Gå til innhold

E36 motor, materiale?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er legeringene i motorene som avgjør om selve blokka tåler høyere effekt (varme). M52 motoren er ikke smart valg viss man går for turbo.

M50 blokka er valget viss man skal ha mye power.

Men for all del, bygg turbo på M52 motoren med vanos, og jeg ønsker dere lykke til :lol:

Skrevet

Enig i at M52 ikke er et godt valg med turbomating. Solgte selv min M52 motor til fordel for en M50....

Ang VANOS... Ser ikke problemet i å trimme med VANOS egentlig, men den har gjerne en begrensing...

Skrevet

Problemet med vanos er at det ikke er holdbart nok når en begynner å komme på litt effekt.

Et annet problem er også å få en trimmet motor med f.eks autronic styring til i det hele tatt å fungere skikkelig med vanos, tviler på at autronicen er forbredt på variable ventiltider?

Noen som har noe greie på den M50B25 veiva?

Skrevet

Var det ikke snakk om at Autronic enten er kommet eller skulle komme med VANOS-"vennlig" versjon?

Mener på at DS-Performance hentet 1000 hk utav M3 3.2 med VANOSene intakt...

Skrevet
Noen som har noe greie på den M50B25 veiva?

Er vel ingen som eksakt kan si at den veiva "holder" så og så mye... Mange faktorer spiller inn, men eg skal vedde på at den glatt holder minimum 500+ hk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...