JE Motorsport Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Aftenposten aften ringte meg tidlig i dag morges og ville se på saken.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Enig med resten av folket her.... kontakt media igjen. Blås det opp! Dette landet her blir bare sykere og sykere for hver dag som går.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 De fleste her på forumet har vel fått med seg hele historien rundt tyveriet av bilen min for en tid tilbake.Bilen er nå i toppform igjen I dag har jeg imidlertid mottat brev fra politiet, hvor begge personene som satt i bilen når de ble pågrepet er nevnt ved fullt navn, men saken er henlagt pga bevisets stilling Hmm er det mulig da?? Når de pågriper personene mens de sitter og kjører i en stjålet bil er det vel liten tvil om at de ikke har helt rent mel i posen Jeg har nå 3 uker på meg til å eventuelt levere inn en klage,men har det noen hensikt?!Etter min mening kan vel ikke saken bli særlig klarene enn den var SELVSAGT skal du klage!!!!!!!!!!! Vedtak om henleggelse må påklages til neste instans (statsadvokaten?). Hvis du trenger hjelp til å skrive klage, så kan jeg godt hjelpe deg med det! Jeg stiller opp som vitne med fullt navn og hele pakka, selv om det jo er nok av politifolk som har skrevet rapport om arrestasjonen. I tillegg må du også fremme krav om erstatning ovenfor disse luringene, slik at det blir tatt med i en evt straffesak. Politiet skal også få et eks av det kravet vi sendte til gjensidige, slik at gjensidige's kost blir tatt med i tiltalen. Vet du om henleggelsen gjelder hele saken, eller bare et tiltalepunkt? Det kan være at en evt tyverisak vil bli henlagt, men de var jo helt klart i besittelse av stjålet gods (heleri). Ring og snakk med juristen som står oppført i brevet. Vi bør vel også snakke med hun hyggelige damen fra gjensidige i hedmark som hjalp til, de vil kanskje også kunne legge på litt press, samt at de kan høre med sine jurister for å gi deg hjelp til å skrive en klage på henleggelsen. Du har mobilnr mitt, ta kontakt! Dette skal de FAEN IKKE slippe unna med! Og de må jo ha fått bilen fra et sted, hva med utskrift av mobil-lister osv? Har ikke politiet interesse av å ta fartsynderne som kjørte fra politiet x antall ganger? Hadde det vært meg som hadde kjørt fra politiet, så hadde de vel bura meg inne til jeg hadde innrømmet skyld... Mener det også er noe i førerkortforskriftene som sier at man ikke skal ha lappen hvis man bruker kjøretøy til ulovlige handlinger (bankran, biltyveri etc). Just in case, så tar jeg å legger dekkspaker og strips permanent i bilen, det er akkurat kommet snø ute, og da kan det fort bli litt dekkomlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Aftenposten aften ringte meg tidlig i dag morges og ville se på saken.... Gleder meg til fortsettelsen, håper de kan lage litt rabalder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 De ringte også fra Dagbladet nå,så ting er på gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 De ringte også fra Dagbladet nå,så ting er på gang Har du snakka med etterforsker/jurist om hvilke(t) forhold som er henlagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Har du snakka med etterforsker/jurist om hvilke(t) forhold som er henlagt? Nei,har ikke hatt tid i dag.Driver fortsatt med jobbsøking og til helga skal jeg feire de 30 år .Men alt skal sjekkes GODT, jeg tar nok kontakt med deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Bra at du fortsetter saken, Joar'n. Jeg kjører også mc, og på bike.no er det lignende saker hvor tyvene er pågrepet i akten, men går fri pga. manglende bevis. Det er nok dessverre en enighet at saker som ikke bringer penger inn i statskassa ikke blir prioritert like høyt som rike trafikanter med egne fremkomstmidler. Dette er jo en sak for media - ja kanskje "TV2 hjelper deg" også. Forsikringsselskapene burde kjenne sin besøkelsestid også. Så lenge biltyver går fri, vil biltyveri alltid være "legalt". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Kanskje dagsrevyen/TV2 nyhetene? Når du blir pågrepet sittende i en stjålet bil, og ikke vil si hvor du har "funnet" den, men allikevel slipper straff! Hva hindrer meg i å stjele alle biler jeg har lyst på? Når saken skal bli henlagt etter bevisets stilling, hva slags bevis mangler de? En tilståelse? Og hva sier forsikringselskapene? De taper jo masse penger på slike saker! Det er ikke gratis å lakkere en halv bil, rense interiør og få full gjennomgang på verksted! På den annen side er jo dette flott. Neste gang jeg treffer på en kriminell faen, så skal jeg banke han så helseløs at han havner rett på gamlehjem! Selv om de tar meg med blod på nevene, så blir saken henlagt etter bevisets stilling Men da er navnet på samfunnet anarki, ikke demokrati! Vil politiet og politikerne det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Forsiktig nå Somme. Forskjellen på deg og de som stjeler biler daglig er at du har verdier i form av hus og hjem og jobb. Om du er villig til å satse disse "godene" så har du grønt lys. Men så lenge du er kredittverdig er du en "asset" for det norske rettsystemet. Og før de lar deg opptjene nok cred. slik at du kan gå fra brekk til brekk uten å danne bevismateriale tror jeg du vil oppleve politietaten annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Forsiktig nå Somme. Forskjellen på deg og de som stjeler biler daglig er at du har verdier i form av hus og hjem og jobb. Om du er villig til å satse disse "godene" så har du grønt lys. Men så lenge du er kredittverdig er du en "asset" for det norske rettsystemet. Og før de lar deg opptjene nok cred. slik at du kan gå fra brekk til brekk uten å danne bevismateriale tror jeg du vil oppleve politietaten annerledes. Huset er leid, bilen er belånt. Tror det kan ordne seg Men man blir jo oppgitt over at vårt flotte samfunn gir blaffen i slike lovbrudd... Nei, nå stikker jeg ut og råkjører litt, der er det jo hvertfall en risiko for å bli straffet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/25/447460.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Førstesida og alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 hehe ikke dårlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Blir vel vanskelig å komme inn her utover kvelden igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå