Gå til innhold

Veldig skummel bilreprasjon !

Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp.Nå har han fjernet tyggis`en og lagt på ei sveise-larve istedet.Men tenner bensin ved høy temp?Tror det må gnist til.Diesel tenner ved høy temp vet jeg.

Det må absolutt ikke en gnist til!

Uansett, det "gnister" ofte en del når man sveiser. Så farlig hadde det vært uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp.Nå har han fjernet tyggis`en og lagt på ei sveise-larve istedet.Men tenner bensin ved høy temp?Tror det må gnist til.Diesel tenner ved høy temp vet jeg.

Det må absolutt ikke en gnist til!

Uansett, det "gnister" ofte en del når man sveiser. Så farlig hadde det vært uansett.

Jeg vet ikke om jeg leser feil, skjønte i såfall ikke helt problem stillingen.

Det jeg vet er at bensin har et flammepunkt, altså ved en viss temperatur så vil den avgi brennbar gass. Denne gassen kan antennes. Og den buen som et sveise apparat skaper, er nok til å antenne gassen.

Så det er svært upraktisk å sveis i, på eller rundt bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett som Gunnar sier. Bensinen i tanken får ikke muligheten til å utvikle gass som kan antennes. Og det er ikke luft som den kan forbrennes i.

Prøv å fyll en ballong med vann. Og så tenn på den. Det vil ikke skje en dritt.

Det er omtrent samme prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hvis du fortsatt lurer etter 3 år 336mik:

Diesel avgir brennende gasser ved 60 grader og vil da antenne med en gnist. Og husker jeg ikke helt feil selvantenner diesel ved 212 grader.

For bensin er tallet -40 på å avgi gasser (altså må du varme bensin for å få fyr på de hvis det er en kald dag på nordpolen. sprøtt. ) Og selvantenner ved 400 grader. Det siste ifølge wikipedia....

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes innhenting ? :lol: 3 år da mann ! hehe

Men ontopic : :D hahahaha

Han var selvfølgelig alene da han vippet opp bilen, så han er en smule bøff.kroppsbygger.gif

Om bjelkene sklir unna og bilen velter, så slipper han bare sveiseapparatet, retter opp armene og hiver vekk bilen

pumpin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...