Evopower Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Min E28 lader i og for seg helt greit, men når jeg kjører med fullt lys på om kvelden lyser ladelampen svakt. Bare så svakt at jeg så vidt kan se at den lyser. Når jeg slår av fullt lyset slokker ladelampen. Hva kan være feilen her? Har byttet dynamoreim og sjekket kullstiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Dette kan være at dynamoen lader dårlig, som kan skyldes at børstene/regulatoren er utstlitt, noe som er slitedel. Koster 100-300kr. Det kan også være hele viklingen som er ustlitt, og da må som regel dynamoen byttes. Men først må vi konstatere hva det er. Ta et voltmeter å mål ladespenningen. Skal helst være over 14v, men avhengig av spenningsfall i kresten så kan det være et sted mellom 13 og 14. Alt under dette er uakspetabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Har målt spenningen, lå på rundt 14 volt. Merkelige greier, men så lenge den lader greit nok går det vel fint, så får vi kjøpe ny dynamo når den tid kommer. Men takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ca. 14 volt når du hadde på fjernlysa dine og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agakhan Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 Sjekk minus kabelen att den har skikelig jord forbindelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3-power Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 Er batteriet ditt gammelt?? Det kan vere at det ikke tar imot lading. Det kan virke som det er det når ladelampen lyser og dynamoen lader 14 volt. Hvor mange volt viser batteriet når motoren ikke går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 sannsynligvis ditt batteri som er dårlig,prøv å lade det opp i 24 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå