Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå spør jeg av ren uvitenhet her: Vil ikke en forbruksmåler bare vise snittforbruket av de siste 100 kilometerene, uansett hvor lenge siden den har blitt nullet ut!?

Forbruksmåleren under speedometer viser hva bilen bruker av drivstoff der og da per 100km. Men de digitale forbruksmålerene som måler snittforbruk må en nullstille manuelt.

Skrevet

Man kan ikke forvente at en så stor å diger bil med relativt liten motor ska oppføre seg som en sportsbil. ska du ha e-39 som flytter på seg må du nok gå opp til en 530d eller 540 æl m 5.

Skrevet

Typisk feil hvis du har urunde dekk ,og 520i er ikke noen racer men jeg hadde 97 modell 520 med automat 150 hk og syntes den gikk bra til å være så tung,perfekt på autobahn i 160,også i 200 gikk den som på skinner.Flott turbil som brukte lite bensin i forhold til min 528.

Skrevet
Man kan ikke forvente at en så stor å diger bil med relativt liten motor ska oppføre seg som en sportsbil. ska du ha e-39 som flytter på seg må du nok gå opp til en 530d eller 540 æl m 5.

528 en går ganske greit den oxo. :D

Skrevet

forventet meg jo heller ingen racer, men utfra tallene vekt/motor/forbruk samt att alle synes å forgude bmw forventet jeg nok endel mer guffe. Men nå skal det sies at et er enkel smøreoperasjon på reim og hjulene fremme ble det en helt annen bil. Høres ikke lengre ut som en grinete 4 åring på klabbete ski i motbakke når man gir gass lengre og den er ganske behagelig. Eneste problem nå er litt risting som kommer på 105km/t og forsvinner etter 110, nøyaktig på streken hver gang. Er vell ballansering av hjulene tipper jeg.

Skrevet

Forbruksmåleren under speedometer viser hva bilen bruker av drivstoff der og da per 100km. Men de digitale forbruksmålerene som måler snittforbruk må en nullstille manuelt.

Ja det har jeg forstått! Men hvis du ikke nullstiller de digitale forbruksmålerne, så vil de uansett ikke vise snittforbruket fra bilen var ny!! Det er det jeg prøver å komme frem til. Så om du kjører 3000 km, så vil vel ikke en snittforbruksmåler vise noe mer enn forbruket på de siste 100 km! Eller tar jeg innmari feil her?

• 3 years later...
Skrevet
Eneste problem nå er litt risting som kommer på 105km/t og forsvinner etter 110, nøyaktig på streken hver gang. Er vell ballansering av hjulene tipper jeg.

Fant du ut av dette?

Skrevet
Min 99 mod med automat bruker ca 1,3-1,4 på blanda aktiv kjørin, er ikke det ganske mye???

Det syns jeg høres svært mye ut. Min 1998 E39 535iA ligger på 1,3-1,5 l/mila ved hard kjøring. Blandet forbruk ligger omkring 1-1,1 l/mila.

Skrevet

Løs innmat i KAT er jo et kjent problem på E39, og da føles det ut som de fleste hestene er på beite istedenfor å jobbe for framgang.

Sjekk KATen...

Skrevet
Eneste problem nå er litt risting som kommer på 105km/t og forsvinner etter 110, nøyaktig på streken hver gang. Er vell ballansering av hjulene tipper jeg.

Fant du ut av dette?

Enn dette da?
Skrevet

Ja det har jeg forstått! Men hvis du ikke nullstiller de digitale forbruksmålerne, så vil de uansett ikke vise snittforbruket fra bilen var ny!! Det er det jeg prøver å komme frem til. Så om du kjører 3000 km, så vil vel ikke en snittforbruksmåler vise noe mer enn forbruket på de siste 100 km! Eller tar jeg innmari feil her?

tror du tar feil ja, På min bil vises snittforbruket helt til den blir nullstillt,de er lett å sjekke dette,hvis de er lenge siden den er blitt nullstillt vil måleren skifte skjelden,hvis de var som du sier ville den skiftet for hver gang du trykket gassen i bånn,sånn er de ihvertfall på min...
Skrevet

Jeg henger meg på her. Snittmåleren viser snittforbruket fra sist nullstilling ja. Derimot bruker rekeviddefunksjonen(hvor langt du kommer på den bensinen du har igjen) en annen snittforbruksverdi som blir regna ut med utgangspunkt i de siste 30km. Kan være dette du blander med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...