ovex Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 ..hehe http://www.nrk.no/programmer/tv/autofil/5164180.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Var ikke den på gatebil og kjørte ute på banen i forifjor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Var ikke den på gatebil og kjørte ute på banen i forifjor? Jo, men tror d var me en annen motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Var ikke den på gatebil og kjørte ute på banen i forifjor? På Våler tenker du på? Det var den, er på gatebilfilmen 2003, den er forresten i gatebilbladet nr 3 og, som har kommet ut nå... Syk bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Rudskogen tenkte jeg på, men den var sikkert på våler også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Magnor Mydland sin det der En nedjustert dragracing motor (BOSS?) 1300hk uten lystgass, 1700 hk med. Ser at det står andre oppgitte hk'r i artikkelen, så det er mulig han har justert/bygd den om. Jeg husker godt artikkelen som Gatebil publiserte om denne, der det stod at den hadde 1300hk uten lystgass og at bilen hadde en teoretisk toppfart på 470km/t! Tviler ikke på at Autofil surrer. Står litt mer om den på www.grombil.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 er dette fakta?? 1500 hk fra 1,5 liter hørest helt sinnsykt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hørte noe om ca 1000hk jeg, som var en tung modifisert og turboladet M10 i utgangspunktet? Brukte i Formel 1 (?) Måtte ha hatt et sinnsvakt ladetrykk! 3 bar ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 er dette fakta?? 1500 hk fra 1,5 liter hørest helt sinnsykt ut Ja, det var vel i formel 1 så vidt jeg husker.... Det går forøvrig rykter om en Z3 med en sånn motor i Sverige. Har aldri sett den, men hørt om den..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 Var det ikke etter dette at turbo ble forbudt i formel 1? Synes jeg husker å ha lest noe sånt en plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Denne granadaen er så vidt jeg vet, også GODKJENT av biltilsynet. (de er vist på jevnlige besøk i garasjen til magnor, å blir oppdatert og informert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hmmm...Ford klarer i dag 1700 HK fra 11,5 liter...og BMW klarte 1500 HK fra 1,5 liter for 22 år siden... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=240381 Var det ikke etter dette at turbo ble forbudt i formel 1? Synes jeg husker å ha lest noe sånt en plass.. Begrensningen den gangen var 1,5 liter volum for turbomotorer og 3 liter volum for sugemotorer. Da ny turboteknologi gjorde at man uten videre kunne hente ut mer enn 1000 hestekrefter pr. liter motorvolum fra turbomotorene...laget man et nytt reglement som medførte en rekke begrensninger for å øke den generelle sikkerheten på banene. Resten av historien kjenner vi...og i dag er Formel 1 kjedelig i forhold til f.eks rally... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Denne granadaen er så vidt jeg vet, også GODKJENT av biltilsynet. (de er vist på jevnlige besøk i garasjen til magnor, å blir oppdatert og informert) Jeg har også hørt at den er gategodkjent, så det stemmer nok.. Aldri sett at denne har fått spesielt gode tider på noe drag eller slikt da..så det er nok mest for show..og det funker jo det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Denne granadaen er så vidt jeg vet, også GODKJENT av biltilsynet. (de er vist på jevnlige besøk i garasjen til magnor, å blir oppdatert og informert) Den er godkjent ja. De bruker den visst som familie bil (kødder ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå