bigwill Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 hei Er det riktig å koble en sub direkte til utgangene på en forsterker? Må det ikke være delefiler imellom, eller kan man regne med at det er delefilter på sub'n (inni kassa) ??? Bigw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Du har som oftest ett lowpass/highpass/full filter på forsterkeren... Har du sett om det er en knapp der du kan stille på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwill Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2005 i c. Det skal jeg sjekke. takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Sånn litt halvveis OT: jeg har ihvertfall det på min. Er en "knapp" man f.eks. kan skru på med en skrutrekker. Har den ingen mulighet for dette, så må du ha et delefilter imellom ja.. ELLER at bilspilleren din har det (som min har). Dvs, at det går en front, bak og sub-kabel ut fra spilleren. Har driti meg litt ut på det, og bare kablet sub-kabelen bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwill Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 nå har jeg fått løsnet på forsterkern og det var jo et hav av knapper på andre siden. Justerte low-pass ned til ca 100hz. Da ble alt så mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Du har vel også noe som heter gain, altså effekten på forsterkern som du kan stille på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Sett den heller ned til nærmer e70-80. Da slipper du at det "synger" eller romler sånn i bassen. Du vil får en mer kontant bass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå