Gå til innhold

Dårlig test av BMW på Top Gear på NRK!

BMW E46 M3 CSL
 Share

Anbefalte innlegg

Var det noen som såg Top Gear på NRK der de testet BMW 1-serie?

Makan til sprøyt er det lenge siden jeg har hørt fra ett "seriøst" bilprogram. De klagde og klagde på absolutt alt med denne bilen. Alt var feil! Komfort, pris, ++. Og kjøreegenskapene var "greie". Og de begynte å snakke om at dette ikke var en bil hvis du hadde barn. Ja det er jo ikke noe familiebil, men er det negativt, den er jo ikke bygd som en familiebil derav størrelsen!

Sånn går det når de ikke liker BMW og har bestemt seg for utfallet av "testen" før de i hele tatt har prøvd bilen.

Men dette skjedde jo da de prøvde BMW 6 serie også, mye negativt. Men det er vel ikke å vente annet når de testen bilen sammen med en engelsk bil.

Også sa han programlederen at den karosseri-løse bilen var verdens fineste bil!! ALtså en "bil" i bare skjelettet! Det er vel karosseri som gjør bilen og får frem designet i den?

Nei, for ett irriterende program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programlederen prøvde å formidle var kanskje at bilens chassis er fantastisk, men at plassutnyttelsen pga. bilens design er dårlig. Jeg er i så tilfelle helt enig...1-serien er ikke et godt eksempel på det britene kaller layout og packaging... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det kommer til kjøregenskapen så har den sikkert potensiale, men dessverre er den så FORFERDELIG understyrt i org. utførelse at jeg kan rett og slett ikke trekke Top Gear i tvil på den påstanden.

Jeg spår at bilen vil være et fantastisk baneredskap om noen år, den er kanskje en uslipt diamant(?), men for øyeblikket er det med noe miksede følelser jeg kjører en 1er.

Interiøret er heller ikke noe å skryte nevneverdig av. Plassenutnyttelsen ER for dårlig og kvalitetsfølelsen er ingenting å skrive hjem om. I tillegg har den så små vinduer at jeg fikk en lett klaustrofobisk følelse av å sitte i den.

Sportssetene er derimot fantastisk synes jeg :D

Alt i alt kan vet jeg at BMW kan MYE bedre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Jeremy Clarkson og Co. noensinne ikke overdrevet sine konklusjoner? Det er vel den eneste grunnen til at akkurat dette bil-programmet skiller seg ut fra mengden. Folk vil underholdes - og ser man med subjektive øyne på programmet, er jo mannen en juvel for tv-kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bedre når tiff og vicks var med. De tilførte programmet seriøsistet, mens nå er det mer humorprogram enn seriøst bilprogram. Jeg må innrømme jeg ser på Top Gear. Hvis noen har lastet ned noen av de første episodene av Top Gear fra nettet, jeg har ihvertfall, de er fantastiske! Det er ikke latter i de episodene, men de er informativte og seriøse. Tiff tok seg av BMW og andre tyske biler, Clarkson tok seg av ferrari og britiske. Dessuten så kan Tiff og Vicks kjøre bil, det kan ikke Clarkson/Hammond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er veldig flinke til å overdrive. Men måten de gjør det på har litt stil over seg synes jeg. Jeg finner programmet underholdende å se på og blander inntrykkene med det jeg leser fra andre, mer "seriøse", kilder.

I det store og hele er det relativt stor forskjell på engelsk og tysk bilpresse. Engelskmennene er mer opptatt av følelsen bilene gir mens tyskerne har mest fokus på hvilken teknikk osv. som gjør til at bilen gir det den gir.

Det gjelder å danne sine egne meninger sier jeg... Trekk ut det beste fra begge verdener og ikke minst er det viktig å teste bilen selv slik at du danner deg et helhetlig inntrykk.

Opp gjennom hele min barndom slukte jeg rått alt jeg kom over av bilblad. Jeg har gamle utgaver av "car" fra feks. 1984 i kasser osv.

Det er veldig gøyt å få kjøre biler i dag som jeg leste om den gangen. Jeg har i flere tilfeller nikket anerkjennende mens jeg husker kommentarer om forskjellige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de Elsker jo å snakke stygt om biler. det er jo noe galt med alle biler, jeg har selv kjørt en 120d og den var ikke som juleaften og bursdag på en gang...

Men JC liker spesiellt godt å hate BMW..

det trekker jo seeere å hate biler som bare borgerskapet har penger til å kjøre.. nå er kanskje ikke 1-serie så dyr.. men fremdeles er den ganske dyr i forhold til en del annet.

