Gå til innhold

Nå har vi endelig begynt å selge aluforinger!


HenrikE30+
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har vi endelig begynt å selge bakre aluforinger til E30!!

Vi har tatt frem en forserie, er det noe marked vil vi begynne å produsere mer etterhvert,

samt å utvide til flere modeller og flere materialer.

Foringene er produsert i sjøvannsbestandig aluminium og presisjonsfrest av hele emner.

Slike foringer er selvfølgelig ikke for enhver bil, men de som setter pris på knivskarpe kjøreegenskaper og nedprioriterer komfort vil ha stor glede av et slikt kit.

Kit'ene består av flg (se bildet):

2 stk. traversforinger og èn stk. differensialforing.

VIKTIG! Det er IKKE mulig å montere bare traversforinger eller bare differensialforing.

De MÅ kombineres!!!

Prisen for et komplett kit er 2450,- inkl. frakt i Norge!

Bushes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft Henrik!

Hvem er det som selger disse? Privatpersoner?

Hvor trange er de laget? Må presses i eller?

Det er jeg og en kamerat som selger dem. Det er vår egen design og vi har et lokalt firma som produserer dem for oss.

Vi jobber for øyeblikket med en markedsføringsplan.

Navn, logo, nettsted osv. er under utvikling.

Alt er i startgropa, men vi har jo en liten drøm... :D

Vi satser bare på spesielle høykvalitetsprodukter og med tiden KAN det jo bli mange snacksprodukt :wink:

De er akkurat så trange at de må presses inn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo gjerne hatt noe slikt for å forbedre et og annet, men det går kanskje på bekostning av noe tredje....? En ting er jo kjøreegenskaper, men karosseriet da, vil det tåle de slag og vibrasjoner som mykere foringer tar opp? Små kast i felger vil vel oppleves som en konstant påkjørsel i bakdøra? Jeg tenker selvfølgelig på for tidlig materialtretthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo gjerne hatt noe slikt for å forbedre et og annet, men det går kanskje på bekostning av noe tredje....? En ting er jo kjøreegenskaper, men karosseriet da, vil det tåle de slag og vibrasjoner som mykere foringer tar opp? Små kast i felger vil vel oppleves som en konstant påkjørsel i bakdøra? Jeg tenker selvfølgelig på for tidlig materialtretthet.

Disse foringene er primært konstruert for de som feks. har en E30 som bil nr. 2. eller 3. og bruker den til feks banekjøring. Jeg vil ikke anbefale at en "hverdagsbillist" monterer disse - mest pga. støyen det medfører.

Aluforinger er et veldig fint kompromiss ettersom de faktisk er "halvsnille" med karosseri. I motsetning til feks. nylon har aluforinger evne til å ta opp svingninger på en meget bra måte.

Jeg legger ved et tekstklipp fra Powerflex sine nettsider:

Why not Nylon bushes?

Nylon is probably the worst of all worlds. When a suspension arm moves up and down it does not move only up and down but describes an arc. This means that, for example an inner track control arm bush will be required to flex in two dimensions at the same time. In this example a metal bush will allow this movement as will a rubber or POWERFLEX bush. However a nylon bush will allow up and down movement but 100% of the arc loadings will be transferred into the arm and the chassis. This causes arm flexing and can easily cause premature arm failure! Of course nylon has no vibration absorbing characteristics at all, so all vibration is transferred up the already highly stressed arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...