Gå til innhold

Full husransakning og glattcelle..

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Føler med deg Gunnar. Kjipt når slikt skjer. Norsk politi fungerer rett og slett ikke..

neidet er helt sant....

fikk besøk av onkel i sivilt på døra for noen mnd siden!

de hadde med ransakningsordre av bolig.. jeg tenkte med en gang: hvaaaaaa faaen? og så tenkte jeg: er det dataen ellernoe sånt dumt nei kan ikke være piratnedlastninger? hehehe

men det viste seg og være en stooor missforståelse at de kom til meg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk besøk av onkel i sivilt på døra for noen mnd siden!

de hadde med ransakningsordre av bolig.. jeg tenkte med en gang: hvaaaaaa faaen? og så tenkte jeg: er det dataen ellernoe sånt dumt nei kan ikke være piratnedlastninger? hehehe

hehehe.. piratkopieringer er ikke bra! kamerat av meg har fått brev av ett advokat firma nå om at han bør slutte å dele ganske fort! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har biltilsynet klart det igjen da – denne gangen var det meg det gikk utover.

Da jeg parkerte på jobb i går stoppet det en politibil bak meg, og ut kom det en kar som sa jeg kjørte uten lys – jeg sa at jeg merket det da jeg stoppet bilen og skulle skru av lysene, og beklaget det. – Så sier han at de skulle da ha lyst bak på bilen – jeg sier at det ikke er automatisk lystenning på bilen, fordi det er en importbil – han mener fortsatt at det skal være lys bak da!, men uansett så ber ham meg skru på lysene så han får sjekket – jeg gjør det og gjør en bremse test – og alt er i orden. Etter at han har sett på førerkortet mitt går jeg inn på jobb glad fordi jeg ikke har fått bot for å kjøre uten lys.

Etter to! timer ringer han politikaren meg og sier at bilen er begjært avskiltet av forsikringsselskapet mitt, og så sier han at det er straffbart å kjøre uten forsikring, at de kommer forfølge dette, og at de tar skiltene mine. Jeg får jo ikke gjort annet enn å si ja og ha – jeg har ingen mulighet til å bevise at de tar feil, alle kviteringer og lignende ligger jo hjemme.

Så det var jo ikke noe annet enn å la bilen stå der og ta toget hjem.

I dag har jeg snakket med forsikringsselskapet mitt – de skjønte ingenting, de hadde aldri begjært bilen avskiltet.

Så var det å ringe biltilsynet da – der har de bare et 815 nummer så første fyren jeg snakket med ville ikke hjelpe meg – men jeg ringte opp igjen og da fikk jeg snakke med noen som satte meg over til min lokale trafikkstasjon. Han jeg snakket meg der så med en gang at det var blitt noe kluss med registreringen av innbetalingen av omregistrering – han mente at dette burde de sett i går før de nappet skiltene av bilen.

Så var de å ringe politiet da for å få stoppet saken, etter å ha blitt satt over ørten ganger fikk jeg endelig snakke med noen som kunne hjelpe meg. Så fort de fikk bekreftet at forsikringen var i orden så skulle de droppe saken.

Så var de da å ringe forsikringen igjen og be de ta kontakt med politiet.

Nå sitter jeg her på Stange da – alt er i den skjønneste orden i autosys og hos politiet (selv om jeg ikke tror det før jeg ser det skriftlig) – bilen står på jobb i Oslo, og skiltene befinner seg ett eller annet sted hos Oslo politiet – de skulle sendes til trafikkstasjonen i Elverum så fort de fant dem – så får vi se da hvor lang tid det tar da.

PS: Er det noen som kan kjøre meg til Elverum så jeg får hentet skiltene når de en gang kommer dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Helt utrolig at politiet kan gå til aksjon på bakgrunn av en url-omskrivning. Må si Vegvesenet har sikret informasjonen dårlig når det bare er å endre litt på querystringen i urlen. At politiet aksjonener på bakgrunn av dette får meg også til å stille store spørsmåltegn av deres dømmekraft.

Når det er sagt er det mange siter som ikke har tilstrekkelig sikret kode for å forhindre uønsket tilgang av data, ved manipulering av post/get requests. Egentlig er det Vegvesenet som burde vært anmeldt for å ikke sikre dataene tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere litt da, har jo nevnt at jeg er fullstendig frikjent med "intet straffbart forhold", men har i tillegg blitt ilagt erstatning fra Staten, og etter fantastiske statlige satser så ble det utrolige 1500,- norske kroner!! WOOHO IM RICH! Det var jammen verdt det! Not...

Kan forresten også nevne at det plutselig forsvant en del saksdokumenter, slik at erstatningssaken dro ut flere uker, men advokaten min hadde tatt kopier av alt, så hun sa hun kunne bistå Politiet hvis det ikke dukka opp - da ordna ting seg plutselig, jeg ble tilkjent erstatning uten kommentarer, og pengene ble utbetalt.. :roll: Er ihvertfall godt fornøyd med advokaten min (Kvamsdal hos http://www.tendenco.no).

Menmen, det er jo ihvertfall en fin bekreftelse på det jeg hele tiden har visst - at jeg hadde alt mitt på det rene.

Det som gjenstår i denne saken for min del er å skrive et brev til en eller annen person høyt oppe i Vegvesenet, og da sørge for å treffe en som IKKE er kompis med denne forpulte idioten av en Tor Aksnes som har vært ansvarlig for alt som har skjedd meg. Jeg er IKKE imponert over kunnskapsnivået, og kommer til å kreve en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...