Så på episode 07 fra 2oo5 hvor han testet M5.

JC klarte ikke å skru av stemme til Navigasjonen noe jeg finner helt latterlig. jeg har akkurat samme navigasjonen i min bil og fant det første dagen jeg hadde bilen, var ikke noe problem i det hele tatt.

Dette er underholdning på høyt plan, og det er TopGear veldig gode på. men noen seriøst test av bilene er ikke helt tilstedeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er veldig flinke til å overdrive. Men måten de gjør det på har litt stil over seg synes jeg. Jeg finner programmet underholdende å se på og blander inntrykkene med det jeg leser fra andre, mer "seriøse", kilder.

I det store og hele er det relativt stor forskjell på engelsk og tysk bilpresse. Engelskmennene er mer opptatt av følelsen bilene gir mens tyskerne har mest fokus på hvilken teknikk osv. som gjør til at bilen gir det den gir.

Det gjelder å danne sine egne meninger sier jeg... Trekk ut det beste fra begge verdener og ikke minst er det viktig å teste bilen selv slik at du danner deg et helhetlig inntrykk.

Opp gjennom hele min barndom slukte jeg rått alt jeg kom over av bilblad. Jeg har gamle utgaver av "car" fra feks. 1984 i kasser osv.

Det er veldig gøyt å få kjøre biler i dag som jeg leste om den gangen. Jeg har i flere tilfeller nikket anerkjennende mens jeg husker kommentarer om forskjellige biler.

Jeg er helt enig...kunsten er å blande inntrykkene fra f.eks Top Gear med hva man leser i f.eks CAR og AMS... :wink:

Du nevner følelser og engelskmenn vs. teknikk og tyskere....bare se på det gamle engelske jagerflyet Spitfire i relasjon til tyskernes Messerschmitt BF 109. Elegante grasiøse linjer mot tysk effektivitet og industridesign. Roger Waters i Pink Floyd oppsummerer vel også britenes hang til å la seg styre av følelser i strofen "Hanging on in quiet desperation is the English way" hentet fra "Time" fra albumet "Dark side of the moon"...tyske Kraftwerk kan være representanter for det motsatte... :lol:

Jeg har også årganger med CAR liggende og for ikke så veldig lenge siden kastet jeg mange eksemplarer av svenske "Automobil" fra 1984-85. Allerede i 1986 kastet jeg meg over CAR som jeg stadig leser med stor glede. Jeg husker også at tyske AMS på slutten av 80-tallet litt spydig kalte artiklene i CAR for "meinungsmacherei" og ikke seriøs biljournalistikk...jeg liker å høre klare meninger... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de Elsker jo å snakke stygt om biler. det er jo noe galt med alle biler, jeg har selv kjørt en 120d og den var ikke som juleaften og bursdag på en gang...

Men JC liker spesiellt godt å hate BMW..

det trekker jo seeere å hate biler som bare borgerskapet har penger til å kjøre.. nå er kanskje ikke 1-serie så dyr.. men fremdeles er den ganske dyr i forhold til en del annet.

Så på episode 07 fra 2oo5 hvor han testet M5.

JC klarte ikke å skru av stemme til Navigasjonen noe jeg finner helt latterlig. jeg har akkurat samme navigasjonen i min bil og fant det første dagen jeg hadde bilen, var ikke noe problem i det hele tatt.

Dette er underholdning på høyt plan, og det er TopGear veldig gode på. men noen seriøst test av bilene er ikke helt tilstedeværende.

Ingen som har eid en E9 3,0 CSL kan vel hate BMW...Jeremy Clarkson har eid en slik BMW... :wink: Han roste også E46 M3 CSL opp i skyene da han freste rundt på øyen Man (ingen fartsgrenser)...poenget er at BMW ofte er temmelig kyniske når det gjelder image og pris. Clarkson er kritisk og aksepterer ikke automatisk alt som kommer fra BMW´s markedsavdeling. Jeg er ofte enig med Clarkson, men fyren er også i showbiz...så ta ham med en klype salt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere så vel episoden når han testet nye M5? først så hatet han den, han sa at den var stygg og jævlig, ubehagelig, for mye duppeditter i den, den hørtes ut som en diesel på tomgang , gikk ikke så bra som han trodde, fikk ikke av navigasjonen, han visste ikke hvor han skrudde opp volumet på radioen osv osv osv. helt til han trykket på knappen "M" .. da ble bilen en helt annen, og han sa det var den beste bilen han noen sinne hadde kjørt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...