GSS Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Jepp.Nå har han fjernet tyggis`en og lagt på ei sveise-larve istedet.Men tenner bensin ved høy temp?Tror det må gnist til.Diesel tenner ved høy temp vet jeg. Det må absolutt ikke en gnist til! Uansett, det "gnister" ofte en del når man sveiser. Så farlig hadde det vært uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Jepp.Nå har han fjernet tyggis`en og lagt på ei sveise-larve istedet.Men tenner bensin ved høy temp?Tror det må gnist til.Diesel tenner ved høy temp vet jeg. Det må absolutt ikke en gnist til! Uansett, det "gnister" ofte en del når man sveiser. Så farlig hadde det vært uansett. Jeg vet ikke om jeg leser feil, skjønte i såfall ikke helt problem stillingen. Det jeg vet er at bensin har et flammepunkt, altså ved en viss temperatur så vil den avgi brennbar gass. Denne gassen kan antennes. Og den buen som et sveise apparat skaper, er nok til å antenne gassen. Så det er svært upraktisk å sveis i, på eller rundt bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexe Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Synes det så veldig forsvarlig ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 Skulle ha hatt MYE for å ligg å sveise under der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 så kjekt ut det der, håper bensintanken er full da, for ellers kan det jo gå virkelig gale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Det vet jeg at jeg har hørt noe om før.At det går ann å sveise en bensintank hvis den er full av bensin.Tror jeg heller hadde gått for vann men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Det er vel for å unngå at det er plass til gass eller noe.. men tror ikke jeg hadde tatt sjansen på det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 Rett som Gunnar sier. Bensinen i tanken får ikke muligheten til å utvikle gass som kan antennes. Og det er ikke luft som den kan forbrennes i. Prøv å fyll en ballong med vann. Og så tenn på den. Det vil ikke skje en dritt. Det er omtrent samme prinsipp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Dette er helt normalt for vi som er på bilcrossløp Funker det...hehe ...funkar sikkert, men trygt??...NOPE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 28, 2008 Share Skrevet April 28, 2008 Hvis du fortsatt lurer etter 3 år 336mik: Diesel avgir brennende gasser ved 60 grader og vil da antenne med en gnist. Og husker jeg ikke helt feil selvantenner diesel ved 212 grader. For bensin er tallet -40 på å avgi gasser (altså må du varme bensin for å få fyr på de hvis det er en kald dag på nordpolen. sprøtt. ) Og selvantenner ved 400 grader. Det siste ifølge wikipedia.... Per Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 28, 2008 Share Skrevet April 28, 2008 hahahahaha F1 Pit Stop:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet April 29, 2008 Share Skrevet April 29, 2008 var det no galt i dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet April 29, 2008 Share Skrevet April 29, 2008 Nei, det er vel daglig kost for deg som ikke får jekken under bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet April 29, 2008 Share Skrevet April 29, 2008 haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet April 29, 2008 Share Skrevet April 29, 2008 Tidenes innhenting ? 3 år da mann ! hehe Men ontopic : hahahaha Han var selvfølgelig alene da han vippet opp bilen, så han er en smule bøff. Om bjelkene sklir unna og bilen velter, så slipper han bare sveiseapparatet, retter opp armene og hiver vekk bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå