jødahl Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Ja, hvilken olje er å anbefale til BMW? Og hvor får jeg tak i denne til en god pris? Hvor mange liter trenger jeg? Enten på nett, eller i akershus/oslo området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Castrol!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 hadde du søkt på det temaet hadde du fått 100000000 svar tror jeg.. er vel tatt opp NOEN gang tidligere jeg vil anbefale deg Valvoline MaxLife 10w40. Olje jeg har brukt på alle mine bmw`er. Den olja er også beregnet på biler som har trillet noen mil jeg fikk kjøpt den på et lokalt verksted men vet de har avtale med Mekonomen så kan hende de har det.. kosta 95,- litern eller rundt der en plass hvor mye du trenger finner du her : http://www.bimmers.no/statisk.php?id=oljemengder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Castrol!!! Jeg er også tilhenger av castrol. Men hvilken type du bør bruke avhenger av bil og bosted.. Ja, om det er mye kald vinter der du bor er en avgjørende faktor sånn som jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Bruker maxlife på isbilen min. Da bruker den svært lite også, den brukte noe mer med castrol slx. Koster rundt 300,- for 4 liter på torshov, men isbilene trenger nesten 5 så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Hadde Castrol TWS på B10'en. Slitne turboer gjorde at det begynte å komme blårøk etterhvert. Jeg skiftet så til MaxLife og kjørte en hel sesong før blårøken kom tilbake. Men da var det slutt og ja... Tror faktisk MaxLife har noe for seg basert på den opplevelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3-power Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Castrol uten tvil. Er bilen gått under 100.000 km, så bruk SLX, mellom 100.000 km og 200.000, så bruk TXT, gått over 200.000 km så bruk Protection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Castrol uten tvil. Er bilen gått under 100.000 km, så bruk SLX, mellom 100.000 km og 200.000, så bruk TXT, gått over 200.000 km så bruk Protection nei nei nei... Er vel ikke noe grunn til å begynne å bruke mineralsk olje pga at en motor har gått over 200Tkm vel! SLX er forøvrig en veldig fin olje på enkelte biler. Men den liker ikke hardkjør. Så mange bmw eiere kan med fordel bruke f.eks castrol txt 10w/40. Og det hele tiden!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 var på del-lageret til Stenshange på onsdag. De hadde et stooort stativ med sikkert 40 kanner Castrol-olje skulle tro det var det som var 'the business' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Bruk Castrol TWS på M3, M5 eller Z8. Har du gammel Bmw, bruk tykkere delsyntet eller mineral, hvis du ikke kjører på bane da. Så blir løfterne stille... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Jeg kjører Magnatec! Men apropos olje, og dette blir litt O.T., rett etter olje/filterskift så tikker motoren oftere, den får tikke-turer... Altså det er bare av og til den tikker, når oljen er varm. Nå tikker den kun av og til ved start, ikke ellers? I sommer så var den skikkelig ille, nå er den altså mye bedre. Noen som har greie på det, eller har BMWen min begynt med self-healing? Har kjørt 5000km på den olja som er i motoren nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Har en -91 325 E-36, den oppfører seg helt likt. Bør skifte alle løftere samt oljepumpe hvis du vil bli kvitt problemet... Eller fylle tykkere olje, det er den lettvinte løsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Mobli1 formula!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Jeg bruker Fina first 5w-40 på min, den skal jo være utvikklet i sammarbeid med BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 jødahl, Bruk 10w40 delsyntetisk olje av anerkjent merke. Bytt etter 7-10000km. Fungerer veldig bra på M42 motoren, hele året. Værre er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå