Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Edit: Splittet ut fra http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12171 (tråden om den henlagte tyverisaken av Joars E36 328i coupé) Ja, nå har vi fått sett hva de heller bruker ressursene sine på. Kl. 01:00 natt til søndag banket to mann fra Tønsbergpolitiet og tre mann fra Datakrimenheten i Oslo på vinduet og ropte "POLITI - ÅPNE!" hos meg og dama. De tok alt datautstyret (inkl. mobtlf, wlan-router, digicam, mm.) pga. noe tull som jeg ikke er skyldig i. Så satt jeg i avhør i Tønsberg hele natta før jeg ble dumpa ut på gata i Tønsberg tidlig søndags morgen uten penger. Forteller sannsynligvis mer om dette senere, i en annen tråd, men aller først må jeg bruke litt tid på å finne en advokat som duger i data. Er rett og slett helt sjokkert over hva som foregår, og forstår godt folks hat til politiet. Har hatt respekt for det de har gjort før, sikkert fordi jeg aldri har hatt noe med de å gjøre (jeg har én parkeringsbot), men nå er ALL respekt borte, og den kommer NEPPE igjen. Jeg håper bare rettsystemet klarer å overbevise meg at det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Fy faen Gunnar! Det der hørtes ikke riktig bra ut! Må få høre mer om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ring advokaten til DVD-Jon Han vant over filmindustrien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 det går vel stengt talt ikke ann å få en klarere sak servert i lovens lange (t)arm. Beviset satt jo faen meg i bilen!!!! Jeg hadde først gått til pressen og fortalt om det og så klaget til den late onkel politi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ja, nå har vi fått sett hva de heller bruker ressursene sine på. Kl. 01:00 natt til søndag banket to mann fra Tønsbergpolitiet og tre mann fra Datakrimenheten i Oslo på vinduet og ropte "POLITI - ÅPNE!" hos meg og dama. De tok alt datautstyret (inkl. mobtlf, wlan-router, digicam, mm.) pga. noe tull som jeg ikke er skyldig i. Så satt jeg i avhør i Tønsberg hele natta før jeg ble dumpa ut på gata i Tønsberg tidlig søndags morgen uten penger. Forteller sannsynligvis mer om dette senere, i en annen tråd, men aller først må jeg bruke litt tid på å finne en advokat som duger i data. Er rett og slett helt sjokkert over hva som foregår, og forstår godt folks hat til politiet. Har hatt respekt for det de har gjort før, sikkert fordi jeg aldri har hatt noe med de å gjøre (jeg har én parkeringsbot), men nå er ALL respekt borte, og den kommer NEPPE igjen. Jeg håper bare rettsystemet klarer å overbevise meg at det fungerer. Jeg kjenner en advokat som har peil på data, si fra hvis du trenger kontaktinfo. Får håpe det ordner seg. Men det virker som de er på hugget om dagen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108880 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Jeg kjenner en advokat som har peil på data, si fra hvis du trenger kontaktinfo. Ja takk. Fint om du kan sende på PM. Mail går også, men da får du være obs på at Datakrimenheten i Oslo sitter og leser den.. Har ikke noe å skjule, så jeg har gitt de alt av logininfo rundt forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Øh? Hva i..? Fortell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Øh? Hva i..? Fortell.. Han kan vel kanskje ikke fortelle så altfor mye her, med tanke på at det isåfall er en sak under etterforskning. Sånn med tanke på å ikke si for mye, men høre med advokat først, etc. EDIT: SELVSAGT ikke at jeg sier at Gunnar har gjort noe. Sånn at ingen skal feiltolke det jeg mente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Jeg kjenner en advokat som har peil på data, si fra hvis du trenger kontaktinfo. Ja takk. Fint om du kan sende på PM. Mail går også, men da får du være obs på at Datakrimenheten i Oslo sitter og leser den.. Har ikke noe å skjule, så jeg har gitt de alt av logininfo rundt forbi. PM sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Nå ser det ut for at det løser seg! Fikk nettopp telefon fra etterforsker ved Datakrimenheten i Oslo om at de hadde gått gjennom deler av beslaglagt materiale og ellers fått bekreftet alt jeg sa i avhør av logger og diverse, og at de ville anbefale saken henlagt under "intet straffbart forhold" (juristen må ta stilling til dette før det er avgjort). Veldig gledelige nyheter, men det er spørs om jeg gjør meg ferdig med dette riktig enda. Det er Vegvesenet som har anmeldt meg, og det kun på grunnlag av deres egen latterlig dårlige tekniske løsning på oppslag inne på "Periodisk kontroll" på websidene sine. Dette førte altså til ransaking og pågripelsesordre både hos mine foreldre (de skulle ta med "den som satt ved PCen", så bror min slapp såvidt) og hos meg og dama. Datautstyr (og digitalkameraer - HALLO!??) ble beslaglagt begge steder og jeg ble pågrepet natt til søndag. Kjørt i Tønsberg baki politibil og satt i glattcelle (måtte strippe også) mens etterforskere gikk gjennom hele huset vårt. Satt i glattcelle frem til jeg ble tatt inn til avhør i 2:30-3-tiden en gang. Slapp ut rundt 06:30 (det var vel sannsynligvis inkl. en time tilbakeskruing av klokka også). Kan jo si det slik at anmeldelse for falsk anklage vil bli vurdert... Kan de bruke skattepengene våre på slikt BULLSHIT med å holde etterforskere og politi busy på nattestid en hel helg så kan jeg også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Det er Vegvesenet som har anmeldt meg, og det kun på grunnlag av deres egen latterlig dårlige tekniske løsning på oppslag inne på "Periodisk kontroll" på websidene sine. Heh.. Utdyp den. Idiotisk uansett, anmeld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Det er Vegvesenet som har anmeldt meg, og det kun på grunnlag av deres egen latterlig dårlige tekniske løsning på oppslag inne på "Periodisk kontroll" på websidene sine. Heh.. Utdyp den. Idiotisk uansett, anmeld! Hver gang noen søker (søkte, de shutta ned hele driten på fredag), så hentet serveren ut ALLE data på et kjøretøy, men det ble stoppet et sted på veien før det nådde webserveren, noe de som har anmeldt meg tydeligvis ikke har visst), altså ikke bare årsmodell, type og EU-kontroll-info slik det burde være. De trodde da at jeg satt og lastet ned alle disse dataene, og påstod jo i tillegg at jeg hadde "hacket" meg inn og hadde tilgang til prikker og til å endre info på kjøretøy og EU-kontroller og greier. Det bare fordi jeg fiksa en løsning med å søke med regnr. i URL i stedet for å måtte taste det inn i feltet på siden (la bare til form-navnet i url'n, ikke sant.. er jo samme f... hvordan det søkes, en POST/GET er en POST/GET, uansett hvordan den gis videre). Greia var liksom url+?txtRegnr= ... HACKERHACKER HJEEELP! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Det er Vegvesenet som har anmeldt meg, og det kun på grunnlag av deres egen latterlig dårlige tekniske løsning på oppslag inne på "Periodisk kontroll" på websidene sine. Heh.. Utdyp den. Idiotisk uansett, anmeld! Hver gang noen søker (søkte, de shutta ned hele driten på fredag), så hentet serveren ut ALLE data på et kjøretøy, men det ble stoppet et sted på veien før det nådde webserveren, noe de som har anmeldt meg tydeligvis ikke har visst), altså ikke bare årsmodell, type og EU-kontroll-info slik det burde være. De trodde da at jeg satt og lastet ned alle disse dataene, og påstod jo i tillegg at jeg hadde "hacket" meg inn og hadde tilgang til prikker og til å endre info på kjøretøy og EU-kontroller og greier. Det bare fordi jeg fiksa en løsning med å søke med regnr. i URL i stedet for å måtte taste det inn i feltet på siden (la bare til form-navnet i url'n, ikke sant.. er jo samme f... hvordan det søkes, en POST/GET er en POST/GET, uansett hvordan den gis videre). Greia var liksom url+?txtRegnr= ... HACKERHACKER HJEEELP! Nå er jeg langt unna hva man kan kalle en dataekspert. Men kan virkelig noe sånt gi grunnlag for å bli behandlet som en hardbarket kriminell? Trodde de at du var truende til å ta selvmord pga at du har vært inne på vegvesenets websider? Jeg må le Ja, for jeg antar at det var grunnen til at du måtte strippe.. Og selvfølgelig måtte de ta digitalkameraene. Du kunne jo ha tatt bilder av noe suspekt!! Haha, takk for at vi har et genialt politi i dette landet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hahaha. n00bs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 God nyhet det der gunnar, kom deg velberget hjem i går ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå