSS?) 1300hk uten lystgass, 1700 hk med. Ser at det står andre oppgitte hk'r i artikkelen, så det er mulig han har justert/bygd den om.

Jeg husker godt artikkelen som Gatebil publiserte om denne, der det stod at den hadde 1300hk uten lystgass og at bilen hadde en teoretisk toppfart på 470km/t! Tviler ikke på at Autofil surrer.

Står litt mer om den på www.grombil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... :lol:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381

er dette fakta?? 1500 hk fra 1,5 liter hørest helt sinnsykt ut

Ja, det var vel i formel 1 så vidt jeg husker.... Det går forøvrig rykter om en Z3 med en sånn motor i Sverige. Har aldri sett den, men hørt om den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... :lol:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381

Var det ikke etter dette at turbo ble forbudt i formel 1? :lol: Synes jeg husker å ha lest noe sånt en plass.. :roll:

Begrensningen den gangen var 1,5 liter volum for turbomotorer og 3 liter volum for sugemotorer. Da ny turboteknologi gjorde at man uten videre kunne hente ut mer enn 1000 hestekrefter pr. liter motorvolum fra turbomotorene...laget man et nytt reglement som medførte en rekke begrensninger for å øke den generelle sikkerheten på banene. Resten av historien kjenner vi...og i dag er Formel 1 kjedelig i forhold til f.eks rally... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne granadaen er så vidt jeg vet, også GODKJENT av biltilsynet. (de er vist på jevnlige besøk i garasjen til magnor, å blir oppdatert og informert)

Jeg har også hørt at den er gategodkjent, så det stemmer nok.. :)

Aldri sett at denne har fått spesielt gode tider på noe drag eller slikt da..så det er nok mest for show..og det funker jo det også.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...