Gå til innhold

Hvilken olje på BMW?


jødahl
 Share

Anbefalte innlegg

hadde du søkt på det temaet hadde du fått 100000000 svar tror jeg..

er vel tatt opp NOEN gang tidligere :P

jeg vil anbefale deg Valvoline MaxLife 10w40. Olje jeg har brukt på alle mine bmw`er. Den olja er også beregnet på biler som har trillet noen mil :)

jeg fikk kjøpt den på et lokalt verksted men vet de har avtale med Mekonomen så kan hende de har det.. kosta 95,- litern eller rundt der en plass

hvor mye du trenger finner du her : http://www.bimmers.no/statisk.php?id=oljemengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Castrol TWS på B10'en. Slitne turboer gjorde at det begynte å komme blårøk etterhvert. ;)

Jeg skiftet så til MaxLife og kjørte en hel sesong før blårøken kom tilbake. Men da var det slutt og ja...

Tror faktisk MaxLife har noe for seg basert på den opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol uten tvil. Er bilen gått under 100.000 km, så bruk SLX, mellom 100.000 km og 200.000, så bruk TXT, gått over 200.000 km så bruk Protection :-)

nei nei nei... Er vel ikke noe grunn til å begynne å bruke mineralsk olje pga at en motor har gått over 200Tkm vel! SLX er forøvrig en veldig fin olje på enkelte biler. Men den liker ikke hardkjør. Så mange bmw eiere kan med fordel bruke f.eks castrol txt 10w/40. Og det hele tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Magnatec! Men apropos olje, og dette blir litt O.T., rett etter olje/filterskift så tikker motoren oftere, den får tikke-turer... Altså det er bare av og til den tikker, når oljen er varm. Nå tikker den kun av og til ved start, ikke ellers? I sommer så var den skikkelig ille, nå er den altså mye bedre. Noen som har greie på det, eller har BMWen min begynt med self-healing?

Har kjørt 5000km på den olja som er i motoren nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...